Vulcan 1500 problem z licznikiem

Bossix84
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 12, 2021
Motocykl: Vulcan 1500 Classic

Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Bossix84 » ndz wrz 12, 2021

Witam Wszystkich forumowiczów!

Zwracam się z prośbą w imieniu ojca o pomoc w zlokalizowaniu usterki.
Mianowicie ma on problem z licznikiem, po przekroczeniu 90mil/h strzałka prędkościomierza drży i po chwili opada całkowicie na dół. Poniżej tej prędkości wraca do działania, ale też nie zawsze (czasami trzeba popukać w prędkościomierz aby się obudził poniżej 90mil/h).
Ktoś z Was już spotkał się z podobną sytuacją i mógłby coś zasugerować?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Tex66 » wt wrz 14, 2021

Spytaj Taty i podaj kod ramy, rocznik i na jaki rynek był produkowany. VN1500 Classic – VN1500 Classic nie równy.
Tex66

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Tex66 » czw wrz 16, 2021

Bossix84

Zakładasz post 12 września 2021, prosisz o sugestię i pomoc.
Ktoś chce Ci spróbować pomóc (mój odzew 14.09.2021), ale potrzeba więcej szczegółów.
Dlaczego?
Dla przykładu – VN 1500 Classic z 2000 roku:
- Vulcan 1500 Classic – linka prędkościomierza 54001-1215 – wycofana z produkcji - długość linki to 37,8″ to około 96 cm;
- VN1500 Nomad i Classic Tourer – linka prędkościomierza 54001-1236 – wycofana z produkcji - długość linki to 41,5″ to około 105,5 cm;
- VN1500 Mean Streak i Drivter- linka prędkościomierza 54001-1239 i jeszcze inna długość i zakończenia linki.

Jak z tego widać linkę z Classika możesz zastąpić linką z Classika Tourer, odwrotnie się nie da. Podobnie jest z prędkościomierzami.

W między czasie logujesz się kilkakrotnie, ostatni raz 16 września 2021 o godz. 09:50 i żadnego odzewu, więc pewnie Ci nie zależy albo pomyliłeś Forum.
Więc najlepsza sugestia, niech Tatuś jeździ poniżej 90km/h to wskazówka nie opadnie i nawet nie trzeba będzie „popukiwać prędkościomierz aby się obudził”.
Powodzenia
Tex66

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Wielebny Bolo » czw wrz 16, 2021

No i Bossix84 wkór......... nam Texa :D :D :D
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Tex66 » czw wrz 16, 2021

Wielebny,
Tacy jak Bossix84 są mi zupełnie obojętni, podobnie jak wielu wielu innych mu podobnych.
Więc o jakimkolwiek "wkór….niu" mnie nie może tu być mowy.
To są tzw. jednopostowcy, zakładają post sami nie bardzo wiedząc o co im chodzi i tyle ich bytności na Forum.
Marku, uważasz, że Bossix84 coś może powiedzieć o sposobie napędu prędkościomierza VN 1500 począwszy od modelu A1, B1 z 1987 roku do modelu E7, L5, R4 z 2004 roku?
I jak to wygląda w modelach od 2005 (modele N4 i R5) do 2008 roku (modele N8F, N8FA).
Więc moje pytanie o kod ramy też prawdopodobnie było na wyrost.
Chciałem coś koledze podpowiedzieć ale widzę, że nie jest już zainteresowany i tyle, więc po co się denerwować.
Tex66

Bossix84
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 12, 2021
Motocykl: Vulcan 1500 Classic

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Bossix84 » pt wrz 17, 2021

Tex66 pisze:
wt wrz 14, 2021
Spytaj Taty i podaj kod ramy, rocznik i na jaki rynek był produkowany. VN1500 Classic – VN1500 Classic nie równy.
Witam
Tak jak pisałem, była to prośba w imieniu taty. On nie zna sie na internetach.
Musiałem czekać aż wróci z trasy i będzie mógł znaleźć te dane dla mnie. Nie śpimy w garażu.
Logowałem się w międzyczasie bo dzwonił do mnie i pytał czy ktoś jeszcze coś odpisał.
A więc nr ramy to : JKBVNAE124A115543.
Rocznik : 2004
Wyprodukowany prawdopodobnie na rynek USA (nie ma tata pojęcia, kupiony używany przez poprzedniego właściciela w salonie w Bydgoszczy).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Tex66 » pt wrz 17, 2021

Bossix84

Na początek JKBVNAE124A115543 to nie żaden numer czy kod ramy tylko numer VIN.
Może Tatuś „nie zna się na internetach” ale Tatuś i kolega powinien wiedzieć co to VIN ……………… a może i nie koniecznie.
Co do spania w garażu to nawet mi do głowy nie przyszło więc się kolego nie napinaj.
To tyle tytułem wstępu, teraz przechodzimy do meritum sprawy.

Że jest to VN 1500 Classic określa to właśnie VIN, a że jest z 2004 roku potwierdza to właśnie 10-znak VIN.
Kod ramy to VNT50A.
VN 1500 Classic z 2004 roku to model E7, w 2004 roku był również model L5 ale to był VN 1500 Nomad i był na wtrysku. Skoro tatuś ma Classic-a to musi być model E7 i jest na gaźniku.
W VN 1500 Nomad źródłem wskazania prędkości nie było takie jak w Classic-u więc tu nie będziemy wchodzić w szczegóły.

W VN 1500 Classic działanie, sprawność i właściwe wskazania prędkościomierza jest niezmiernie proste i zależy od sprawności i połączeń pomiędzy:
- przekładnią ślimakową w piaście przedniego koła,
- linką prędkościomierza,
- prędkościomierzem.
To właśnie te trzy pozycje należy sprawdzić. W pierwszej kolejności końcówki linki a zwłaszcza ten koniec który jest mocowany i przykręcany do prędkościomierza. Następnie samo gniazdo linki w prędkościomierzu, gwint i czy w ogóle linka jest właściwie i do końca przykręcona. Dalej to końcówka linki montowana i przykręcana do przekładni ślimakowej w piaście przedniego koła.
Obstawiam na linkę, zwłaszcza jej koniec przy prędkościomierzu lub gniazdo linki prędkościomierza.
Wyprowadzenia (zakończenia) linki można w dzisiejszych czasach zregenerować gdyby końcówki się wytarły i zaokrągliły, gorzej będzie z prędkościomierzem.

Gdyby Tatuś chciał kupić nowe części to jest tak:
Prędkościomierz napędzany jest linką 54001-1215 o długości 37,8″ - około 96 cm z przedniego koła, niestety nowa linka nie do kupienia. Praktycznie można ją zastąpić linką od VN 1500 Classic Tourer 54001-1236 o długości 41,5″ - około 105,5 cm ale te też nowe nie są do kupienia. Zakończenia obu linek są identyczne. Zostaje regeneracja zakończeń linki jak napisałem wyżej.
Napęd linki wychodzi z przekładni ślimakowej 41078-1107 piasty przedniego koła, przekładnia ślimakowa jest na szczęście do kupienia w Kawasaki.pl za jedyne 586,64 zł.
Prędkościomierz do VN1500 E7 to 25005-1651 również jest do kupienia w Kawasaki.pl za 2 503,31 zł.

Napisz czy Tatusiowi udało się usprawnić wskazania prędkościomierza i co było przyczyną.
Mi to nie jest potrzebne ale może się przydać innym Kolegom gdyby mieli podobną przypadłość w swoim VN-ie.
Tex66

Awatar użytkownika
wladl
Posty: 235
Rejestracja: czw lip 25, 2019
Miejscowość: Legnica
Motocykl: vn 800

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: wladl » pt wrz 17, 2021

Po oględzinach końcówek linki, czy nie są wyrobione, sprawdź to. Odepnij linkę od ślimaka przy kole. Następnie wkrętarka akumulatorowa do ręki. Mocujesz końcówkę linki w uchwycie wkrętarki i powoli zwiększając obroty ( ważne aby zachować właściwy kierunek ) obserwujesz prędkościomierz. Jak "rozpędzasz" się w pełnej jego skali, to budzik jest OK, wina po stronie ślimaka. Taka prosta metoda na wstępną selekcję uszkodzonego elementu.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..

Bossix84
Posty: 3
Rejestracja: ndz wrz 12, 2021
Motocykl: Vulcan 1500 Classic

Re: Vulcan 1500 problem z licznikiem

Post autor: Bossix84 » pt wrz 17, 2021

Tex66 pisze:
pt wrz 17, 2021
Bossix84

Na początek JKBVNAE124A115543 to nie żaden numer czy kod ramy tylko numer VIN.
Może Tatuś „nie zna się na internetach” ale Tatuś i kolega powinien wiedzieć co to VIN ……………… a może i nie koniecznie.
Co do spania w garażu to nawet mi do głowy nie przyszło więc się kolego nie napinaj.
To tyle tytułem wstępu, teraz przechodzimy do meritum sprawy.

Że jest to VN 1500 Classic określa to właśnie VIN, a że jest z 2004 roku potwierdza to właśnie 10-znak VIN.
Kod ramy to VNT50A.
VN 1500 Classic z 2004 roku to model E7, w 2004 roku był również model L5 ale to był VN 1500 Nomad i był na wtrysku. Skoro tatuś ma Classic-a to musi być model E7 i jest na gaźniku.
W VN 1500 Nomad źródłem wskazania prędkości nie było takie jak w Classic-u więc tu nie będziemy wchodzić w szczegóły.

W VN 1500 Classic działanie, sprawność i właściwe wskazania prędkościomierza jest niezmiernie proste i zależy od sprawności i połączeń pomiędzy:
- przekładnią ślimakową w piaście przedniego koła,
- linką prędkościomierza,
- prędkościomierzem.
To właśnie te trzy pozycje należy sprawdzić. W pierwszej kolejności końcówki linki a zwłaszcza ten koniec który jest mocowany i przykręcany do prędkościomierza. Następnie samo gniazdo linki w prędkościomierzu, gwint i czy w ogóle linka jest właściwie i do końca przykręcona. Dalej to końcówka linki montowana i przykręcana do przekładni ślimakowej w piaście przedniego koła.
Obstawiam na linkę, zwłaszcza jej koniec przy prędkościomierzu lub gniazdo linki prędkościomierza.
Wyprowadzenia (zakończenia) linki można w dzisiejszych czasach zregenerować gdyby końcówki się wytarły i zaokrągliły, gorzej będzie z prędkościomierzem.

Gdyby Tatuś chciał kupić nowe części to jest tak:
Prędkościomierz napędzany jest linką 54001-1215 o długości 37,8″ - około 96 cm z przedniego koła, niestety nowa linka nie do kupienia. Praktycznie można ją zastąpić linką od VN 1500 Classic Tourer 54001-1236 o długości 41,5″ - około 105,5 cm ale te też nowe nie są do kupienia. Zakończenia obu linek są identyczne. Zostaje regeneracja zakończeń linki jak napisałem wyżej.
Napęd linki wychodzi z przekładni ślimakowej 41078-1107 piasty przedniego koła, przekładnia ślimakowa jest na szczęście do kupienia w Kawasaki.pl za jedyne 586,64 zł.
Prędkościomierz do VN1500 E7 to 25005-1651 również jest do kupienia w Kawasaki.pl za 2 503,31 zł.

Napisz czy Tatusiowi udało się usprawnić wskazania prędkościomierza i co było przyczyną.
Mi to nie jest potrzebne ale może się przydać innym Kolegom gdyby mieli podobną przypadłość w swoim VN-ie.
Nie spodziewałem się tak obszernej odpowiedzi.
Tata jeśli jutro będzie w stanie wyciągnąć motocykl z garażu (pogoda) to pierwsze co to podjedzie do znajomego i tam sprawdzą patent o którym pisał Wladl. Oczywiście najpierw oględziny końcówek linki.

Jeśli tylko coś się poprawi w temacie to odrazu opiszę tutaj krótko usterkę.

Dziękuję za podpowiedzi i do usłyszenia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą