Ustawienie zapłonu
Ustawienie zapłonu
Witam szanowne forum. W końcu przyszedł ten moment, wiek 45 lat i bizon 1500. Tylko rownież jak bizon jest leniwy. Nie pracuje drugi cylinder. Cy ktoś może mi pomóc: cewki wymienione na nowe, gaźniki nowe, paliwo jest, iskra jest, ciśnienie 9,2 i 9,7 ale cylinder tylny zimny, często jednak strzela w tłumi, czasem w gaźnik. Stawiam na ustawienie zapłonu - przedni cylinder pracuje jak aksamit. Ktoś mi podpowie jak w tym zlośliwcu ustawić zapłon? Zakładam istnienie czujnika położenia wału korbowego, bo gdyby moduł padł, to by nie chciał w ogóle gadać... Jakieś podpowiedzi?
Re: Ustawienie zapłonu
Cewki impulsatorów mocowane są na stałe, i jako takiej mechanicznej regulacji wyprzedzenia zapłonu nie ma. Są na deklu alternatora obok jego uzwojenia i zbierają sygnały z garbów koła magnesowego. Kichanie w gaźnik, problem ze składem mieszanki, uboga. Iskra sprawdzana na świecy luzem, może zanikać pod ciśnieniem sprężania gdy coś dobrze nie łączy. Pewny jesteś że z gaźnikiem i szczelnością dolotu jest wszystko ok ? Rozważania teoretyczne, nie posiadam VN15.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Ustawienie zapłonu
Mieszanka do tego cylindra dochodzi? Są oznaki zalewania świecy? Silnik przed tym serwisem dobrze pracował? Rozrząd nie ruszany?
Wytrwałości!
Wytrwałości!
Re: Ustawienie zapłonu
Panowie, dziękuję za odpowiedzi. Zatem: jeździł bez problemu. rozrząd nie ruszany od lat, stan bardzo dobry, żadnych stuków etc. Pierwszy cylinder pracuje jak masełko. Po wyjęciu gaźników - również pomyślałem o zasyfieniu, po ich otwarciu i czyszczeniu, odwróciłem je. Zapodałem - z małymi zmianami konstrukcyjnymi gaźniki na odwrót - pierwszy cylinder padł jak wcześniej, drugi ni cholery. Powrót do stanu wyjściowego, pierwszy pali jak masło, drugi nic, tylko prycha w tłumik. świeca iskrę ma, po kilku chwilach pracy widać obecność benzyny na świecy - jeśli do tego czasu nie strzeli w tłumik. Ciśnienie w normie. Zatem: paliwo dostaje, iskrę dostaje, ciśnienie ma, ale drugi nie pali, jest zimny i strzela w tłumik. Zatem nic innego jak problem z zapłonem. Kwestia jest taka, że nie mam pojęcia jak się zabrać za sprawdzenie momentu zapłonu...
wladl... Na deklu musi być coś innego, mój model ma cewki za drugim cylindrem na ramie, bezpośrednio na powietrzu. może jednak to o czym mówisz, to są czujniki położenia wału, właśnie do zapłonu, bo rzeczywiście coś tam okablowanego jest.... jutro sprawdzę i opowiem. Ciepło się już zrobiło i korci poczuć zapach spalin a tu bestia nie chce dać się ujeździć... ech
wladl... Na deklu musi być coś innego, mój model ma cewki za drugim cylindrem na ramie, bezpośrednio na powietrzu. może jednak to o czym mówisz, to są czujniki położenia wału, właśnie do zapłonu, bo rzeczywiście coś tam okablowanego jest.... jutro sprawdzę i opowiem. Ciepło się już zrobiło i korci poczuć zapach spalin a tu bestia nie chce dać się ujeździć... ech
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Ustawienie zapłonu
bizon,
Cewki zapłonowe a cewki odbiorcze to dwie różne cewki i inne jest ich przeznaczenie.
Cewki zapłonowe możesz sobie mieć „za drugim cylindrem na ramie, bezpośrednio na powietrzu” ale cewki odbiorcze są na zewnętrznej obudowie alternatora pod jego pokrywą.
VN-15 nie ma czujnika (tym bardziej czujników) położenia wału korbowego z prostego powodu – brak ECU.
W Instrukcji Serwisowej VN-15 tematyka cewek odbiorczych (czy jak to ujął Wlad, cewek impulsatorów) jest bardzo słabo wyjaśniona, zajrzyj do Instrukcji Serwisowej VN 1500 Classic D1 lub D2 (1996 i 1997) lub do Instrukcji Serwisowej VN 1500 Nomad/Classic Tourer G1 lub G2 (1998 i 1999) i będziesz wiedział wszystko.
Do sprawdzenia napięcie szczytowe cewki odbiorczej tylnego cylindra, zaleca się wykonać minimum 5 pomiarów (wyniki mają być identyczne lub bardzo zbliżone), dla pewności do sprawdzenia rezystancja powyższej cewki jako uzupełnienie. Jeżeli wyniki pomiarów będą inne niż określa producent to cewka odbiorcza tylnego cylindra do wymiany. Dla sprawdzenia również połączenie tej cewki odbiorczej z IC Igniter-em.
- Czy było zdejmowane koło magnesowe?
- A jeżeli było to czy zostało założone na „znaki wyrównawcze” na kole zębatym lewego balansera i koła magnesowego?
Iskrę może i masz, ale jest ona w nieodpowiednim momencie względem położenia tłoka w tylnym cylindrze, stąd „po kilku chwilach pracy widać obecność benzyny na świecy” a zapłonu mieszanki na tym cylindrze najnormalniej brak.
Więc mądre periodyki do ręki i czytać (żadnego lenistwa), inaczej szybko nie „poczujesz zapachu spalin” z obu cylindrów jakbyś tego chciał a jedynie będziesz czuł zapach benzyny na świecy tylnego cylindra.
Jak sprawdzić i ewentualnie ustawić zapłon na TDC (Top Dead Center - Górny Martwy Punkt) też znajdziesz w Instrukcji Serwisowej swojego motocykla. TF – górny punkt przedniego cylindra, TR - górny punkt tylnego cylindra.
Tu Ci nikt więcej nic nie napisze, więc zamiast logować się co chwilę i sprawdzać czy ktoś coś nowego napisał, bierz Instrukcję do ręki i naucz się czegoś sam.
Powodzenia
Cewki zapłonowe a cewki odbiorcze to dwie różne cewki i inne jest ich przeznaczenie.
Cewki zapłonowe możesz sobie mieć „za drugim cylindrem na ramie, bezpośrednio na powietrzu” ale cewki odbiorcze są na zewnętrznej obudowie alternatora pod jego pokrywą.
VN-15 nie ma czujnika (tym bardziej czujników) położenia wału korbowego z prostego powodu – brak ECU.
W Instrukcji Serwisowej VN-15 tematyka cewek odbiorczych (czy jak to ujął Wlad, cewek impulsatorów) jest bardzo słabo wyjaśniona, zajrzyj do Instrukcji Serwisowej VN 1500 Classic D1 lub D2 (1996 i 1997) lub do Instrukcji Serwisowej VN 1500 Nomad/Classic Tourer G1 lub G2 (1998 i 1999) i będziesz wiedział wszystko.
Do sprawdzenia napięcie szczytowe cewki odbiorczej tylnego cylindra, zaleca się wykonać minimum 5 pomiarów (wyniki mają być identyczne lub bardzo zbliżone), dla pewności do sprawdzenia rezystancja powyższej cewki jako uzupełnienie. Jeżeli wyniki pomiarów będą inne niż określa producent to cewka odbiorcza tylnego cylindra do wymiany. Dla sprawdzenia również połączenie tej cewki odbiorczej z IC Igniter-em.
- Czy było zdejmowane koło magnesowe?
- A jeżeli było to czy zostało założone na „znaki wyrównawcze” na kole zębatym lewego balansera i koła magnesowego?
Iskrę może i masz, ale jest ona w nieodpowiednim momencie względem położenia tłoka w tylnym cylindrze, stąd „po kilku chwilach pracy widać obecność benzyny na świecy” a zapłonu mieszanki na tym cylindrze najnormalniej brak.
Więc mądre periodyki do ręki i czytać (żadnego lenistwa), inaczej szybko nie „poczujesz zapachu spalin” z obu cylindrów jakbyś tego chciał a jedynie będziesz czuł zapach benzyny na świecy tylnego cylindra.
Jak sprawdzić i ewentualnie ustawić zapłon na TDC (Top Dead Center - Górny Martwy Punkt) też znajdziesz w Instrukcji Serwisowej swojego motocykla. TF – górny punkt przedniego cylindra, TR - górny punkt tylnego cylindra.
Tu Ci nikt więcej nic nie napisze, więc zamiast logować się co chwilę i sprawdzać czy ktoś coś nowego napisał, bierz Instrukcję do ręki i naucz się czegoś sam.
Powodzenia
Tex66
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości