VN 1500 Classic 97' Wyjęcie silnika.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: śr maja 18, 2011
- Miejscowość: Tarczyn
- Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
- VROC: 0
VN 1500 Classic 97' Wyjęcie silnika.
Witam
Stało się : Spadek mocy, nie wchodzi na obroty, hałasuje jak sieczkarnia. Według mnie to rozrząd, chyba przeskoczył o min jeden ząbek bo ciśnienie jako takie jeszcze jest. W związku z tym nastawiam sie na wymiane łańcuchów rozrządu i ewentualnie ślizgów. Niestety nie obejdzie się bez wyjęcia silnika. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia i wskazówki na ten temat Zastanawiam się jak, to będzie z odpięciem wału
Stało się : Spadek mocy, nie wchodzi na obroty, hałasuje jak sieczkarnia. Według mnie to rozrząd, chyba przeskoczył o min jeden ząbek bo ciśnienie jako takie jeszcze jest. W związku z tym nastawiam sie na wymiane łańcuchów rozrządu i ewentualnie ślizgów. Niestety nie obejdzie się bez wyjęcia silnika. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia i wskazówki na ten temat Zastanawiam się jak, to będzie z odpięciem wału
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"
-
- Posty: 93
- Rejestracja: śr maja 18, 2011
- Miejscowość: Tarczyn
- Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
- VROC: 0
ładnie, nie miała baba kłopotu kupiła se motur mój silnik to chyba też puszka pandory. jak do tej pory to wyszło że: - łańcuchy rozrządu złom,- ślizgi złom, - dekompresatory złom, - regulator luzu zaworu złom, - klawiatura na jednym zaworku też do wymiany. co dalej to licho wie ale jak znam życie to jeszcze pare niespodzianek na mnie czeka. a tak przy okazji to czy zna ktoś może jakiś patent na regenaracje dekompresatorów? zastanawiam się czy nie przyłożyć kilka młotów w te nity i luzy powinny zniknąć ale czy to aby nie jest fuszerka (planuje tym motorem jeszcze troche polatać a jedna sztuka kosztuje 77$ plus marże)??
Ps. dodatkowo wyszło na to że mój silnik był już kiedyś rozłupywany i chodze teraz i myśle kto, po co i dlaczego
Ps. dodatkowo wyszło na to że mój silnik był już kiedyś rozłupywany i chodze teraz i myśle kto, po co i dlaczego
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"
-
- Posty: 93
- Rejestracja: śr maja 18, 2011
- Miejscowość: Tarczyn
- Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
- VROC: 0
Tajwańsie tłoki ?? dżizasss!!! ale ja chyba nie chce się tego dowiedziec co jest w środku i dalej silnika nie rozbieram. W sumie przelatałem 20 tys od czasu zakupu moto od handlarza to jakby była jakaś totalna fuszerka to pewnie już by wyszło. Zrobie tylko ten rozrząd i w droge. Jak to mówią "optymiści żyja dłużej ";)
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"
-
- Posty: 93
- Rejestracja: śr maja 18, 2011
- Miejscowość: Tarczyn
- Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
- VROC: 0
nie jest dobrze!
Załamka totalna!! Wczoraj odpaliliśmy moto, jest ciszej ale tylko przez kilka minut dopóki olej się nie nagrzeje, stuka prawdopodobnie zawór z winy auto-regulatora luzu. ale to jeszcze nic...po spuszczeniu oleju w celu jego wymiany okazało sie że w misce jest nie olej ale srebrna smoła a filtr oleju cały zapchany aluminiowymi opiłkami. Poważnie zastanawiam się nad rozłupaniem silnika i mam złe przeczucia. Coś ewidentnie wyciera karter, tylko co
1.Skrzynia ? - raczej nie, nie ma problemu z biegami
2.Wyciągnięte łańcuchy rozrządu z przed wymiany ?- całkiem możliwe, były nawet ślady w głowicy ale coś za dużo tych opiłków
3.Panewki ?- też chyba nie, nie ten kolor opiłek
ktoś ma jakiś inny pomysł
1.Skrzynia ? - raczej nie, nie ma problemu z biegami
2.Wyciągnięte łańcuchy rozrządu z przed wymiany ?- całkiem możliwe, były nawet ślady w głowicy ale coś za dużo tych opiłków
3.Panewki ?- też chyba nie, nie ten kolor opiłek
ktoś ma jakiś inny pomysł
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Może koło balansujące jest odkręcone ? ale to byś zauważył jak robiłeś rozrząd.
W środku masz tylko korbowód i skrzynie, a to dwa wałki z zębatkami i wałki z wodzikami.
Więc jeżeli w środku to koła skrzyni ale jak tego wcześniej nie było to może jak rozrząd robiliście to zapomnieliście dokręcić koła magnesującego ? Sugeruje tak bo w środku to musiało by coś się rozwalić żeby coś się tam działo, albo przejść z ćwiartki do środka.
W środku masz tylko korbowód i skrzynie, a to dwa wałki z zębatkami i wałki z wodzikami.
Więc jeżeli w środku to koła skrzyni ale jak tego wcześniej nie było to może jak rozrząd robiliście to zapomnieliście dokręcić koła magnesującego ? Sugeruje tak bo w środku to musiało by coś się rozwalić żeby coś się tam działo, albo przejść z ćwiartki do środka.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: śr maja 18, 2011
- Miejscowość: Tarczyn
- Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
- VROC: 0
Kaplica!! Według mojego mechanika naprawa moto jest nieopłacalna!!!Silnik przytarty na panewce głównej i do tego tłoki i pierścienie w kiepskim stanie. Co najgorsze to panewki te są niewymienialne i występują podono tylko razem z blokiem/karterem (Podobno tylko Kawasaki ma taki patent). Koszt części w serwisie to normalnie szok!!! I teraz nie wiem co robić: poszukać drugiego silnika ? pakowac się w koszty i remontowac ten na nowych częściach !?
może macie jakiś pomysł albo namiar na kogoś kto ma sporo części silnikowych do VN 1500 Classic 97rok ?
ps.
czy silnik od vn 1600 nomad będzie pasował do ramy vn 1500
może macie jakiś pomysł albo namiar na kogoś kto ma sporo części silnikowych do VN 1500 Classic 97rok ?
ps.
czy silnik od vn 1600 nomad będzie pasował do ramy vn 1500
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"
-
- Posty: 93
- Rejestracja: śr maja 18, 2011
- Miejscowość: Tarczyn
- Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
- VROC: 0
autoryzowany dealer kawasaki w wawie powiedział mi za "panewki z karterami" 13 tys, słownie "trzynaście tysięcy nowych polskich złotych" minus rabat
a może da rade dorobić takie panewki ?
pooomoooocyyyyy!!! heeelllpppp!!!
a może da rade dorobić takie panewki ?
pooomoooocyyyyy!!! heeelllpppp!!!
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
REMONT
MOŻNA TAK
Kupić dwa kartery i tłoki z pierścieniami (używane) i go złożyć, ale opłacalne jest to tylko wtedy jak sam robisz.
Do 97 r. to silnik znajdziesz bo to jest silnik z 4 biegową skrzynią i jest ich trochę dostępnych,
cena chodzi od, za kompletny 3500 do 5000 tys. ,bez osprzętu można dostać za 3 tys.
Ale taki silnik z reguły długo leży więc i tak trzeba pewno dołożyć parę złotych no i za wsadzenie też trochę trza zapłacić ale to i tak chyba najlepsze rozwiązanie dla kogoś kto nie umie sam rozebrać silnika i złożyć. Ja w tej chwili wybrał bym opcje pierwszą bo za kartery to ze 600 stów by trza dać, za tłoki ze 400 stówy i uszczelki 400 stówy, potem samemu go zrobić.
MOŻNA TAK
Kupić dwa kartery i tłoki z pierścieniami (używane) i go złożyć, ale opłacalne jest to tylko wtedy jak sam robisz.
Do 97 r. to silnik znajdziesz bo to jest silnik z 4 biegową skrzynią i jest ich trochę dostępnych,
cena chodzi od, za kompletny 3500 do 5000 tys. ,bez osprzętu można dostać za 3 tys.
Ale taki silnik z reguły długo leży więc i tak trzeba pewno dołożyć parę złotych no i za wsadzenie też trochę trza zapłacić ale to i tak chyba najlepsze rozwiązanie dla kogoś kto nie umie sam rozebrać silnika i złożyć. Ja w tej chwili wybrał bym opcje pierwszą bo za kartery to ze 600 stów by trza dać, za tłoki ze 400 stówy i uszczelki 400 stówy, potem samemu go zrobić.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: śr maja 18, 2011
- Miejscowość: Tarczyn
- Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
- VROC: 0
Znalazłem w sumie ze 3 silniki w polsce ale w każdym z nich jest ten sam problem czyli zatarte panewki główne. Rozmawiałem też z człowiekiem z "Motostodoły-Jedwabne" co sprowadza sprzęt z USA ale powiedział, że o taki silnik w dobrym stanie będzie ciężko i to raczej loteria a koszt około 5 tys. Radzi mi aby dorobić panewki np. w wawie na grochowskiej. Podobno ludzie tak robią i jest to najensowniejsze rozwiązanie w moim przypadku. Sam nie wiem co o tym myśleć bo od 2 dni siedze na google i czytam o tym dorabianiu panewek skrajnie różne opinie.
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"
Kto jest online
Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości