Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

fisch31
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 27, 2024
Motocykl: Vulkan 1500 classic fi

Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: fisch31 » wt lut 27, 2024

Witam. Przedwczoraj mój silnik w vulkanie padł :cenzura: rozglądam się za innym ale nie ma za wiele opcji...moje pytanie ktoś na pewno siedzi głębiej w temacie. Czy silnik z roku 96 1500 gaźnik ,będzie pasował do 2001 fi i wystarczy tylko zmienić kolektor z wtryskiem ? Czy konieczne jest przekręcenie głowic? I czy jest różnica między classiciem a mean strean?
Dwa. Jeśli już strzeliło by mi do głowy remontować trupa gdzie lub kto może mieć podejrzewam że wał z korbowodami w dobrym stanie? Lub kto zajmuje się szkliwem wałów i dobieraniem panewek, montowaniem korbowodów również?
Pozdrawiam i liczę na pomoc w rozgryzieniu tematu :)

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: Tex66 » wt lut 27, 2024

Pomyśl również od razu o wymianie całej instalacji elektrycznej, to dwie róże instalacje [Jeden (D1) na IC Igniter, drugi (N2) na ECU i jeszcze wiele innych różnic].
I tu tanio nie będzie.
Powodzenia
Tex66

fisch31
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 27, 2024
Motocykl: Vulkan 1500 classic fi

Re: Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: fisch31 » wt lut 27, 2024

Właśnie ja mam wtrysk i chcę kupić silnik na gaźnikach tylko nie wiem czy będą pasować kolektory z wtryskiem do gaźnikowego?

Merlin
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 26, 2024
Miejscowość: Kołbiel
Motocykl: XJ900, VN15

Re: Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: Merlin » pt mar 01, 2024

Może spróbuj porównać oznaczenia części w katalogach, wybierając odpowiednie modele ?
Mam na myśli oznaczenia głowic.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: Tex66 » pt mar 01, 2024

Merlin,

Nie wiesz o czym jest mowa i nie masz pojęcia między systemem gaźnikowym a wtryskiem.
Samo porównanie części i ich numerów katalogowych podzespołów nic nie da i nic nie wniesie.
Jeżeli twierdzisz, że jest inaczej a sam jesteś w temacie to napisz koledze fish31 jak ma rozwiązać problem różnego stopnia sprężania który jest różny w systemie gaźnikowym (8,6:1) i w systemie z wtryskiem (9:1).

Kolejna kwestia ustawienia rozrządu zaworów, i tak ……….

W VN 1500 Classic na wtrysku z 2001 roku:
Zawór Wlotowy:
Otwarcie 22° BTDC
Zamknięcie 66° ABDC
Czas trwania 268°

Wydechowy:
Otwarcie 66° BBDC
Zamknięcie 26° ATDC
Czas trwania 272°


W VN 1500 Classic na gaźniku z 1996:
Zawór Wlotowy:
Otwarcie: 18°BTDC, (ST) 47° BTDC
Zamknięcie: 62° ABDC, (ST) 41°ABDC
Czas trwania 260° (ST) 268°

Wydechowy:
Otwarty 62° BBDC, (ST) 41°BBDC
Zamknij 22° ATDC, (ST) 51°ATDC
Czas trwania 264 °, (Sr) 272
°

To jest drobny wycinek jeżeli chodzi porównanie silników z różnymi sposobami zasilania silnika paliwem, ale skoro zabrałeś się za sugerowanie pewnych rzeczy innym kolegom to zapewne wiesz co oznaczają poszczególne skróty (BTDC, ABDC, BBDC, ATDC) i to też koledze fish31 wyjaśnisz i jak rozwiązać ten problem.
Na Forum Vulcaneria jest zasada, „wiem co piszę i potrafię to merytorycznie uzasadnić a nie piszę co mi się wydaje nie mając o tym pojęcia”, różnice chyba czujesz.
Tex66

Merlin
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 26, 2024
Miejscowość: Kołbiel
Motocykl: XJ900, VN15

Re: Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: Merlin » pt mar 01, 2024

Masz rację, nie znam się.
I dziękuję że wskazałeś mi moje miejsce w szeregu.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: Tex66 » sob mar 02, 2024

Merlin,
Tu nie chodzi o wskazywanie komukolwiek i gdziekolwiek miejsca.
Chcąc komuś naprawdę pomóc starajmy się pisać konkretnie i rzeczowo to uzasadniając, a wtedy ma to sens i zostanie na przyszłość jako wiedza sprawdzona i chciałoby się że też i uzasadniona.
A wystarczałoby jedynie tak na początek spojrzeć w dwóch Instrukcjach Serwisowych VN 1500 Classic D1/1996 (gaźnik) i VN 1500 Classic N2/2001 (wtrysk) na rozdział Engine Top End (Górna Część Silnika), porównać treści tam zawarte i odpowiedzieć można 2-3 słowami, fakt wymagałoby to trochę wysiłku chcąc to uzasadnić.
Autor postu nie ma wiedzy i szuka pomocy w tym temacie, dlatego też założył post, co jest poniekąd zrozumiałe. Samemu jednak nie chce mu się niczego sprawdzać i czegokolwiek porównywać a oczekuje tylko gotowej i uzasadnionej odpowiedzi. Nikomu nie chce się nic napisać bo ewentualnie nie trafi z odpowiedzią i mogłoby być śmiesznie i koło się zamyka.
Zauważ, post przeczytało blisko 90 osób, zdecydowana większość na tym Forum lubi jedynie czytać wszystko co nowego się ukaże, każdy nowy post czy każdy nowy komentarz. Żeby odpowiedzieć i merytorycznie uzasadnić czy wystarczająca jest ewentualna zamiana kilku czy kilkunastu podzespołów silnika (a jak napisał autor postu „samych kolektorów z wtryskiem czy ewentualnie przekręcenie głowic”) wraz ze zmianą pewnych parametrów/ustawień zmieniając silnik gaźnikowy na silnik na wtrysku to musiałaby powstać porządny i długi komentarz, najlepiej popary grafikami a tego nikomu się nie chce napisać, wolałby tylko o tym poczytać i tu również koło się zamyka.
Tex66

Merlin
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 26, 2024
Miejscowość: Kołbiel
Motocykl: XJ900, VN15

Re: Silnik wymiana z gaźnika na wtrysk

Post autor: Merlin » wt mar 19, 2024

Tex66,
trochę się zjeżyłem ale nie mogę nie przyznać Ci racji. Chylę głowę przed Twoją wiedzą oraz chęcią dokładnego wyjaśnienia zagadnienia. Przepraszam forumowiczów za robienie bajzlu na forum. M

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą