Wymiana płynu pompki sprzęgła
: wt lut 11, 2020
Witam, jak w temacie, został tylko do wymiany płyn pompki sprzęgła. Ktoś podpowie co i jak, od czego zacząć ?
Portal Użytkowników Motocykli Kawasaki Vulcan
https://www.vulcaneria.pl/
Wielebny Bolo pisze: ↑śr lut 12, 2020Wielebny Bolo pisze: ↑śr lut 12, 2020Nałożyć na odpowietrznik pompki igielitowy wężyk (aby wyciekający płyn nie osmarkał silnika). Odkręcić odpowietrznik. ZACZNIE WYCIEKAĆ PŁYN Z UKŁADU. Możesz przyspieszyć wyciek płynu klamką.
Zalać płyn do zbiorniczka. Zapalić fajkę albo osuszyć piwo ( w tym czasie płyn grawitacyjnie spłynie do pompki). Teraz odpowietrzanie jaka w hamulcu. Szybko, szybko nacisnąć klamkę kilka razy aż "stwardnieje". Przytrzymać. Poluzować odpowietrznik ( wężyk włożony do butelki ze starym płynem). Powinny wylecieć bąbelki powietrza. Dokręcić odpowietrznik. Powtórzyć operację kilka razy aż klamka będzie twarda i nie pokażą się bąbelki.
Powinno zadziałać. Nie wiem jak ułożony jest wężyk w 1500 ale np. i Intruderze 1400 tak jest zamotany że bez poniższej procedury nie odpowietrzysz!!!
Jeżeli dalej klamka jest miękka i twardnieje to wyciągnij płyn ze zbiornika ( tak aby zostało trochę na dnie).
Do strzykawki nabierz płynu, i przez wężyk igielitowy po poluzowaniu odpowietrznika pompy, wtłaczaj płyn od dołu przez pompę. Obserwuj jak przybywa płynu w zbiorniczku. Tam też na początku powinny pokazać się bąbelki. Jak już będzie wypływał sam płyn dokręć odpowietrznik. Uzupełnij płyn w zbiorniczku i dokończ następne piwo.
Strzelanie w wydech może i jest przyjemne dla niektórych ale generalnie jest to objaw złej regulacji gaźnika w zakresie wolnych obrotów - mieszanka jest za bogata tzn. jest w niej za dużo paliwa (benzyny) a za mało powietrza. W takiej sytuacji mieszanka nie spala się w cylindrze ale uchodzi do układu wydechowego i tak dopiero dokonuje się proces jej dopalenia wywołując ten ekscytujący efekt wystrzału. W gaźniku mamy zasadniczo z współdziałaniem trzech układów tworzenia mieszanki powietrzno-paliwowej - układ wolnych obrotów, układ obrotów średnich i układ obrotów maksymalnych. Za wolne obroty odpowiada (jeśli chodzi o benzynę) tzw dysza wolnych obrotów oraz komora mieszająca w której dochodzi do zmieszania benzyny i powietrza a ilość tego powietrza reguluje się tzw. śrubą wolnych obrotów - wykręcając ją zwiększamy ilość powietrza w mieszance a wkręcając- zmniejszamy. Jadąc z jakimiś obrotami silnika gdy zbliżamy się np. do skrzyżowania "puszczamy gaz" - przepustnica gaźnika się zamyka i zaczyna działać układ wolnych obrotów a więc robi się to, o czym pisałem na początku. Generalnie mieszanka paliwowo-powietrzna spala się prawidłowo gdy objętościowy stosunek powietrza do benzyny(benzyny po odparowaniu) wynosi 16:1