Strona 1 z 1

prędkościomierz

: pt mar 30, 2012
autor: Fatman
witam , mój VN to anglik i prędkościomierz mam w milach . chciałbym przerobić żeby był w km i pytanie brzmi czy wystarczy zmienić zegar czy coś jeszcze ? . pewnie temat powielam ale jakoś nie potrafi znaleźć w wyszukiwarce .

: sob mar 31, 2012
autor: Kawasakidrifter
Osobiście pomnóż przez 1.6 i wychodzi w km po co to zmieniać

: sob mar 31, 2012
autor: Mars
Twój motocykl ma prędkościomierz na linkę, czy elektroniczny?

: sob mar 31, 2012
autor: KARUZO8
VN z 1986 roku to oczywiście w oryginale linka proponuję nic nie zmieniać a dla jeszcze innego uproszczenia wskazanie zegara prędkości pomnóż razy sześć (czyli jak jedziesz 50 na godzinę to zero mijam i 5 razy 6 równa się 30 dodajesz do 50 i szybkość to 80/h. Ja też mam wersję USA pozdrawiam ps. taniej cię wyjdzie i ciągle się kształtuje myślenie oraz uwagę.... :motorynka: :motorynka: :motorynka:

: sob mar 31, 2012
autor: Fatman
Mars pisze:Twój motocykl ma prędkościomierz na linkę, czy elektroniczny?
jest na linke . ostatnio się zagapiłem i waliłem wielką skruchę przed panem władzą :D

: sob mar 31, 2012
autor: Eden
a nie masz podwojnej skali?
małymi cyferkami po europejsku?

: sob mar 31, 2012
autor: Mars
Fatman pisze:
Mars pisze:Twój motocykl ma prędkościomierz na linkę, czy elektroniczny?
jest na linke . ostatnio się zagapiłem i waliłem wielką skruchę przed panem władzą :D
Znam tylko sposób na licznik elektroniczny. Sorry.

: ndz kwie 01, 2012
autor: Jepi19
a czy ktoś na forum próbował stosować coś takiego http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/kal ... -p-93.html
ja mam ten sam problem ale licznik mam elektroniczny bo nie widzialem linki
rocznik 2008
mars mógłbyś przybliżyć sprawe korekcji licznika

: ndz kwie 01, 2012
autor: Dycha
Mars ja też jestem ciekawy z tym licznikiem elektronicznym .możesz coś podpowiedzieć.

: ndz kwie 01, 2012
autor: Badger
zmian azegarów nic nie da, na mój chłopski rozum jak jest linak to trzeba zmienić reduktor w skrzyni.

a jak elektroniczny to już inna bajka i patent zna Mars

: pn kwie 02, 2012
autor: Mars
Otóż "patent" na zmianę wskazania prędkości i przebiegu w liczniku elektronicznym jest zabiegiem najpierw kosztownym 8/ ( pkt 1), potem denerwującym :hammer: ( pkt 2 ), a na końcu .... błahym :D ( pkt 3 ).
Pozwolicie, że pobawię się przez chwilę w pisanie małej historyjki opisującej moje boje w tym temacie.
Poprzednim moim motocyklem było Suzuki GSX 600F z 2002r. Prędkość i przebieg była tam podawana w "mph", czyli w milach. Postanowiłem to zmienić i zacząłem szukać info na ten temat. Niestety internet milczał :scrach: .
Postanowiłem przestudiować krok po kroku instalację podającą info do "zegarów". Zwróciłem uwagę na czujnik prędkości. Tu zaczyna się pkt 1:
skontaktowałem się z firmą sprzedającą części do motocykli i uzyskałem informację, że to właśnie ten czujnik na 100% odpowiada za wskazywanie albo w milach albo w kilometrach. Sprzedawca ma właśnie czujnik podający w "km/h". Koszt zakupu: 100zł z przesyłką 8/ .
Po zainstalowaniu czujnika nastąpiła pierwsza przejażdżka i ... tu zaczyna się pkt 2:
prędkość i przebieg ... nadal pokazywane są w milach :hammer: . Zadzwoniłem do sprzedawcy i pogratulowałem mu wiedzy oraz smykałki do biznesu. Powiedziałem, że skoro już dostał ode mnie te 100zł, to niech uzna to za zapłatę za jego wiedzę ( zakupiony czujnik był zbędny ) i ... w końcu powie mi, co tak naprawdę odpowiada za wskazywanie w "km/h". Tu dochodzimy do pkt 3:
sprzedawca poinformował mnie, że mam "iść" od czujnika prędkości do głównej instalacji motocykla. Po drodze znajdę małą prostokątną czarną kostkę, która jest połączona z instalacją za pomocą dwóch kostek elektrycznych. Wystarczy odpiąć te kostki elektryczne, czyli wywalić tą prostokatną czarną kostkę i połączyć kostki od instalacji motocykla.

Co zrobiliśmy? Ano usunęliśmy rezystor/ opornik ( zdaje się tak to się nazywa fachowo ) blokujący impulsy do licznika :D .
Znalezienie tego opornika zajęło mi jakieś 2. minuty; słownie: dwie minuty :wall: .
Proponuję więc zacząć od poszukania takiego rezystora. Nic nie musiałem przerabiać: po odpięciu rezystora pozostałe kostki do siebie pasowały, a licznik miałem w "km/h".

Przepraszam za to "opowiadanie", ale o 3. nad ranem człowiek robi się jakiś taki wylewny hehe.
Może w Waszych motocyklach też jest taki opornik?
Powodzenia!

: pt kwie 06, 2012
autor: Jepi19
Dzięki za info Mars dało mi to do pokombinowania i może kogoś to naprowadzi
w manualu na str:528 znalazłem coś takiego:
Example:
An input frequency of 750 Hz will display about 60
mph.
An input frequency of 450 Hz will display about 60
km/h.
po naszemu to wychodzi coś takiego:
Częstotliwość wejściowa 750 Hz wyświetla około 60 mph.

Częstotliwość wejściowa 450 Hz wyświetla około 60
kilometrów na godzinę.
czyli sprawa by była prosta tylko ja jestem mechanikiem a na elektronice nic a nic
może ktoś z obeznanych to dalej pociągnie
szerokości i zdrowych Świąt

: sob kwie 07, 2012
autor: Fatman
Eden pisze:a nie masz podwojnej skali?
małymi cyferkami po europejsku?
skala jest ale wieczorem to ledwo ją widać :) , wogóle ledwo ją widać

: sob kwie 07, 2012
autor: Fatman
Badger pisze:zmian azegarów nic nie da, na mój chłopski rozum jak jest linak to trzeba zmienić reduktor w skrzyni.

a jak elektroniczny to już inna bajka i patent zna Mars
to pewnie zostawię tak jak jest :)

: ndz kwie 08, 2012
autor: Mars
Info dla "marekfg"- nie wiem, gdzie w VN 900 jest czujnik prędkości, ale powinien być z lewej strony silnika przy kole pasowym. Trzeba zacząć od namierzenia tego czujnika, a potem, to już (powino być) "z górki" :ok: .