Strona 1 z 2

Ogólne problemy początkowe....

: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Witam

Jakiś miesiąc temu przesiadłem się na VN 1500 Classic 01', mam parę problemów m.in.:

1. Wcześniej przewertowałem forum i aby wymienić płyn chłodniczy muszę sciągnać bak, i teraz takie pytanie wystarczy ten bak poluzowac na śrubach i go jakoś zepchnąć na bok czy muszę także poodłanczać jakieś przewody ?

2. Mam problem z odpowiednim wyregulowaniem lusterek widze może w nich jakieś góra 2 metry asfaltu za mną... nie wiem gdzie je można jeszcze regulować bo wyżej ich nie można podnieść a klamki niżej nie opuszcze już... lusterka wyglądają tak:
Obrazek

3. Co do spustu oleju też przeszukałem forum... chodzi mi o ten filtr w silniku mam rozumieć że jest to ta śruba, wyglądająca jakby była z podkładką przychodzi z lewej strony motocykla... wkręcone jest w przedniej części z boku (nie od spodu)?

4. Mam problem z dopompowaniem powietrza do amortyzatorów tylnych w jednym było 3,0 bara w drugim 2,5. Dopompać nie idzie natomiast spuscić tak więc upuściłem dla równego poziomu z tego drugiego do 2,5 ale także już w nim nie idzie dopompać to normalne ? a może robie coś źle ?

5. Wracając do amortyzatorów w każdym jest po 2,5 bara a podczas regulacji czy dam na 1 czy na 4 nie odczuwa sie różnicy wydaje mi się że są bardzo miekkie, są takie w rzeczywistości ? a może coś jest uszkodzone ?

: śr mar 28, 2012
autor: Garciu
Też witam,dzień dobry.

: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
Aby wymienić płyn musisz ściągnąć bak. Możesz go trochę odsunąć . Zależy czy masz gaźnik czy wtrysk. Wlew jest w przedniej części przy główce ramy. Przy przy korku wlewu płynu jest odpowietrznik . Odkręć go trochę i wlewaj przez korek dotąd aż się pokaże w nim płyn ( w odpowietrzniku). Później uzupełnij w zbiorniczku wyrównawczym.
Filtr oczyszczania wstępnego jest z boku silnika . Pod spodem jest tylko śruba spustowa oleju.
Ciśnienie w amorach trudno ustawić bo przy pomiarze już spada. Ja nabijam 3,5 i przy pomiarze mam 3,0 .

: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku ;), czyli żadnych przewodów nie muszę odłanczać od baku ?

A co z tymi lusterkami ? naprawde dla mnie to strach jechac to tak samo jakby było bez...
A tak na marginesie to sam nie wiem czy dobrze zrobilem porownujac moja mase 70kg i 176cm wzrostu i mase motocykla to troche obawiam się go...

: śr mar 28, 2012
autor: MaciekSz
radziok16 pisze:Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku ;), czyli żadnych przewodów nie muszę odłanczać od baku ?

A co z tymi lusterkami ? naprawde dla mnie to strach jechac to tak samo jakby było bez...
A tak na marginesie to sam nie wiem czy dobrze zrobilem porownujac moja mase 70kg i 176cm wzrostu i mase motocykla to troche obawiam się go...
Lusterka najlepiej ustawić w następujący sposób:

Prawą ręką trzymasz kierownicę i lewą ręką ustawiasz prawe lusterko tak, żeby widoczność była zadowalająca. I to samo z drugim lusterkiem.

Jeżeli chodzi o masę, to w moim przypadku - 170 cm, ok. 80 kg. I VN 1600 Nomad - 350 kg masy.

: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
radziok16 pisze:Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku ;)
Więc musisz odkręcić licznik, wyjąć wtyczkę. Później śrubę pod siedzeniem , śrubę pod konsolą. Zbiornik do góry . Pod zbiornikiem masz dwa grube węże. One są na wcisk . Próbuj przekręcić zbiornik żeby dostać się do wlewu. Kabli nie musisz odpinać tylko przeszkadzające rurki . Są ich chyba trzy.

Co do lusterek to. :boje: Wyreguluj .

: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Ok Zrobie tak jak napisane wyżej ;)

Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...

: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Może odkręć i spróbuj w imadle przez coś miękkiego wygiąć trochę.

: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Andrew pisze:
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Może odkręć i spróbuj w imadle przez coś miękkiego wygiąć trochę.
Też właśnie o tym myśle.. te mają tylko regulacje tak jak oznaczyłem 1 i 2 ... niektóre lusterka mają też śrubke w miejscu gdzie jest 3 co daje dodatkowe pole manewru... ewentualnie bede zmuszony wymienić na inne...

Jeszcze jedno pytanie odnosnie cisnienia w oponach jak to wyglada z przodu ? a ile z tylu z pasazerem i bez pasazera ? I co do tych amorkow z tylu to one są takie miekkie ? w ktorym ustawieniu powinny byc tawrde a w ktorym miekkie tam jest regulacja od 1-4

: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
Nie wiem jak Classic . Nomad przód 2,25 tył 2,8 . 1 miękko , 4 twardo.

: śr mar 28, 2012
autor: dodeks
A dołożę coś od siebie :smoke: Amortyzatory to najlepiej się pompuje specjalną pompką do amorów w serwisie rowerowym u mnie taką mają?! Boo...wtedy nie masz spadku ciśnienia przy odkręcaniu wężyka z wentylka. Ja co sezon podjeżdżam i gość za 5zł sprawdza i ew. dopompowuje do ok.2.5bara.

: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
dodeks pisze:A dołożę coś od siebie :smoke: Amortyzatory to najlepiej się pompuje specjalną pompką do amorów w serwisie rowerowym u mnie taką mają?! Boo...wtedy nie masz spadku ciśnienia przy odkręcaniu wężyka z wentylka. Ja co sezon podjeżdżam i gość za 5zł sprawdza i ew. dopompowuje do ok.2.5bara.
Tylko jest taki problem że próbowałem pompką nożną i spreżarką... za cho.... nie idzie dopompać nawet niedrgnie... a spuścić idzie ;/ poje się odkrecać wentyli żeby coś nie wyciekło i zebym potem nie mial kłopotów z dopompaniem...

: śr mar 28, 2012
autor: Lecho
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
:scrach:
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
:ok:

: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Lecho pisze:
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
:scrach:
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
:ok:
No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem, lusterka są za nisko tak jakby ten drążek był skierowany w moją strone a nie w pozycji pionowej... a klamki już są naprawde mocno opuszczone na dół...

: śr mar 28, 2012
autor: Kristofer
radziok16 pisze:No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem
może ktoś zmienił ramię lusterka po siebie zastosuj małe gięcie albo nowe pręty

: śr mar 28, 2012
autor: Garciu
radziok16 pisze:
Lecho pisze:
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
:scrach:
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
:ok:
No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem, lusterka są za nisko tak jakby ten drążek był skierowany w moją strone a nie w pozycji pionowej... a klamki już są naprawde mocno opuszczone na dół...
Wyp.....l je, i spraw sobie nowe.
Lusterka, to bardzo istotny element mający wpływ na Twoje i innych bezpieczeństwo.

: czw mar 29, 2012
autor: Sheriff
To są standardowe lusterka montowane na VN 900 dziś będąc w garażu pobawię się nimi i powiem Ci jak tam wygląda regulacja.
Powietrze w kołach przód 2.0 tył 2.5 taki jest max na oponach.

: czw mar 29, 2012
autor: Piotr
Sheriff pisze:To są standardowe lusterka montowane na VN 900
Wydaje mi się, że mam takie same w Nomadzie i miałem takie w VN 800, więc raczej to standart i kwestia pokombinowania z ustawieniem.

: czw mar 29, 2012
autor: radziok16
Piotr pisze:
Sheriff pisze:To są standardowe lusterka montowane na VN 900
Wydaje mi się, że mam takie same w Nomadzie i miałem takie w VN 800, więc raczej to standart i kwestia pokombinowania z ustawieniem.
Pewnie tak albo faktycznie sa wygiete zbliza sie motobajzel wiec pewnie je wyciepne...

Powietrze i inne sprawy odeszly... Pan w salonie Kawy byl uprzejmy sprawdzic po nr VIN jaki to model itp wiec konkretna inst. obslugi takze zdobylem ;)

: czw mar 29, 2012
autor: Sheriff
Radziok nie dawało mi to spokoju i byłem sprawdzić lusterka są na kulce i mają pełną regulację samym lusterkiem można kręcić we wszystkie strony więc nie powinno być kłopotu z ich ustawieniem. Przykręć lusterka do moto a potem chwyć za samo lusterko i ustaw no chyba że twoje się nie kręcą.