Problem z gaźnikiem?
Problem z gaźnikiem?
Witam. Kupiłem Vulcana vn1500 D2 z 97 roku. Mam z nim MAŁY problem najprawdopodobniej z gaźnikiem. Objawy są takie, że przy prędkości 80-100km/h coś zaczyna go dławić i gaśnie. Postrzela chwilę i jak prędkość spadnie do 60 km/mniej więcej to zaczyna spowrotem równo pracować... Nie znam się aż tak na motorach więc pytam Was. Problem chyba troszkę bardziej skomikowany bo mój mechanik znawca HD rozkłada ręce po kilku dniach grzebania mówi że muszę prawdopodobnie kupić gdzieś cały gaźnik. Szukałem ale niestety nie mogę znaleźć. Ktoś może słyszał o miejscu gdzie mogę taki gaźnik dostać bądź wie może jak ten problem rozwiązać? Dzięki i pozdrawiam
Re: Problem z gaźnikiem?
Tu nie ma ma magii. Gaźnik na stół, standardowe czyszczenie i sprawdzenie membran, poziomu paliwa i wszystkiego co ma działać w gaźniku. No i szczelność układu dolotowego. A najlepiej zmienić znawcę HD na kogoś kto ma pojęcie. W HD też były Keihin CVK, więc teoretycznie to samo.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z gaźnikiem?
Zespół gaźnika Keihin CVK40 - (15003-1353) VN 1500 D2 (1997r.) jest wycofany z produkcji i nowego nie kupisz w Kawasaki. Można je kupić w kilku miejsca w USA ale koszt takiego gaźnika to około 800$ plus koszt przesyłki ale firmy te nie wysyłają do Polski.
O ile kupno całego zespołu gaźnika jest bardzo dużym problemem, to kupno pojedynczych zespołów do niego nie nastręcza już takich trudności (będzie niżej co sprawdzić, ewentualnie dobrać, wymienić i ustawić).
To mówisz, że Twój „mechanik znawca HD kilka dni grzebał przy gaźniku i rozłożył ręce”?
Wyczuł Cię, że „nie znasz się na motorach” jak sam piszesz, więc najłatwiej powiedzieć „proszę kupić nowy gaźnik”. Powinien wiedzieć, że nowego nie kupisz.
A co zrobił i co sprawdził ten znawca gaźników S&S HD pochwalił się?
Przecież silnik odpala, „jedynie przy prędkości 80-100 km/h silnik zaczyna się dławić i gaśnie”.
Wszystko wskazuje na problem paliwowy, jakby przy większych prędkościach cylindry nie otrzymywały wymaganej ilości mieszanki.
Więc zabierz motocykl od Twojego mechanika i zaprowadź do kogoś kto nie ma wąskiej specjalizacji jedynie w gaźnikach S&S.
Wskazane jest sprawdzenie, dobór i ustawienie ( o czym wspomniałem wyżej):
- dobór dysz głównych przedniego i tylnego cylindra;
- ustawienie iglic dysz głównych;
- sprawdzenie zaworu iglicowego;
- sprawdzenie szczelności i ustawienie wysokości pływaka;
- sprawdzenie i ustawienie właściwego poziomu paliwa w komorze pływakowej (nie mylić z ustawieniem wysokości pływaka);
- szczelność gaźnika (brak „lewego” powietrza);
- stan i szczelność membrany (brak uszkodzeń przepony);
Przy okazji:
- ustawienie śruby składu mieszanki;
- stan przewodów paliwowych
- stan świec.
Owszem firma Keihin zaopatrywała producenta Harley Davidson w gaźniki ale było to do nielicznych modeli. Głównie w HD są to zestawy gaźnikowe firmy S&S Cycle. W modelach w 1997 o pojemności powyżej 1200 cm3 był to model gaźnika „S&S Super E”.
O ile kupno całego zespołu gaźnika jest bardzo dużym problemem, to kupno pojedynczych zespołów do niego nie nastręcza już takich trudności (będzie niżej co sprawdzić, ewentualnie dobrać, wymienić i ustawić).
To mówisz, że Twój „mechanik znawca HD kilka dni grzebał przy gaźniku i rozłożył ręce”?
Wyczuł Cię, że „nie znasz się na motorach” jak sam piszesz, więc najłatwiej powiedzieć „proszę kupić nowy gaźnik”. Powinien wiedzieć, że nowego nie kupisz.
A co zrobił i co sprawdził ten znawca gaźników S&S HD pochwalił się?
Przecież silnik odpala, „jedynie przy prędkości 80-100 km/h silnik zaczyna się dławić i gaśnie”.
Wszystko wskazuje na problem paliwowy, jakby przy większych prędkościach cylindry nie otrzymywały wymaganej ilości mieszanki.
Więc zabierz motocykl od Twojego mechanika i zaprowadź do kogoś kto nie ma wąskiej specjalizacji jedynie w gaźnikach S&S.
Wskazane jest sprawdzenie, dobór i ustawienie ( o czym wspomniałem wyżej):
- dobór dysz głównych przedniego i tylnego cylindra;
- ustawienie iglic dysz głównych;
- sprawdzenie zaworu iglicowego;
- sprawdzenie szczelności i ustawienie wysokości pływaka;
- sprawdzenie i ustawienie właściwego poziomu paliwa w komorze pływakowej (nie mylić z ustawieniem wysokości pływaka);
- szczelność gaźnika (brak „lewego” powietrza);
- stan i szczelność membrany (brak uszkodzeń przepony);
Przy okazji:
- ustawienie śruby składu mieszanki;
- stan przewodów paliwowych
- stan świec.
Owszem firma Keihin zaopatrywała producenta Harley Davidson w gaźniki ale było to do nielicznych modeli. Głównie w HD są to zestawy gaźnikowe firmy S&S Cycle. W modelach w 1997 o pojemności powyżej 1200 cm3 był to model gaźnika „S&S Super E”.
Tex66
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości