Brak prądu
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 12, 2020
- Motocykl: Vn 1500
Brak prądu
Witam mam pytanie jakie są możliwości braku bradu tzn . Wszystko działało a dziś chce odpalić a tutaj nawet kontrolki się nie zaświecają .Spr bezpieczniki ,akumulator nie wiem co może byc przyczyną żeby tak z dnia na dzień po prostu nie odpalił może miał ktoś taki przypadek na co byście stawiali ?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Brak prądu
- Miernik/multimetr ma?
- To najpierw niech sprawdzi czy ma napięcie na gnieździe głównego bezpiecznika.
Jeżeli nie ma napięcia, to brak styku pomiędzy plusową (+) klemą akumulatora a gniazdem głównego bezpiecznika oraz przekaźnikiem rozrusznika (Starter Relay), więc prądu nie ma nigdzie i nie ma prawa być nigdzie i nic się nie zaświeci, również żadne kontrolki.
- Jeżeli napięcie jest, to po ponownym włożeniu bezpiecznika i po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON, niech sprawdzi czy ma napięcie na przewodzie białym (W jak White) stacyjki – jest to zasilanie prądowe stacyjki. Tenże sam biały przewód (W) zasila (+) jednostkę prędkościomierza, jeżeli nie będzie tego (+), to żadne kontrolki się nie zaświecą po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON.
- Jeżeli na gnieździe bezpiecznika jest napięcie a nie ma na stacyjce po przekręceniu kluczyka – to jest przerwa na białym przewodzie pomiędzy głównym bezpiecznikiem a stacyjką i jednostką prędkościomierza.
- Niech najpierw sprawdzi przykręcenie klemy (+) i czy czasem nie ma przerwy pomiędzy nią a gniazdem głównego bezpiecznika.
P.S.
Nie zapomnij się pochwalić co ustaliłeś i gdzie była przyczyna, to tak dla potomnych jakby mieli podobny problem.
- To najpierw niech sprawdzi czy ma napięcie na gnieździe głównego bezpiecznika.
Jeżeli nie ma napięcia, to brak styku pomiędzy plusową (+) klemą akumulatora a gniazdem głównego bezpiecznika oraz przekaźnikiem rozrusznika (Starter Relay), więc prądu nie ma nigdzie i nie ma prawa być nigdzie i nic się nie zaświeci, również żadne kontrolki.
- Jeżeli napięcie jest, to po ponownym włożeniu bezpiecznika i po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON, niech sprawdzi czy ma napięcie na przewodzie białym (W jak White) stacyjki – jest to zasilanie prądowe stacyjki. Tenże sam biały przewód (W) zasila (+) jednostkę prędkościomierza, jeżeli nie będzie tego (+), to żadne kontrolki się nie zaświecą po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON.
- Jeżeli na gnieździe bezpiecznika jest napięcie a nie ma na stacyjce po przekręceniu kluczyka – to jest przerwa na białym przewodzie pomiędzy głównym bezpiecznikiem a stacyjką i jednostką prędkościomierza.
- Niech najpierw sprawdzi przykręcenie klemy (+) i czy czasem nie ma przerwy pomiędzy nią a gniazdem głównego bezpiecznika.
P.S.
Nie zapomnij się pochwalić co ustaliłeś i gdzie była przyczyna, to tak dla potomnych jakby mieli podobny problem.
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 12, 2020
- Motocykl: Vn 1500
Re: Brak prądu
Biały kabel puścił na lucie . I popsuła mi się taka część w stacyjce ale nie mogę tutaj dodac zdj .
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Brak prądu
I znowu „Brawo ja!”.
Musisz mieć stacyjkę Kawasaki, to jeszcze raz powtórzę, tylko stacyjkę Kawasaki.
Jeżeli nie uda się zlutować, tylko porządnie zlutować ani w żaden sposób naprawić stycznika obrotowego bo o niego pewnie Ci chodzi, to poszukaj stacyjki od swojego modelu na portalach aukcyjnych. Śmiało możesz szukać również stacyjki od VN 1500 Classic z lat 2001-2008, to są te same stacyjki i mają ten sam numer katalogowy 27045-5245.
W sklepie Kawasaki nie proponuję bo to koszt około 2500 zł.
- Dlaczego stacyjki Kawasaki?
- Widać to na załączonym zdjęciu – to rezystor 100 Ω – takie fabryczne zabezpieczenie przed zwolennikami czyjejś własności (nie odpalisz na „krótko” po zniszczeniu stacyjki).
Na załączonym zdjęciu stacyjka od VN 1500 Classic i kolory przewodów wchodzących do stacyjki: BL, R, W, BR GY.
Właśnie przewód W – biały to wejście zasilania na stacyjkę po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON.
Powodzenia
P.S.
Pomogłem Ci, bo nie widziałem żebyś szukał pomocy na Facebook-u VN 1500 / VN 1600 / VN 1700.
Tam to dopiero jest radosna twórczość, ktoś ma w VN 1600 jedynie światła drogowe (długie), nie ma mijania (krótkich) więc zasugerowano mu żeby wymienił „przekaźnik świateł mijania”, bo to wina „przekaźnika świateł mijania”!
I ten ktoś uwierzył i kupił 4 przekaźniki na zapas, najwyżej wymieni sobie swój sprawny przekaźnik i dalej światła drogowego miał nie będzie.
I tak jest różnica miedzy Forum a całą tą „grupką”.
Musisz mieć stacyjkę Kawasaki, to jeszcze raz powtórzę, tylko stacyjkę Kawasaki.
Jeżeli nie uda się zlutować, tylko porządnie zlutować ani w żaden sposób naprawić stycznika obrotowego bo o niego pewnie Ci chodzi, to poszukaj stacyjki od swojego modelu na portalach aukcyjnych. Śmiało możesz szukać również stacyjki od VN 1500 Classic z lat 2001-2008, to są te same stacyjki i mają ten sam numer katalogowy 27045-5245.
W sklepie Kawasaki nie proponuję bo to koszt około 2500 zł.
- Dlaczego stacyjki Kawasaki?
- Widać to na załączonym zdjęciu – to rezystor 100 Ω – takie fabryczne zabezpieczenie przed zwolennikami czyjejś własności (nie odpalisz na „krótko” po zniszczeniu stacyjki).
Na załączonym zdjęciu stacyjka od VN 1500 Classic i kolory przewodów wchodzących do stacyjki: BL, R, W, BR GY.
Właśnie przewód W – biały to wejście zasilania na stacyjkę po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON.
Powodzenia
P.S.
Pomogłem Ci, bo nie widziałem żebyś szukał pomocy na Facebook-u VN 1500 / VN 1600 / VN 1700.
Tam to dopiero jest radosna twórczość, ktoś ma w VN 1600 jedynie światła drogowe (długie), nie ma mijania (krótkich) więc zasugerowano mu żeby wymienił „przekaźnik świateł mijania”, bo to wina „przekaźnika świateł mijania”!
I ten ktoś uwierzył i kupił 4 przekaźniki na zapas, najwyżej wymieni sobie swój sprawny przekaźnik i dalej światła drogowego miał nie będzie.
I tak jest różnica miedzy Forum a całą tą „grupką”.
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 12, 2020
- Motocykl: Vn 1500
Re: Brak prądu
Rozglądałem się już za stacyjka ale ciężko w tym roczniku zazwyczaj jakieś starsze się trafiają . Kurcze nie wiem jak dodać tutaj zdj spojrzałbys czy to ten stycznik jak byś miał chwilę
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Brak prądu
Jest ich kilka na OLX i Allegro.
Ta musi pasować i jest najlepsza i nowa, choć jest od VN 1500 Nomad/Classic Tourer i ma numer katalogowy: 27045-5244 a nie 27045-5245.
https://www.olx.pl/d/oferta/kawasaki-vn ... TMueT.html
Przy okazji zmienisz wkładkę w pokrywie kora wlewu paliwa i wszystko będzie na jeden kluczyk.
Może jeszcze coś urwiesz z ceny, zawsze to około 600 zł a nie 2500 zł.
Ta musi pasować i jest najlepsza i nowa, choć jest od VN 1500 Nomad/Classic Tourer i ma numer katalogowy: 27045-5244 a nie 27045-5245.
https://www.olx.pl/d/oferta/kawasaki-vn ... TMueT.html
Przy okazji zmienisz wkładkę w pokrywie kora wlewu paliwa i wszystko będzie na jeden kluczyk.
Może jeszcze coś urwiesz z ceny, zawsze to około 600 zł a nie 2500 zł.
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 12, 2020
- Motocykl: Vn 1500
Re: Brak prądu
Ok dzięki za pomoc
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 12, 2020
- Motocykl: Vn 1500
Re: Brak prądu
Jescze jedno pytanie bo pisałem do gościa o nr katalogowy ale nie odp jescze Twoim zdaniem to powinno pasować https://www.otomoto.pl/czesci/oferta/st ... FrtM3.html
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Brak prądu
Ta jest jak napisał sprzedający od VN 1500 Nomad/Classic Tourer z 2003 roku. Wtyczka i przewody (kolor koszulek) i ułożenie w wtyczce identyczne jak w Classicu.
Będzie pasowała.
Mało prawdopodobne żeby sprzedający wiedział i odpisał jaki jest numer katalogowy tej wtyczki, gdyby jednak odpisał to 27045-5121, ale to nic nie wnosi istotnego, cena nowej w Kawasaki to 2431 zł.
Stan chromu niespecjalny, jeżeli masz lepszy przełożysz tylko ten czarny środek.
Wkładkę w pokrywie korka wlewu paliwa też możesz przełożyć i wszystko będzie na jeden kluczyk.
P.S.
Jak kupisz i przełożysz i silnik ożyje pochwal się.
Będzie pasowała.
Mało prawdopodobne żeby sprzedający wiedział i odpisał jaki jest numer katalogowy tej wtyczki, gdyby jednak odpisał to 27045-5121, ale to nic nie wnosi istotnego, cena nowej w Kawasaki to 2431 zł.
Stan chromu niespecjalny, jeżeli masz lepszy przełożysz tylko ten czarny środek.
Wkładkę w pokrywie korka wlewu paliwa też możesz przełożyć i wszystko będzie na jeden kluczyk.
P.S.
Jak kupisz i przełożysz i silnik ożyje pochwal się.
Tex66
-
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz lip 12, 2020
- Motocykl: Vn 1500
Re: Brak prądu
Udało mi się jakoś zrobić ta stacyjkę po swojemu wszystko działa no prawie bo nie mogę włączyć świateł postojowych ale w sumie tak tego nie używałem nigdy jak znajdzie się jakas stacyjka w dobrej cenie to pewnie wymienię dla świętego spokoju ale narazie działa dzięki za Twoje rady .
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Brak prądu
To gratuluję że się udało.
Za brak świateł postojowych odpowiada przewód czerwony (R – Red) wychodzący ze stacyjki gdy jest już na stacyjce zasilanie. Inaczej to trochę wygląda po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON a inaczej w pozycję PARK. Skoro nie używasz to nie będę się rozpisywał.
P.S.
Wracając do braku świateł mijania w VN 1600.
Tak jak napisałem dwa dni temu, że żadna wymiana niby, niby „przekaźnika świateł mijania” którego de facto nie ma w całej instalacji tego modelu ani w instalacji żadnego innego VN-a nic nie da.
Wymiana nic nie dała bo dać nie mogła, można to było już stwierdzić że nic nie da na podstawie zapisu, że są światła drogowe. Więc posiadacz VN 1600 posłuchawszy bredni, wymienił swój sprawny i bardzo dobry jakościowo przekaźnik a światła mijania jak nie miał tak nie ma.
A tu tylko jest brak prądu (+) na jednym przewodzie (zwykła przerwa) łatwa do zdiagnozowania i umiejscowienia, a tak niepotrzebne koszty. Teraz motocykl będzie odstawiony do elektryka, a ten nie wiadomo co jeszcze naopowiada i ile to musiał się niby naszukać i napracować żeby usunąć usterkę.
Ponad 1100 osób na całej tej „grupce”, jeden pisze brednie a reszta bije brawo.
Porażka, ale taki tam jest poziom wiedzy.
I tak jest różnica miedzy Forum Vulcaneria a całą tą „grupką” VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad.
Za brak świateł postojowych odpowiada przewód czerwony (R – Red) wychodzący ze stacyjki gdy jest już na stacyjce zasilanie. Inaczej to trochę wygląda po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON a inaczej w pozycję PARK. Skoro nie używasz to nie będę się rozpisywał.
P.S.
Wracając do braku świateł mijania w VN 1600.
Tak jak napisałem dwa dni temu, że żadna wymiana niby, niby „przekaźnika świateł mijania” którego de facto nie ma w całej instalacji tego modelu ani w instalacji żadnego innego VN-a nic nie da.
Wymiana nic nie dała bo dać nie mogła, można to było już stwierdzić że nic nie da na podstawie zapisu, że są światła drogowe. Więc posiadacz VN 1600 posłuchawszy bredni, wymienił swój sprawny i bardzo dobry jakościowo przekaźnik a światła mijania jak nie miał tak nie ma.
A tu tylko jest brak prądu (+) na jednym przewodzie (zwykła przerwa) łatwa do zdiagnozowania i umiejscowienia, a tak niepotrzebne koszty. Teraz motocykl będzie odstawiony do elektryka, a ten nie wiadomo co jeszcze naopowiada i ile to musiał się niby naszukać i napracować żeby usunąć usterkę.
Ponad 1100 osób na całej tej „grupce”, jeden pisze brednie a reszta bije brawo.
Porażka, ale taki tam jest poziom wiedzy.
I tak jest różnica miedzy Forum Vulcaneria a całą tą „grupką” VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad.
Tex66
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości