Strona 1 z 2
Sprawdzanie oleju w silniku.
: sob maja 29, 2010
autor: MUKA
Panowie ! :roll:
Poprawcie mnie jak się mylę - poziom oleju w VN 1500 sprawdzam w pozycji na nóżce (czyli przechylony) , tak?? :?:
: sob maja 29, 2010
autor: VKC
Nie, zawsze w pionie, na zimnym silniku.
: sob maja 29, 2010
autor: Andrew
Papaj pisze:Nie, zawsze w pionie, na zimnym silniku.
Potwierdzam słowa Papaja. W moim 1500 w serwisówce jest napisane " sprawdzać w pionie".
: sob maja 29, 2010
autor: KITKA
Witam
Tak, tak Kolego w pozycji pionowej i na zimnym silniku tak jak piszą poprzednicy.
A najlepiej sprawdź go we dwóch, czyli jeden siada na moto i trzyma go w pionie, a drugi sprawdza stan oleju.
Pozdrawiam
: sob maja 29, 2010
autor: SAURO
Dla uzupełnienia tematu w każdym moto sprawdza się w pozycji pionowej
: sob maja 29, 2010
autor: VKC
: sob maja 29, 2010
autor: MUKA
W serwisówce napisane jest że wym. 3,5l z filtrem.
Zdziwiłem się gdy nalewałem olej w pionie i weszło wg. wskaźnika, okienka 2,8l poziom na max. Potem postawiłem go na nóżce i dolałem znów do max. Weszło dokładnie 0,7l. czyli 3,5 razem.
I z tego co mówicie to muszę odlać olej te 0,7l. ale to będzie niezgodne z podaną ilością oleju.
Nadmieniam że przekręciłem silnikiem aby napełnił się filtr oleju.
To czego się trzymać :?:
: sob maja 29, 2010
autor: mirek_vn
Serwisówka podaje dla suchego silnika. Niemożliwe jest spuszczenie oleju 100%.
Wlać mniej o ok. 300g odpalić silnik i po kilku godz. sprawdzić okienko jeśli jest mniej niż 2/3 dolać na nos. Przejechać się i znów sprawdzić po kilku godz. na zimnym, jeśli trzeba to znów dolać. Nie przelewać bo silnik wyrzuci nadmiar zwłaszcza przy szybkiej jeździe [ciśnienie].
Stary olej spuszczać na ciepłym silniku wtedy więcej go zejdzie, moto musi być w pionie. Kiedy będzie kapać przechylać nim lekko.
Przed zakręceniem nowego filtra posmarować olejem jego uszczelkę.
Nie wlewać oleju samochodowego, który nie smaruje w stopniu wymaganym sprzęgła i skrzyni biegów.
Do Twojego moto olej 4T 10W40 półsyntetyk, producent obojętny. Niektórzy producenci np.
z Włoch czy Hiszpanii zamiast 4T piszą na butelce w ichnim języku " do motocykli ".
pzdr
Jeszcze dodam. Gdybyś wlał za dużo co łatwo zrobić, to kup w aptece [10zł] dużą strzykawkę z drenem do kroplówki i przez otwór wlewu wyciągnąć nadmiar oleju.
: sob maja 29, 2010
autor: SAURO
W pozycji pionowej to ma być sprawdzający i najlepiej trzeźwy
: sob maja 29, 2010
autor: Duszek
Papaj nie tak
! Przewracasz moto do góry kołami, tak jak się stawia rower, odkręcasz filtr oleju /taka puszka/ i jeśli się wylewa to stan ok, jeśli nie to trzeba dolać do stanu.
Pzdr
P.S.
takie pitulenie nie do końca prawdziwe.
: sob maja 29, 2010
autor: Abrams
MUKA pisze:W serwisówce napisane jest że wym. 3,5l z filtrem.
Zdziwiłem się gdy nalewałem olej w pionie i weszło wg. wskaźnika, okienka 2,8l poziom na max. Potem postawiłem go na nóżce i dolałem znów do max. Weszło dokładnie 0,7l. czyli 3,5 razem.
I z tego co mówicie to muszę odlać olej te 0,7l. ale to będzie niezgodne z podaną ilością oleju.
Nadmieniam że przekręciłem silnikiem aby napełnił się filtr oleju.
To czego się trzymać :?:
1.A czy wyjąłeś taki drugi filtr pod silnikiem a w zasadzie sitko??
2. Nigdy nie zlejesz całego starego oleju...
: ndz maja 30, 2010
autor: MUKA
No to wielkie dzięki za porady i humor bo on też jest potrzebny
Zdrobiłem tak jak mi poradziliście i myślę że jest ok.
duszek pisał - Papaj nie tak
! Przewracasz moto do góry kołami, tak jak się stawia rower, odkręcasz filtr oleju /taka puszka/ i jeśli się wylewa to stan ok, jeśli nie to trzeba dolać do stanu.
Kurczę postawić do góry kołami mi się udało :roll: , ale jak go teraz odwrucić
Pozdrawiam i szacun!
: sob cze 05, 2010
autor: Yamak
Do odwrócenia motóra proponuję Ci poniższe urządzenia:
1. Granat odłamkowy F1
2. STILLHANDGRANATE 24
Drugi jest lepszy, ale ciężki do zdobycia.
Powodzonka
: wt lip 23, 2013
autor: Lecho
A tak na poważnie i żeby nie tworzyć nowego tematu.
Być może już ktoś na to wpadł, ale mnie natchnęło właśnie dziś po kilku latach proszenia kogoś by mi przytrzymał motocykl w pionie lub gimnastykując się samemu i ryzykując, że jak przeważy to poleci na prawą stronę.
Otóż
Dziś buchnąłem na chwilę lusterko kosmetyczne mojej żoneczki.
Siadam na motocykl, lusterko stawiam z boku przy okienku kontrolnym, ustawiam pod takim kontem żebym je wiedział swobodnie z motocykla i jak jest ciemno to latarką w lusterko i rewelacja.
Wszystko widać wyraźnie w pojedynkę i bezpiecznie.
: wt lip 23, 2013
autor: Mayones
Taki myk z poziomicą i lusterkiem jest na tym filmiku
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... iana+oleju od 7 minuty, ja znalazłem u siebie chyba 25 letnie lusterko warsztatowe na przedłużce takie ruchome idealne rozwiązanie, nawet go sobie wyczyściłem żeby wyglądało profesjonalniej
poziomica na kierę i czaimy w lusterko
: wt lip 23, 2013
autor: Pawelek450
różnica ok 5 stopni w jedna czy w drugą myślę że nie stanowi problemu, ale lustereczko na szafce przy moto tak żeby było wszystko widać to fajna sprawa. Ja sobię wystawiam stopkę, stawiam moto na nie idę w drugą stronę, klękam, chwytam prawą ręką za kierę, drugą za siodło i manewruję do pionu. Powiem tak - balans na granicy, przewali się czy nie na moją stronę???Ryzyk fizyk. Na razie daję radę i podchodzę do vn z uczuciem - może z czuciem
: wt lip 23, 2013
autor: Radio
Mam prostszy sposób
siadam na moto a żonka sprawdza poziom oleju
: wt lip 23, 2013
autor: Mastif
Wystarczy pod kose dać odpowiedni drewniany klocek, tak aby po postawieniu na nim moto stało w pionie i kłopot z głowy.
: wt lip 23, 2013
autor: Mayones
Radio pisze:Mam prostszy sposób
siadam na moto a żonka sprawdza poziom oleju
No dobry sposób zwłaszcza że trzeba się nieco schylać do tego okienka
Moja jeździć lubi ale podawać klucze jak grzebie w silniku to już niekoniecznie
: wt lip 23, 2013
autor: MUKA
Ja na wypoziomowanym jak mam max w okienku, to na stopce mam min w okienku i jest ok. Lusterko będę używał po 80 wiosenkach na karku