Ślizgajace się sprzęgło
- jacki67
- Posty: 19
- Rejestracja: wt sie 24, 2010
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 1500SE
- VROC: 0
Sprężyna doszła , już ją założyliśmy z kolegą i jest OK. Sprzęgło bierze nawet trochę za wcześnie , ale myślę że to kwestia czasu , trzeba trochę pojeździć , aby się tarczki poukładały i dotarły. Po drugie to leżały trochę no i wyschły muszą na nowo naciągnąć olejem i myślę że będzie okey.
mrblack wielkie dzięki
mrblack wielkie dzięki
Nie ma wczoraj - bo już minęło... ani jutra - bo nie wiadomo czy nadejdzie. Jest tylko dzisiaj. Cała reszta to tylko wspomnienie albo marzenie...
- jacki67
- Posty: 19
- Rejestracja: wt sie 24, 2010
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 1500SE
- VROC: 0
Nie moczyłem , ale to były tarcze stare które miały jeszcze dobry wymiar (średnio 3.4mm-oryginał ma 3.5 mm , zalecana wymiana wg. producenta 3.10.
Jak rozbierałem sprzęgło myślałem że tarcze się już wytarły. Wyciąłem i okazało się że to sprężyna dociskowa ma feler, ale niestety tarcze już mi się pomieszały i założyłem je w przypadkowej kolejności , dlatego teraz na nowo muszą się spasować.
Ale mówię Wam jak teraz mój Vulcan "ciągnie" wow.
Jak rozbierałem sprzęgło myślałem że tarcze się już wytarły. Wyciąłem i okazało się że to sprężyna dociskowa ma feler, ale niestety tarcze już mi się pomieszały i założyłem je w przypadkowej kolejności , dlatego teraz na nowo muszą się spasować.
Ale mówię Wam jak teraz mój Vulcan "ciągnie" wow.
Nie ma wczoraj - bo już minęło... ani jutra - bo nie wiadomo czy nadejdzie. Jest tylko dzisiaj. Cała reszta to tylko wspomnienie albo marzenie...
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Ale chodzi żeby one nasiąknęły olejem przed włożeniem...jacki67 pisze:Nie moczyłem , ale to były tarcze stare które miały jeszcze dobry wymiar (średnio 3.4mm-oryginał ma 3.5 mm , zalecana wymiana wg. producenta 3.10.
Jak rozbierałem sprzęgło myślałem że tarcze się już wytarły. Wyciąłem i okazało się że to sprężyna dociskowa ma feler, ale niestety tarcze już mi się pomieszały i założyłem je w przypadkowej kolejności , dlatego teraz na nowo muszą się spasować.
Ale mówię Wam jak teraz mój Vulcan "ciągnie" wow.
- jacki67
- Posty: 19
- Rejestracja: wt sie 24, 2010
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 1500SE
- VROC: 0
Wiedziałem że tak się robi z nowymi tarczami , ale te były wyciągnięte z mojego sprzęgła , nie zmieniałem ich , w sumie były naciągnięte olejem , leżały tydzień bez oleju. Myślę że za bardzo to one nie wyschły .
Nie ma wczoraj - bo już minęło... ani jutra - bo nie wiadomo czy nadejdzie. Jest tylko dzisiaj. Cała reszta to tylko wspomnienie albo marzenie...
- mrblack
- Posty: 99
- Rejestracja: wt lip 13, 2010
- Miejscowość: Mazuria
- Motocykl: AWO Simson ver. Military
- VROC: 0
Siemajacki67 pisze:Sprawdziłem jeszcze raz i u mnie ta nieszczęsna sprężyna też jest wyrobiona(zagłębienie 2mm). Zamówiłem już nową (97zeta) , pomierzyłem swoje tarczki i okazało się że mam w porządku. Nowe mają 3.50 minimum serwisowe 3.10 - moje mają 3.42.
Niestety to jest wada tego rodzaju sprzęgiełka w naszych VNkach
Ta sprężynka dostaje ostro po tyłku i się sucz właśnie wyrabia w taki sposób.
A 2mm to kosmos :!: Będzie sie slizgać....
No ale z tą rozbiórką to nie przesadzajcie nie jest tak strasznie się dobrac do sprzęgła.
(Hehe ja tam już trzy razy wyrywałem silnik z ramy no to jest trochę bardziej wqrwiajace :P ).
Pozdrówy....
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Zapewne tak jest co robić...mrblack pisze:Siemajacki67 pisze:Sprawdziłem jeszcze raz i u mnie ta nieszczęsna sprężyna też jest wyrobiona(zagłębienie 2mm). Zamówiłem już nową (97zeta) , pomierzyłem swoje tarczki i okazało się że mam w porządku. Nowe mają 3.50 minimum serwisowe 3.10 - moje mają 3.42.
Niestety to jest wada tego rodzaju sprzęgiełka w naszych VNkach
Ta sprężynka dostaje ostro po tyłku i się sucz właśnie wyrabia w taki sposób.
A 2mm to kosmos :!: Będzie sie slizgać....
No ale z tą rozbiórką to nie przesadzajcie nie jest tak strasznie się dobrac do sprzęgła.
(Hehe ja tam już trzy razy wyrywałem silnik z ramy no to jest trochę bardziej wqrwiajace :P ).
Pozdrówy....
- MUKA
- Posty: 8374
- Rejestracja: wt maja 25, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
- VROC: 0
Jak to jest możliwe to przy jakichkolwiek naprawach regulacjach itp. róbcie dokumentację foto , może komuś się przyda i pomoże.jacki67 pisze:Sprężyna doszła , już ją założyliśmy z kolegą i jest OK. Sprzęgło bierze nawet trochę za wcześnie , ale myślę że to kwestia czasu , trzeba trochę pojeździć , aby się tarczki poukładały i dotarły. Po drugie to leżały trochę no i wyschły muszą na nowo naciągnąć olejem i myślę że będzie okey.
mrblack wielkie dzięki
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.
- jacki67
- Posty: 19
- Rejestracja: wt sie 24, 2010
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 1500SE
- VROC: 0
Podaję link
http://www.motobox.pl/index.php
jak masz jakieś pytania to pisz email jacki67@o2.pl lub gg 4722222
http://www.motobox.pl/index.php
jak masz jakieś pytania to pisz email jacki67@o2.pl lub gg 4722222
Nie ma wczoraj - bo już minęło... ani jutra - bo nie wiadomo czy nadejdzie. Jest tylko dzisiaj. Cała reszta to tylko wspomnienie albo marzenie...
Witam
Jestem tu nowy więc wybaczcie że znów pytam o to samo..
Jestem szczęśliwym posiadaczem VN-a 1600 clasic z 2005 roku, moto sprowadziłem sobie z GB z przelotem 4471 mil w listopadzie 2011. W tym roku moto przeszło kompletny przegląd ( wymiany: płyny, klocki, oliwa w lagach, filtry, oliwa silnika).
Moto zalane było Motulem i żeby sobie kłopotów nie narobić też kupiłem i zalałem motulem 5100 ester 10W40. Po wymianie mam to samo co u kolegi marel-a.
Czytam wszystko na ten temat i zgłupiałem - wymieniać oliwe na np. Castrola 10W40 czy kupować sprężynę talerzową - jak zrobił to jacki67?
myślę że po takim przelocie (4500 mil) to raczej sprzęgło nie mogło dać dupy
Jestem tu nowy więc wybaczcie że znów pytam o to samo..
Jestem szczęśliwym posiadaczem VN-a 1600 clasic z 2005 roku, moto sprowadziłem sobie z GB z przelotem 4471 mil w listopadzie 2011. W tym roku moto przeszło kompletny przegląd ( wymiany: płyny, klocki, oliwa w lagach, filtry, oliwa silnika).
Moto zalane było Motulem i żeby sobie kłopotów nie narobić też kupiłem i zalałem motulem 5100 ester 10W40. Po wymianie mam to samo co u kolegi marel-a.
Czytam wszystko na ten temat i zgłupiałem - wymieniać oliwe na np. Castrola 10W40 czy kupować sprężynę talerzową - jak zrobił to jacki67?
myślę że po takim przelocie (4500 mil) to raczej sprzęgło nie mogło dać dupy
Nie widzę - nie jadę
No dobra - trzeba wybrać mniejsze zło - kupiłem teraz Castrola GPS-a Formula1 10W40
zaleję nim i zobaczymy.
Na wszelaki wielki wypadek kupiłem też tą sprężynę talerzową.
Jak oliwa nie pomoże to rozbebeszam sprzęgło
Napiszę co jest grane koło środy - czwartku. Obecnie brak czasu na majsterkowanie
zaleję nim i zobaczymy.
Na wszelaki wielki wypadek kupiłem też tą sprężynę talerzową.
Jak oliwa nie pomoże to rozbebeszam sprzęgło
Napiszę co jest grane koło środy - czwartku. Obecnie brak czasu na majsterkowanie
Nie widzę - nie jadę
-
- Posty: 27
- Rejestracja: pn mar 12, 2012
- Miejscowość: pruszcz gdański
- Motocykl: vn 2000
- VROC: 0
Pozwolę sobie dodać coś od siebie.Olej ma swoje właściwości.Zmieniają się one w miarę eksploatacji użytkowania motocykla.Im dłużej się jeździ,tym bardziej parametry oleju się zmieniają.W tym samym czasie tarcze sprzęgłowe także się zużywają.Moim zdaniem to nie ma znaczenia,czy lejemy Motula lub Castrola.One mają przecięż swoje specyfikacje,które są takie same,ewentualnie bardzo zbliżone.Jeżeli sprzęgło się ślizga,to nie wina oleju,jako takiego.Ten,który był wlany poprzednio,stracił swoje właściwości.Wlany nowy olej poprawi tylko na jakiś czas działanie sprzęgła.Tutaj potrzebna jest ingerencja w mechanikę,czyli wymiana całego sprzęgła!I wtedy jest gwarancja,że jest ono nowe i nas nie zawiedzie.Parę złotych się wyda,ale później jaka satysfakcja z naprawionego samemu motorka.Bezcenne.
morawiec
Hymm...
Kurtka zastanawia mnie tylko jedno - mam przelot na moto 4234 mile, czyli jakieś 7000 km
i już sprzęgło dało by d....y? Eeee nie bardzo w to wierzę, tym bardziej że koledzy z forum pisali że sprzęgło naprawiali przy przelotach 45-50 tys km. Brat ma też VN-a z przelotem prawie 50 tys km i sprzęgło działa mu OK.
Najlepsze jest to że na zużytym Motulu sprzęgło pracowało OK a po serwisie i wymianie już nie.
Jak kolega tą sytuację wyjaśni skoro zużyzyty olej stracił swoje parametry i teoretycznie sprzęgło nie powinno pracować prawidłowo?
Jak to mówią - wiedza nie boli. Cały czas więc szukam i czytam info na ten temat.
W sumie co mi szkodzi - w tygodniu zdejmę pokrywę i rozbiorę sprzęgło.
Pomierzymy, obejrzymy wszystko, zrobimy fotki i myślę że sprawa się wyjaśni czy to oliwa czy zużyte sprzęgło.
Kurtka zastanawia mnie tylko jedno - mam przelot na moto 4234 mile, czyli jakieś 7000 km
i już sprzęgło dało by d....y? Eeee nie bardzo w to wierzę, tym bardziej że koledzy z forum pisali że sprzęgło naprawiali przy przelotach 45-50 tys km. Brat ma też VN-a z przelotem prawie 50 tys km i sprzęgło działa mu OK.
Najlepsze jest to że na zużytym Motulu sprzęgło pracowało OK a po serwisie i wymianie już nie.
Jak kolega tą sytuację wyjaśni skoro zużyzyty olej stracił swoje parametry i teoretycznie sprzęgło nie powinno pracować prawidłowo?
Jak to mówią - wiedza nie boli. Cały czas więc szukam i czytam info na ten temat.
W sumie co mi szkodzi - w tygodniu zdejmę pokrywę i rozbiorę sprzęgło.
Pomierzymy, obejrzymy wszystko, zrobimy fotki i myślę że sprawa się wyjaśni czy to oliwa czy zużyte sprzęgło.
Nie widzę - nie jadę
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości