Strona 1 z 3
Zapaliły się kontrolki
: ndz lip 04, 2010
autor: Yamak
Wczoraj nagle zaświeciły się jednocześnie kontrolki oleju i temperatury.
Oleju w silniku jest idealnie, układ chłodzący sprawny.
Wydaje mi się, że walnął czujnik. Miał już ktoś z Wasz tym do czynienia?
: ndz lip 04, 2010
autor: Valecki
Trochę dziwne, żeby oba na raz bez przyczyny poleciały. Spróbuj zdjąć przewód z czujnika ciśnienia oleju i zerknij co się dzieje z kontrolką. Mógłbyś jeszcze omomierzem sprawdzić sam czujnik - przy zdjętym przewodzie jedną z końcówek omomierza przyłożyć do czujnika, a drugą do masy i sprawdzić wartości zarówno przy zgaszonym jak i odpalonym silniku. Jak się nie zmienią, to czujnik padł, a jeżeli się zmienią to zwarcie w instalacji. Tak samo należałoby zrobić z czujnikiem temperatury.
: pn lip 05, 2010
autor: Albert
A nie gaśnie ci przy tym?
: pn lip 05, 2010
autor: Abrams
Zapaliły i się ciągle świecą ? Moto pali czy nie ?
: pn lip 05, 2010
autor: Yamak
Zapaliły się i świecą cały czas. Z olejem jest ok, chłodzenie działa.
Moto pali bez zmian.
A gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w 1500 bo jeszcze go nie namierzyłem :?:
: pn lip 05, 2010
autor: marel
yamak24 pisze:A gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w 1500 bo jeszcze go nie namierzyłem :?:
Z tyłu silnika - obok filtra oleju, po lewej stronie.
: pn lip 05, 2010
autor: Valecki
: pn lip 05, 2010
autor: Abrams
Chłopaki zabierać serwisówkę, części i zmodyfikujemy prezesowi "motór" przed paradą
: pn lip 05, 2010
autor: Yamak
Dzięki dobrzy ludzie.
Dzwoniłem dzisiaj do Centka i powiedział mi gdzie jest ten czujnik.
Z kablami wszystko ok tzn. nic żem z elektrykiem nie wykryli. Jutro przelecim czujniki i się zobaczy.
: pn lip 05, 2010
autor: centek
Podziękuj Marelowi Szefuniu, On pierwszy zapodał lokalizację czujnika. Ja tylko czytam forum
: pn lip 05, 2010
autor: marel
centek pisze:Podziękuj Marelowi Szefuniu, On pierwszy zapodał lokalizację czujnika. Ja tylko czytam forum
Czego się nie robi dla współbraci..
: pn lip 05, 2010
autor: Yamak
Dzięki Marel i Wam wszystkim za dobre chęci i pomocne słowo
: wt lip 06, 2010
autor: MUKA
Tu do czujnika temp. wody i czujnika temp. pow.
Czujnik temp. znajduje się przy termostacie.
A termost. przy wlewie płynu, pod zbirn. paliwa.
Inlet Air Temperature Sensor:
Resistance 5.4 ∼6.6 kΩ at 0°C (32°F)
2.26 ∼2.86 kΩ at 20°C (68°F)
0.29 ∼0.39 kΩ at 80°C (176°F)
Water Temperature Sensor:
Resistance 2.162 ∼3.112 kΩ at 20°C (68°F)
0.785 ∼1.049 kΩ at 50°C (122°F)
0.207 ∼0.253 kΩ at 100°C (212°F)
Tu termostat jakby co
Thermostat Valve Opening Temperature
58 ∼62°C (136 ∼144°F)
no i olej czujnik
Oil Pressure
Standard: 340 ∼440 kPa (3.5 ∼4.5 kgf/cm², 50 ∼64
psi) @ 2 000 r/min (rpm), oil temperature
90°C (194°F)
gwint typowy do wkręcania miernika ciśnienia
: wt lip 06, 2010
autor: Yamak
Dzięki Muka. Jutro tzn. dzisiaj będę walczył.
: wt lip 06, 2010
autor: Andrzej
yamak24 pisze:Dzięki Muka. Jutro tzn. dzisiaj będę walczył.
Wygrałeś??
: wt lip 06, 2010
autor: centek
jeszcze nie, ale pomału się wgryza - dzwoniłem
: wt lip 06, 2010
autor: Abrams
: wt lip 06, 2010
autor: Sławek
Może masz uszkodzone koło napędu pompy olejowej.
W Nomadach stosowano je chyba do 2000-go roku.
Daj halo w środę bo mam w pracy adres strony z dokładnym opisem usterki i rozwiązaniem problemu. ( Sławek 602-122-126 )
: wt lip 06, 2010
autor: marel
Wiem że w starszych Vulcanach występował problem z ciśnieniem oleju spowodowany tym, że Kawasaki montowało zębatkę napędzająca pompę, która była wykonana z.. tworzywa. Zębatka nie wytrzymywała obciążeń i temperatury i szlag ja trafiał. Oby to nie było to - żeby ją wymienić z tego co pamiętam należy rozpołowić silnik.
: wt lip 06, 2010
autor: Abrams
Dawać tu wszelkie info
Jak to będzie że Yamak na paradę nie wyjedzie wspólnymi siłami jakoś mu pomożemy