Strona 1 z 1

wentylator

: pn sie 24, 2015
autor: mateuszCh
Od pewnego czasu notorycznie wlacza mi sie wentylator chwilke jak stane ten juz chlodzi, moze byc spowodowane tym ze zalozylem osłone chlodnicy ktora kupilem na allegro??

: pn sie 24, 2015
autor: Pustelnik
Tak właśnie się dzieje gdy założymy dodatkową osłonę. Zazwyczaj przekrój otworów w dodatkowej osłonie jest o wiele mniejszy niż w osłonie oryginalnej. Mam dokładnie tak samo. W niczym to nie przeszkadza, poza częstym załączaniem się wentylatora. W czasie szybszej jazdy chłodzenie jest na tyle skuteczne, że wentylator się nie załącza. Przy powolnej jeździe wentylator będzie się załączał.

: pn sie 24, 2015
autor: dodeks
Siemka! Nie będę zakładał nowego tematu więc się podepnę. :diabelek: jadąc sobie A1 w określonym kierunku nagle zapaliła mi się kontrolka od wtrysku czyli FI. Pomyślałem sobie kurcze parę razy zdarzyło mi się dojechać zbiornik do totalnej rezerwy ( tzn. już zaczął się krztusić) wiec diagnoza pompa paliwa nie wyrabia tym bardziej że jak zwalniałem to kontrolka gasła aczkolwiek zaczeły docierać do moich uszu niepokojące dzwięki tłukących się zaworów ?!? Hmm zatrzymałem się silnik jakieś 200 stopni. Diagnoza bez zbędnego rozpisywania się wywaliło płyn chłodniczy poniewóż czujnik wentylatora się nie załączył ( nadmienię że jechałem 140 z przyczepką to mógł mieć chęć) . Dobra żeby nie męczyć kija po jaką cholerę żółtki zamontowali kontrolkę od tempertury płynu na liczniku skoro się nie załącza??? Pozdrawiam!

: wt sie 25, 2015
autor: Krzycho
W VN 1600 jest na prędkościomierzu jedna wspólna kontrolka sygnalizacyjna do FI/ciśnienia oleju/temperatury płynu.
Jeśli w 1500 (wersja FI) jest tak samo, to przecież Ci się właśnie ta kontrolka zapalała...
Generalnie zasada jest taka (a przynajmniej moim zdaniem powinna być), że jak się cokolwiek zaświeca ostrzegawczo, to należy się zatrzymać i sprawdzić. Medytacje i rozmyślania w trakcie jazdy zazwyczaj w takich sytuacjach nie pomagają :D

: śr sie 26, 2015
autor: dodeks
No niestety Krzycho w 1500 kontrolki są osobno..?! Dlatego miałem myślenice?

: śr sie 26, 2015
autor: mateuszCh
dzieki za rozwianie wątpliwosci :pada: to trza jezdzic dalej, moze w zimie zmodernizujemy ta oslone

: pn sie 31, 2015
autor: sendi70
Witam.
Podłącze się do tematu.
Mój Vulcan 1500 (98r) odpala bez problemu, i tak samo jeździ. Jednak po rozgrzaniu jak załączy się wentylator to praktycznie wyłącza się chwilę po zatrzymaniu silnika. Nawet podczas ciągłej jazdy z różnymi prędkościami wentylator po załączeniu cały czas pracuje. Podczas wolnej jazdy w mieście (światła, jazda na niższych biegach, postoje) pomimo panujących upałów silnik się nie przegrzał ani razu. Co może być przyczyną?
pozdrawiam

: wt wrz 01, 2015
autor: dodeks
Siemka! Raczej na pewno załącza się powyżej 100 stopni (przynajmniej u mnie) ale dlaczego się nie wyłącza..?? Wychodzi na to że się faktycznie zepsuł bo powinien wyłączać po określonym czasie.

: wt wrz 01, 2015
autor: Koziol
Jeśli wentylator chodzi cały czas od osiągnięcia temperatury, to jak dla mnie coś nie tak z czujnikiem temperatury płynu. U mnie (vn1600) też często się włącza wentylator (dość mocno zabudowana akcesoryjna osłona chłodnicy), ale zaraz się wyłącza. Wentylator zaczyna chodzić na postoju od temperatury oleju ok. 75 stopni, ale wiadomo, że temperatura oleju a cieczy chłodzącej to dwie różne sprawy. Pewnie ciecz ma trochę więcej.

: wt wrz 01, 2015
autor: dodeks
Jeżeli chodzi o temperaturę to na pewno powyżej 100 stopni bo sprawdzałem w gotującej się wodzie czujnik i się nie zwarł.... ;) a po zamontowaniu i rozgrzaniu silnika to tak jak kolega Koziol pisze załącza się i wyłącza .