Motocykl gaśnie w trakcie jazdy Vulcan1500

Wuja1500
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 30, 2023
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500

Motocykl gaśnie w trakcie jazdy Vulcan1500

Post autor: Wuja1500 » wt maja 30, 2023

Witam szanowne grono. Spotkał mnie mały problem z motocyklem. Podczas jazdy motocykl zgasł i to przy prędkości 120 km/h przy takiej prędkości powinien od razu sam załapać i zapalić. Co nie miało takiego miejsca pomogło dopiero gdy zacząłem odpalać go przez kluczyk, motocykl załapał. Na trasie 400 km. zdarzyło się to 3 razy. Co może być przyczyną?
Paliwo w zbiorniku jest, filtry wymieniane co sezon, czy może w sterowniku poluzował się jakiś zimny lód.

Czy Kawasaki Vulcan 1500 z 2000r. Ma gdzieś możliwość podłączenia pod komputer?

"LWG"

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Motocykl gaśnie w trakcie jazdy Vulcan1500

Post autor: Tex66 » wt maja 30, 2023

- Ile czasu masz już tego VN 1500 z 2000 roku?
- To VN 1500 Classic FI ?
Tex66

Wuja1500
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 30, 2023
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500

Re: Motocykl gaśnie w trakcie jazdy Vulcan1500

Post autor: Wuja1500 » wt maja 30, 2023

Motocykl posiadam od 2016r. 7 pięknych lat gdzie nigdy nie robił problemów
Model: Kawasaki VN 1500 CLASSIC TOURER F1

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Motocykl gaśnie w trakcie jazdy Vulcan1500

Post autor: Tex66 » wt maja 30, 2023

Nie F1 a FI, ale przynajmniej wiadomo, że chodzi o VN 1500 Nomad/Classic Tourer FI (model L1) na wtrysku.
Trzeba pamiętać, że motocykl ma 23 lata i tyle lat ma jego instalacja elektryczna i elementy które ją tworzą.

VN 1500 Nomad/Classic Tourer FI z 2000 roku nie ma złącza diagnostycznego ani złączki diagnostycznej, tak więc nie ma możliwości podłączenia pod komputer.
Robi się to przez uziemienie pinu 37 w ECU, jest to tzw. zacisk kontrolny autodiagnostyki.
Cała procedura jak przeprowadzić, jak czytać błędy serwisowe układu/system DFI i co poszczególny kod błędu serwisowego oznacza znajdziesz na stronach 140-144 w Instrukcji Serwisowej.
W odróżnieniu, VN 1500 Drivter z 2000 roku który również jest na wtrysku ale ma złączkę diagnostyczną, procedura sprawdzenia błędów kodów serwisowych, czy to przez złączkę, czy to jak w przypadku VN 1500 Nomad/Classic Tourer przez pin 37 jest taka sama.

Zanim przeprowadzisz autodiagnostykę układu DFI pod względem elektrycznym, zajrzyj do stacyjki i sprawdź na nią zasilanie wejściowe i wyjściowe na wyłącznik silnika (Engine Stop Switch) i sam wyłącznik silnika a następnie z stan przewodów prądowych (+), czerwono-zielonych (R/G) z wyłącznika silnika na cewki.
Czy jak zgaśnie podczas jazdy a następnie uruchamiasz silnik po przekręceniu kluczyka w pozycję ON/ZAPŁON używasz (przestawiasz), robisz cokolwiek z wyłącznikiem silnika po zatrzymaniu?
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą