problem z jednym garem

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

problem z jednym garem

Post autor: Fatman » ndz gru 30, 2012

vitajcie , dziś próbowałem odpalić moją bestię ale skończyło się niepowodzeniem :( , jeden z cylindrów nie pali :( . Podejrzewam świece i tu pojawił się problem , do świecy osadzonej głębiej nie mogę się dostać :( , czy potrzebny jest jakiś specjalny klucz ??

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Re: problem z jednym garem

Post autor: Piotr_Classic » ndz gru 30, 2012

Fatman pisze:vitajcie , dziś próbowałem odpalić moją bestię ale skończyło się niepowodzeniem :( , jeden z cylindrów nie pali :( . Podejrzewam świece i tu pojawił się problem , do świecy osadzonej głębiej nie mogę się dostać :( , czy potrzebny jest jakiś specjalny klucz ??
jedyne co mi przychodzi do głowy to dłuższy klucz do świec..... ja nie miałem problemów....

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » ndz gru 30, 2012

próbowałem ale na końcu jest jakiś stożek i klucz mi się ,,obmyka"
nie wiem czy świece są takie jak powinny być bo ja ich nie zmieniałem bo było ok , tylko teraz pojawił sie ten problem

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz gru 30, 2012

pewnie jest zapieczona (albo za krótki klucz) jak masz moto od niedawna to cholera wie jak długo tam tkwi
zlej naftą wd coca colą albo innym ustrojstwem i zastosuj dobry klucz najlepiej pnełmatyczny aby gwintu nie zerwać

januszek

Post autor: januszek » ndz gru 30, 2012

Dlatego Ci "omyka" , bo masz niewłaściwy klucz - musi być bardzo cienki tzn. ścianki klucza muszą być cienkie aby głęboko wszedł i żadnych pneumatyków . Dopasuj porządny klucz i spróbuj odkręcać , jak się poruszy z pół obrotu to psiknij WD - odczekaj - poruszaj znowu w lewo , w prawo - WD i po chwili na bank odkręcisz.

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » ndz gru 30, 2012

no właśnie wydaje mi się że musi być cienki bo przy świecy jest chyba jakiś stożek i ten co mam nie wchodzi dobrze , może go oszlifuje żeby był cieńszy. a pytanko mam czy to jest 19 ?? bo mi na taki wygląda , a jak nie to jaki powinien być ??

januszek

Post autor: januszek » ndz gru 30, 2012

Żadnego stożka tam nie ma - masz za duży klucz . Nie pamiętam w tej chwili jaki nr. klucza , ale będzie to albo 18 , albo 16 . Zmierz na tej świecy z drugiej strony suwmiarką - ile pokarze to taki klucz , lub spróbuj płaski przymierzyć z tej strony dla pewności . Szlifować nie radzę , bo nigdy nie zrobisz tego równo , a nierównym kluczem bardzo łatwo uszkodzić (ukręcić) świecę . W Brico kup długi klucz nasadowy i daj do tokarza aby Ci na maxa ztoczył - porządne narzędzie to podstawa sukcesu - nie śpiesz się - do wiosny jeszcze "kilogram czasu" - zdążysz - zrób dobry klucz...

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » ndz gru 30, 2012

masz racje , co nagle to po diable i tylko same problemy mogłyby z tego wyjść . trzeba zmierzyć i kupić klucz a reszte się zobaczy

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn gru 31, 2012

Prawdopodobnie jest tak jak u mnie klucz 18 ale zwykła długa nasadka ma za grube ścianki i nie wchodzi do końca. Efektem jest brak możliwości odkręcenia a dokładnie masz uczucie jakby klucz przeskakiwał. Osobiście nie szukałem kluczy oryginalnych tylko zeszlifowałem nasadkę na końcu i bez problemu daje rade.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn gru 31, 2012

Jeżeli to to jest problemem to w sklepie Larssona taki klucz można kupić za niecałe 20zł.

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » pn gru 31, 2012

Piotr_Classic pisze:Jeżeli to to jest problemem to w sklepie Larssona taki klucz można kupić za niecałe 20zł.
dzięki za info , zamiast kombinować to się kupi taki jak powinien być

bartazzz
Posty: 317
Rejestracja: śr paź 27, 2010
Miejscowość: KOSZALIN
Motocykl: moto vacante...
VROC: 0

Post autor: bartazzz » śr sty 02, 2013

dokładnie, za zakupiłem za parę PLN klucz cienkościenny i o odpowiedniej długości w sklepie
u zaprzyjaźnionego mechanika i nie mam problemów.

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » ndz sty 06, 2013

jeszcze jedno pytanko odnośnie świec , w manualu znalazłem takie NGK DPR5EA-9 . pytanie czy jest to dobry typ czy powinny być inne ?? . vn 1500 classic 2000r gaźnik .

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn sty 07, 2013

Ja bym dał zalecane, a przynajmniej w moim VN 800 wróciłem do zalecanych przez fabrykanta i moim skromnym zdaniem jest lepiej, a poza tym jak to mówią " Lepsze jest wrogiem dobrego" :D

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt sty 08, 2013

Fatman pisze:jeszcze jedno pytanko odnośnie świec , w manualu znalazłem takie NGK DPR5EA-9 . pytanie czy jest to dobry typ czy powinny być inne ?? . vn 1500 classic 2000r gaźnik .
Załóż takie jak napisałeś, wymiana na inną ciepłote w tym modelu Ci nie pomoże, sprawdzone :)

Fatman
Posty: 546
Rejestracja: czw sty 26, 2012
Miejscowość: Marki
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 0

Post autor: Fatman » wt sty 08, 2013

Tiszo pisze:
Fatman pisze:jeszcze jedno pytanko odnośnie świec , w manualu znalazłem takie NGK DPR5EA-9 . pytanie czy jest to dobry typ czy powinny być inne ?? . vn 1500 classic 2000r gaźnik .
Załóż takie jak napisałeś, wymiana na inną ciepłote w tym modelu Ci nie pomoże, sprawdzone :)
podziękował za info

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą