Strona 1 z 2
Ogólne problemy początkowe....
: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Witam
Jakiś miesiąc temu przesiadłem się na VN 1500 Classic 01', mam parę problemów m.in.:
1. Wcześniej przewertowałem forum i aby wymienić płyn chłodniczy muszę sciągnać bak, i teraz takie pytanie wystarczy ten bak poluzowac na śrubach i go jakoś zepchnąć na bok czy muszę także poodłanczać jakieś przewody ?
2. Mam problem z odpowiednim wyregulowaniem lusterek widze może w nich jakieś góra 2 metry asfaltu za mną... nie wiem gdzie je można jeszcze regulować bo wyżej ich nie można podnieść a klamki niżej nie opuszcze już... lusterka wyglądają tak:
3. Co do spustu oleju też przeszukałem forum... chodzi mi o ten filtr w silniku mam rozumieć że jest to ta śruba, wyglądająca jakby była z podkładką przychodzi z lewej strony motocykla... wkręcone jest w przedniej części z boku (nie od spodu)?
4. Mam problem z dopompowaniem powietrza do amortyzatorów tylnych w jednym było 3,0 bara w drugim 2,5. Dopompać nie idzie natomiast spuscić tak więc upuściłem dla równego poziomu z tego drugiego do 2,5 ale także już w nim nie idzie dopompać to normalne ? a może robie coś źle ?
5. Wracając do amortyzatorów w każdym jest po 2,5 bara a podczas regulacji czy dam na 1 czy na 4 nie odczuwa sie różnicy wydaje mi się że są bardzo miekkie, są takie w rzeczywistości ? a może coś jest uszkodzone ?
: śr mar 28, 2012
autor: Garciu
Też witam,dzień dobry.
: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
Aby wymienić płyn musisz ściągnąć bak. Możesz go trochę odsunąć . Zależy czy masz gaźnik czy wtrysk. Wlew jest w przedniej części przy główce ramy. Przy przy korku wlewu płynu jest odpowietrznik . Odkręć go trochę i wlewaj przez korek dotąd aż się pokaże w nim płyn ( w odpowietrzniku). Później uzupełnij w zbiorniczku wyrównawczym.
Filtr oczyszczania wstępnego jest z boku silnika . Pod spodem jest tylko śruba spustowa oleju.
Ciśnienie w amorach trudno ustawić bo przy pomiarze już spada. Ja nabijam 3,5 i przy pomiarze mam 3,0 .
: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku
, czyli żadnych przewodów nie muszę odłanczać od baku ?
A co z tymi lusterkami ? naprawde dla mnie to strach jechac to tak samo jakby było bez...
A tak na marginesie to sam nie wiem czy dobrze zrobilem porownujac moja mase 70kg i 176cm wzrostu i mase motocykla to troche obawiam się go...
: śr mar 28, 2012
autor: MaciekSz
radziok16 pisze:Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku
, czyli żadnych przewodów nie muszę odłanczać od baku ?
A co z tymi lusterkami ? naprawde dla mnie to strach jechac to tak samo jakby było bez...
A tak na marginesie to sam nie wiem czy dobrze zrobilem porownujac moja mase 70kg i 176cm wzrostu i mase motocykla to troche obawiam się go...
Lusterka najlepiej ustawić w następujący sposób:
Prawą ręką trzymasz kierownicę i lewą ręką ustawiasz prawe lusterko tak, żeby widoczność była zadowalająca. I to samo z drugim lusterkiem.
Jeżeli chodzi o masę, to w moim przypadku - 170 cm, ok. 80 kg. I VN 1600 Nomad - 350 kg masy.
: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
radziok16 pisze:Vulcan ma kontrolke Fi na zbiorniku więc jest na wtrysku
Więc musisz odkręcić licznik, wyjąć wtyczkę. Później śrubę pod siedzeniem , śrubę pod konsolą. Zbiornik do góry . Pod zbiornikiem masz dwa grube węże. One są na wcisk . Próbuj przekręcić zbiornik żeby dostać się do wlewu. Kabli nie musisz odpinać tylko przeszkadzające rurki . Są ich chyba trzy.
Co do lusterek to.
Wyreguluj .
: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Ok Zrobie tak jak napisane wyżej
Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Może odkręć i spróbuj w imadle przez coś miękkiego wygiąć trochę.
: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Andrew pisze:radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Może odkręć i spróbuj w imadle przez coś miękkiego wygiąć trochę.
Też właśnie o tym myśle.. te mają tylko regulacje tak jak oznaczyłem 1 i 2 ... niektóre lusterka mają też śrubke w miejscu gdzie jest 3 co daje dodatkowe pole manewru... ewentualnie bede zmuszony wymienić na inne...
Jeszcze jedno pytanie odnosnie cisnienia w oponach jak to wyglada z przodu ? a ile z tylu z pasazerem i bez pasazera ? I co do tych amorkow z tylu to one są takie miekkie ? w ktorym ustawieniu powinny byc tawrde a w ktorym miekkie tam jest regulacja od 1-4
: śr mar 28, 2012
autor: Andrew
Nie wiem jak Classic . Nomad przód 2,25 tył 2,8 . 1 miękko , 4 twardo.
: śr mar 28, 2012
autor: dodeks
A dołożę coś od siebie
Amortyzatory to najlepiej się pompuje specjalną pompką do amorów w serwisie rowerowym u mnie taką mają?! Boo...wtedy nie masz spadku ciśnienia przy odkręcaniu wężyka z wentylka. Ja co sezon podjeżdżam i gość za 5zł sprawdza i ew. dopompowuje do ok.2.5bara.
: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
dodeks pisze:A dołożę coś od siebie
Amortyzatory to najlepiej się pompuje specjalną pompką do amorów w serwisie rowerowym u mnie taką mają?! Boo...wtedy nie masz spadku ciśnienia przy odkręcaniu wężyka z wentylka. Ja co sezon podjeżdżam i gość za 5zł sprawdza i ew. dopompowuje do ok.2.5bara.
Tylko jest taki problem że próbowałem pompką nożną i spreżarką... za cho.... nie idzie dopompać nawet niedrgnie... a spuścić idzie ;/ poje się odkrecać wentyli żeby coś nie wyciekło i zebym potem nie mial kłopotów z dopompaniem...
: śr mar 28, 2012
autor: Lecho
radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
: śr mar 28, 2012
autor: radziok16
Lecho pisze:radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem, lusterka są za nisko tak jakby ten drążek był skierowany w moją strone a nie w pozycji pionowej... a klamki już są naprawde mocno opuszczone na dół...
: śr mar 28, 2012
autor: Kristofer
radziok16 pisze:No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem
może ktoś zmienił ramię lusterka po siebie zastosuj małe gięcie albo nowe pręty
: śr mar 28, 2012
autor: Garciu
radziok16 pisze:Lecho pisze:radziok16 pisze:Ale co do lusterek to nie idzie ich dać wyżej sporo czasu na nie straciłem, można je w dwoch miejscach regulować w poprzednich motocyklach miałem takie które regulowało się w trzech...
I przez to że nie idzie ich dać wyżej to prawie nic nie widze...
Obracając na śrubie mocującej ustawiasz kąt widzenia szerzej lub bardziej za siebie, obracając samym lusterkiem na ramieniu mocującym ustawiasz kąt widzenia niżej-wyżej.
Powinno wystarczyć.
No właśnie nie wystarczy cały czas to robiłem, lusterka są za nisko tak jakby ten drążek był skierowany w moją strone a nie w pozycji pionowej... a klamki już są naprawde mocno opuszczone na dół...
Wyp.....l je, i spraw sobie nowe.
Lusterka, to bardzo istotny element mający wpływ na Twoje i innych bezpieczeństwo.
: czw mar 29, 2012
autor: Sheriff
To są standardowe lusterka montowane na VN 900 dziś będąc w garażu pobawię się nimi i powiem Ci jak tam wygląda regulacja.
Powietrze w kołach przód 2.0 tył 2.5 taki jest max na oponach.
: czw mar 29, 2012
autor: Piotr
Sheriff pisze:To są standardowe lusterka montowane na VN 900
Wydaje mi się, że mam takie same w Nomadzie i miałem takie w VN 800, więc raczej to standart i kwestia pokombinowania z ustawieniem.
: czw mar 29, 2012
autor: radziok16
Piotr pisze:Sheriff pisze:To są standardowe lusterka montowane na VN 900
Wydaje mi się, że mam takie same w Nomadzie i miałem takie w VN 800, więc raczej to standart i kwestia pokombinowania z ustawieniem.
Pewnie tak albo faktycznie sa wygiete zbliza sie motobajzel wiec pewnie je wyciepne...
Powietrze i inne sprawy odeszly... Pan w salonie Kawy byl uprzejmy sprawdzic po nr VIN jaki to model itp wiec konkretna inst. obslugi takze zdobylem
: czw mar 29, 2012
autor: Sheriff
Radziok nie dawało mi to spokoju i byłem sprawdzić lusterka są na kulce i mają pełną regulację samym lusterkiem można kręcić we wszystkie strony więc nie powinno być kłopotu z ich ustawieniem. Przykręć lusterka do moto a potem chwyć za samo lusterko i ustaw no chyba że twoje się nie kręcą.