Strona 1 z 2
Pomoc dla nowicjusza z VN1500 Classic 96r.
: pt sie 26, 2011
autor: Nabes
Jak pisałem w powitaniu jestem nowicjuszem w branży motorowej... Nie chciałbym powielac tematów jakie już poruszaliście pewnie niejeden raz ale szukałem po forum kilku potrzebnych mi obecnie informacji ale nie mogłem znaleśc (moze poprostu źle szukam :P ). Dlatego postanowiłem założyc nowego posta. Potrzebuje kogoś kto zna się na VN 1500 Classic z 96 r. Mam kilka pytań a nie chce zaśmiecac forum. Jeśli mozna prosic o kontakt z kimś kto sie zna na tych maszynach to będe wdzięczny
.... Jakieś PW, nr GG, meil czy cokolwiek (nooo moze nie korespondencja pocztowa bo wiadomo jak ona działa :P )
Pozdrawiam wszytkich...
P.S. Postaram sie przy wolnej chwili wrzucic kilka fotek mojego cuda, teraz z nadmiaru pracy nie mam czasu tego zrobic
: sob sie 27, 2011
autor: bzq
wal o co chodzi
: sob sie 27, 2011
autor: Nabes
Pierwsza sprawa to szukam miarki, okienka etc do sprawdzania poziomu oleju. Pytałem się znajomego co ma Vulkana 1600 (jak dobrze pamiętam) i miał jakiegos poniżej 1000. Powiedział mi ze jakieś okienko musi byc na obudowie ale nic takiego nie mam. Potem wspominał mi o tym że jak odkręce wlew oleju to będzie miarka ale też nie było nic. Mówił, że ostatnim miejscem to może byc cos pod obudową, ale nie chce nic sam rozkręcac bo jak wspominałem w powitaniu to mechanik ze mnie marny :P.
Wiem, że sprawa moze wydawac się śmieszna ale nie moge tego znaleśc a wole posprawdzac sobie wszytko i zacząc nauke od podstaw.
Będe pokolei opisywał problemy i pytania żeby nie robic zamieszania i bałaganu.
Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc
: ndz sie 28, 2011
autor: Nabes
Pierwszy problem rozwiązany. Podziękowania dla MUKA,
który pomógł uporac się z tym problemem. Jeszcze raz Dziękuje.
: ndz sie 28, 2011
autor: Nabes
Mam taki problem. Juz widzialem ze poruszany był w innych postach. Mianowicie słychac zgrzyt przy zmianie biegów. Nie moge dojsc czemu tak jest. Raz jes oki i nie słychac nic a niekiedy na kazdym biegu potrafi dac głos. Macie moze jakies pomysły?
: pn sie 29, 2011
autor: bzq
sprawdzać już olej umiesz...dobrze
jeśli chodzi o zmianę biegów...to nie automat. coś musi być słychać:)
ja jak przełączam z 1 na 2 to jak bym walił młotem o kowadło:)
: pn sie 29, 2011
autor: Lecho
Nabes pisze:Mam taki problem. Juz widzialem ze poruszany był w innych postach. Mianowicie słychac zgrzyt przy zmianie biegów. Nie moge dojsc czemu tak jest. Raz jes oki i nie słychac nic a niekiedy na kazdym biegu potrafi dac głos. Macie moze jakies pomysły?
Najpierw delikatnie zaczynaj wciskać dźwignię biegów i w ślad za nią dopiero sprzęgło.
Inicjuje noga - sprzęgło później.
: pn sie 29, 2011
autor: Nabes
bzq pisze:sprawdzać już olej umiesz...dobrze
jeśli chodzi o zmianę biegów...to nie automat. coś musi być słychać:)
ja jak przełączam z 1 na 2 to jak bym walił młotem o kowadło:)
Co do sprawdzania oleju to nie mogłem znaleśc tego okienka przez wydechy jakie sa zamontowane. Trzeba wiedziec gdzie szukac a rury sa dosc grube i dopiero jak sie dobrze nachyle i wiem gdzie patrzec to widac
ale jak pisałes... + dla mnie
A co do zmiany biegów to potestuje dzis. Jak mówicie ze musi byc cos słychac to gitara... mnie to nie przeszkadza. Wolałem sie upewnic za wczasu niż potem plakac jak cos mi sie rozleci
: śr sie 31, 2011
autor: Nabes
Mam pytanko w sprawie alarmu do motocykla. U mnie jest zamontowany taki dokładnie alarm
http://www.funmotors.pl/product_info.ph ... cts_id=566
Szykałem opini na temat tego rodzaju alarmu ale nie znalazłem. Czy ktoś się orientuje czy to wystarczy czy lepiej zmienic na cos innego?
: śr sie 31, 2011
autor: Hubas
Siemanderos,
Tego nie znam , ja osobiście oraz moi koledzy mają alarmy firmy Meta system. U mnie działa bez zarzutu.
Pozdro
: czw wrz 01, 2011
autor: MUKA
Nie znam alarmu, ale przydało by się jeszcze radio powiadomienie, przydaje się.
: czw wrz 01, 2011
autor: Nabes
wlasnie nie wiem czy to zmieniac czy zostawic. poczekam jeszcze troszke, moze znajdzie sie ktos na forum kto zna ten typ alarmu
: czw wrz 15, 2011
autor: Nabes
Mam pytanie co do "zbiorniczka" mieszczacego się przy nożnym hamulcu. Nie mam pojęcia co to takiego i jaki tam płyn jest. Moze mi ktos coś na ten temat powiedziec?
A i druga sprawa dośc nietypowa.... Poszukuje plastikowej czerwonej osłonki na kontrolke od temperatury silnika. Nie wiem jak to się stało ale gdzieś na trasie mi to maleństwo odpadło i nie mam. kontrolka cała jest i świeci ale nie ma tego czerwonego kapsla na wierzchu, Cały panel patrzyłem na allego kosztuje ok 500 zł. Ale nie dam tyle kasy dla jednego szkiełka. Może miał ktos podobną przygode i wie z czego to można dorobic albo czy pasuje od jakiegoś innego wskaźnika od innego pojazdu lub maszyny (cokolwiek co można tam wkleic). A jak nie to zostaje podszlifowac co na pilniku i tam wpasowac
....
: pt wrz 16, 2011
autor: Jarecki
Witam Kolege ciesze sie ze nie jestem jedynym nowicjuszem na forum.Posiadam vn1500 z 1997 roku wiec model ten sam
Super bo nie musze zasmiecać forum i tylko sprawdzać odpowiedzi na Twoje pytania i sie uczyć razem z Tobą
Pozdrowionka
: pt wrz 16, 2011
autor: Nabes
hhehehe to nie bede też sam :P Bedziemy się razem uczyc :P
: pt wrz 16, 2011
autor: Howser
z tego co widzę w serwisówce to zbiornik na płyn hamulcowy na tył, w razie potrzeby uzupełniać DOT4; jak trzeba to mogę zeskanowac coś z angielskiej serwisówki CLYMERa, pozdrawiam
: pt wrz 16, 2011
autor: Nabes
hmmm.. jak dobrze zrozumialem do jest zbiorniczek do płynu hamulcowego na tył? Bo przy manetkach bedzie na przód? a gruba jest serwisówka? Byłaby możliwośc zeskanowania całej? Oczywieście nie odrazu :P
: sob wrz 17, 2011
autor: MUKA
Nabes pisze:Byłaby możliwośc zeskanowania całej
Pszukaj na forum. Jest dział serwisówki i tam na pewno będziesz mógł sobie ściągnąć co nie co.
: sob wrz 17, 2011
autor: Nabes
MUKA pisze:Nabes pisze:Byłaby możliwośc zeskanowania całej
Pszukaj na forum. Jest dział serwisówki i tam na pewno będziesz mógł sobie ściągnąć co nie co.
Dzieki MUKA... Jakoś z rana idzie mi lepiej szukanie. Wieczorem mi szukajka nie działa albo płyny mi szkodza na koncentracje :P Pozdrawiam...
: sob wrz 17, 2011
autor: Nabes
A jeszcze jedno pytanko... MUKa pisał coś o symbolice literowej do danego modelu. Po czym poznac jaki ma się model aby z dobrej serwisówki patrzec?