Strona 1 z 1

Kilka problemów po zakupie

: ndz paź 10, 2021
autor: taurus81
Witam, jakiś miesiąc temu kupiłem vulcana 1500 2004 rok. Chodził pięknie, choć czasami miał problem z odpalaniem. Akumulator ok. W momencie odpalania rozrusznik nie miał siły zakręcić, tak jakby w silniku coś się zblokowało. Na zimnym było ok, odpalał choć też nieraz miał ciężko zakręcić, ale jeden obrót i palił. Po jeździe 20-30 km gdy silnik się rozgrzał to o odpaleniu można pomarzyć. Tak jakby pod wpływem temperatury coś puchło w silniku. 30 minut postoju i odpala. Rozrusznik przeczyszczony i sprawdzony instalacja elektryczna też. Po wymianie oleju motul 10/40 i przejechaniu kilkudziesięciu km pojawiły się stuki w silniku. Sądzę że sprzedający dolał jakiegoś preparatu do oleju żeby ukryć wady bo olej był dziwnie lepki. Szukam sprawdzonego speca od tych silników najlepiej z wielkopolski bo ja sam tematu nie ogarnę.

Re: Kilka problemów po zakupie

: wt paź 12, 2021
autor: Wielebny Bolo
Niestety w tych silnikach częstą awarią jest zatarcie panewki korbowodzie w tylnym cylindrze.

Re: Kilka problemów po zakupie

: śr paź 13, 2021
autor: Tex66
Najpierw trochę historii:
W 2004 roku były produkowane:
- VN 1500 Classic (model E7) z systemem gaźnikowym;
- VN 1500 Drifter (model R4) na wtrysku;
- VN 1500 Classic Tourer / Nomad (model L5) na wtrysku.

Po tym co napisałeś, głównym winowajcą przy uruchomieniu silnika jest jego temperatura, ja dodam, że nie tylko silnika ale i rozrusznika i niektórych elementów układu paliwowego.
Myślę, że wiesz jaki masz model (gaźnik czy wtrysk) to uściślij opis, będzie łatwiej.
Nie muszą to być zatarte panewki (panewka), jeżeli nie masz problemu z angielskim to poszukaj na Forach angielskojęzycznych Kawasaki (USA) pod takimi hasłami:
- VN 1500 hot start;
- VN 1500 won't start after its warmed up.
Jest wiele takich właśnie niesprawności opisanych i ich przyczyn, jedne dotyczą systemu gaźnikowego, drugie wtrysku.
Najczęściej jednak dotyczy to układów na wtrysku i właśnie tylnego cylindra.

Stuki z zespołu silnika to na pewno nic dobrego ale nie musi to być zaraz zespół korbowodu a jeszcze:
- sprzęgło;
- rozrząd;
- skrzynia biegów;
- wyjście na napęd końcowy (wał);
- i parę innych pomniejszych elementów.

Więc na razie na spokojnie zanim znajdziesz „speca od tych silników” i zapłacisz jak za zboże a przyczyna może być banalnie prosta.

Re: Kilka problemów po zakupie

: śr paź 13, 2021
autor: Wielebny Bolo
Faktycznie nie sprecyzowałeś co to za stuki.
Czy są powiązane z obrotami silnika czy układu napędowego? Tak jak pisał Tex, przyczyn wiele a to pozwoli sprecyzować diagnozę.
I jeszcze odsłuch diagnoskopem ( nie panikuj, wystarczy pręcik lub kijek przyłożony w okolice ucha) i odpowiednie części silnika, korpus, dół cylindra, środek cylindra i góra wraz z głowicą.

Re: Kilka problemów po zakupie

: śr paź 13, 2021
autor: taurus81
Dzięki za sugestie. Motor na wtrysku Nomad. Faktycznie gorzej odpala na ciepłym ale na zimnym też ledwo kręci. W tej chwili nie ma siły zakręcić nawet z dodatkowym akumulatorem. Po wykręceniu dwóch świec kręci. Czy to mogą być dekompresory? Czy one mogłyby stukać?

Re: Kilka problemów po zakupie

: śr paź 13, 2021
autor: Tex66
Instrukcja Serwisowa VN 1500 Nomad do ręki i czytać (CZYTAĆ) na temat zaworów sterowania prędkością biegu jałowego (Idle Speed Control [ISC]).
W poważnych wydawnictwach można o tym poczytać jako o zaworach sterowania powietrzem biegu jałowego (Idle Air Control [IAC]) ale jest to to samo.
Dla ułatwienia:
- Każdy cylinder ma oddzielny zawór ICS;
- Podczas uruchamiania silnika zawory ISC zawsze otwierają się całkowicie, często powodując zbyt szybkie obroty biegu jałowego. ECU steruje zaworami ISC w zależności od temperatury i utrzymuje wielokrotnie otwierane i zamykane zaworów ICS od momentu uruchomienia silnika, aby uzyskać odpowiednią prędkość biegu jałowego. Po rozgrzaniu silnika elektrozawory zamykają się, a zawory ISC kończą pracę.
Pytanie:
Jak będzie wyglądało odpalenie silnika Twojego VN 1500 Nomad jeżeli ECU w zależności od temperatury nie da sygnału poprzez elektrozawory do całkowitego otwarcia zaworów ISC ?
U Ciebie Kolego na zimnym silniku zawory ICS się nie otwierają całkowicie, a na gorącym silniku ECU ich nie otworzy dlatego masz dużo gorzej z odpaleniem silnika gdy złapie temperaturę.
Na pewno i z dodatkowym akumulatorem nie dasz rady zakręcić.
Wykręcenie dwóch świec obniżyło kompresję i mogłeś zakręcić.
A czy elektrozawory mogą stukać?
Po rozgrzaniu silnika powinny się zamknąć, widać, że coś im to uniemożliwia stąd możliwy ten stukot.
Co i jak sprawdzić i wymienić napiszą Ci Koledzy – właściciela VN 1500.
Powodzenia
:yeee: