Szogun
Cytat z twojego komentarza: „
Ten typ tak po prostu chyba ma. Ważne że odpala”
Chyba to się … uj na wietrze.
Jeżeli nie przeszkadza Ci, że Twój VN raz zapali a raz nie to Twoja sprawa.
Nie wszystko co jest przypisywane VN-om, że „
ten typ tak ma” musi być prawdą.
Brak rozeznania w temacie nie komentuj domniemaniem „
chyba”.
Więc jak to napisał wyżej
Wielebny, trzy czujniki odpowiadają za bezproblemowe (instrukcyjne) odpalenie motocykla.
Są to:
Side Stand Switch -
Czujnik podpórki bocznej
Gear Position Switch -
Czujnik pozycji biegu
Starter Lockout Switch -
Czujnik dźwigni sprzęgła
Uszkodzenie lub niepodpięcie któregoś z nich w instalację elektryczną skutkowało będzie problemami z odpaleniem silnika – nastąpi blokada rozrusznika (odcinanie prądu). Co nie znaczy, że nie da się odpalić silnika.
W zależności który czujnik jest uszkodzony lub niepodpięty właściwie, inne będą musiały być spełnione warunki aby silnik motocykla jednak odpalił.
Na temat czujnika podpórki bocznej i czujnika dźwigni biegów pisałem już w poście:
viewtopic.php?f=54&t=14669
Teraz trochę na tematy uszkodzonego lub niepodpiętego G
ear Position Switch - Czujnika pozycji biegu.
Pierwszym objawem uszkodzonego lub niepodpiętego powyższego czujnika będzie brak podświetlenia literki „
N” na konsoli prędkościomierza w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję
ON.
Mimo to odpalisz silnik VN, muszą być jednak spełnione następujące warunki:
1. Musi być złożona stopka boczna (sprawny czujnik podpórki bocznej);
2. Motocykl musi być na biegu neutralnym (SPRAWDZENIE: motocykl da się przetaczać bez wciśniętej dźwigni sprzęgła);
3. Musi być wciśnięta dźwignia sprzęgła (sprawny czujnik dźwigni sprzęgła).
Więc jak poczytasz wszystko, będziesz wiedział dlaczego silnik Ci odpala tylko przy wciśniętej dźwigni sprzęgła.