Strona 1 z 1

Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: pt wrz 11, 2020
autor: MaciejZ
Witam wszystkich!

W ostatnim czasie miałem do czynienia z ciekawym zjawiskiem w moim 1500 Classic. Mianowicie po dłuższej przejażdżce i zgaszeniu motocykla miałem pewien problem. Vulcan nie reagował na impuls do rozrusznika na wciśniętym sprzęgle. Bez sprzęgła palił normalnie. Tutaj moje pytanie, co może być nie tak i co powinienem sprawdzić jako pierwsze?

Re: Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: pt wrz 11, 2020
autor: Wielebny Bolo
Temat przerabiany w V2k.
Temat "Nie odpala na biegu".
Poczytaj, we wszystkich VN i innych markach jest tak samo.
Do sprawdzenia mikro włącznik klamki sprzęgła i bocznej podstawki (kosy).

Re: Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: sob wrz 12, 2020
autor: Robrob
Wielebny ale jak zrozumiałem tu zachowanie jest odwrotne,jak klamka wciśnięta nie pali

Re: Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: sob wrz 12, 2020
autor: Wielebny Bolo
Dlatego przgladnij mikro wlaczniki. Moze ktorys jets zwarty albo odwrotnie pracuje. Kombinacje wl./wyl. tych stycznikow blokuja rozrusznik.

Re: Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: pn paź 26, 2020
autor: Szogun1279
U mnie jest tak, czasami zapala bez sprzęgła, czasami starter nie daje życia i dopiero po wciśnięciu sprzęgła odpala za pierwszym razem. Ten typ tak po prostu chyba ma😋 Ważne że odpala.

Re: Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: wt paź 27, 2020
autor: Wielebny Bolo
Nie, ten typ tak nie ma.
Do kontroli wspomniane wyżej mikro włączniki!!!!!!!
Pamiętajcie że są TRZY STYCZNIKI które "blokują" rozrusznik. Klamka sprzęgła, kosa, i luzu.
Wszystkie kombinacje , zdaje się że opisał Texx.

Re: Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: wt paź 27, 2020
autor: Tex66
Szogun
Cytat z twojego komentarza: „Ten typ tak po prostu chyba ma. Ważne że odpala
Chyba to się … uj na wietrze.

Jeżeli nie przeszkadza Ci, że Twój VN raz zapali a raz nie to Twoja sprawa.
Nie wszystko co jest przypisywane VN-om, że „ten typ tak ma” musi być prawdą.
Brak rozeznania w temacie nie komentuj domniemaniem „chyba”.
Więc jak to napisał wyżej Wielebny, trzy czujniki odpowiadają za bezproblemowe (instrukcyjne) odpalenie motocykla.
Są to:
Side Stand Switch - Czujnik podpórki bocznej
Gear Position Switch - Czujnik pozycji biegu
Starter Lockout Switch - Czujnik dźwigni sprzęgła
Uszkodzenie lub niepodpięcie któregoś z nich w instalację elektryczną skutkowało będzie problemami z odpaleniem silnika – nastąpi blokada rozrusznika (odcinanie prądu). Co nie znaczy, że nie da się odpalić silnika.
W zależności który czujnik jest uszkodzony lub niepodpięty właściwie, inne będą musiały być spełnione warunki aby silnik motocykla jednak odpalił.
Na temat czujnika podpórki bocznej i czujnika dźwigni biegów pisałem już w poście:

viewtopic.php?f=54&t=14669

Teraz trochę na tematy uszkodzonego lub niepodpiętego Gear Position Switch - Czujnika pozycji biegu.
Pierwszym objawem uszkodzonego lub niepodpiętego powyższego czujnika będzie brak podświetlenia literki „N” na konsoli prędkościomierza w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję ON.
Mimo to odpalisz silnik VN, muszą być jednak spełnione następujące warunki:
1. Musi być złożona stopka boczna (sprawny czujnik podpórki bocznej);
2. Motocykl musi być na biegu neutralnym (SPRAWDZENIE: motocykl da się przetaczać bez wciśniętej dźwigni sprzęgła);
3. Musi być wciśnięta dźwignia sprzęgła (sprawny czujnik dźwigni sprzęgła).

Więc jak poczytasz wszystko, będziesz wiedział dlaczego silnik Ci odpala tylko przy wciśniętej dźwigni sprzęgła.

Re: Odpalanie przy wciśniętym sprzęgle

: wt paź 27, 2020
autor: Szogun1279
Pięknie ujęte i wytłumaczone, gratuluję wiedzy i rozeznania w temacie.