Strona 1 z 1

zgrzytający 2 bieg

: wt sty 08, 2013
autor: Fatman
no tak , przy zmianie z 1 na 2 jest zgrzyt :( . robił ktoś coś takiego i jakie są koszty takiej naprawy ?

: śr sty 09, 2013
autor: Piker
hmm... .Ja robię to tak, jak ktoś opisał kiedyś na forum. Jadąc, opieram nogę na dźwigni zmiany biegów, delikatnie naciskam i wtedy wciskam sprzęgło dopiero. Bieg sam wpada bez zgrzytnięcia.

: śr sty 09, 2013
autor: Kristofer
Piker pisze:hmm... .Ja robię to tak, jak ktoś opisał kiedyś na forum. Jadąc, opieram nogę na dźwigni zmiany biegów, delikatnie naciskam i wtedy wciskam sprzęgło dopiero. Bieg sam wpada bez zgrzytnięcia.
jeżeli ta metoda nie pomoże to wymiana trybu IiII to 2/2,5 tys same tryby 1200 pln
możesz zmieniać bez sprzęgła (na pół sprzęgle) jak ci wygodniej ale zasada jedna najpierw naciskasz stopkę do zmiany biegów następnie puszczasz gaz i bieg powinien sam wskoczyć redukcja ze sprzęgłem

: śr sty 09, 2013
autor: Tiszo
po co nowe cała używana skrzynia w dobrym stanie to koszt od 300 do 700 zł.
Problem jest taki że trzeba cały silnik w pył obrócić aby to naprawić :(
A te modele mają taką wadę niestety już to przerabiałem kiedyś w swoim, i prawdopodobnie mógł się urwać kawałek wodzika (u mnie tak było ) co powoduje złe przesunięcie koła, w następstwie wycierają się zęby. Zapewne bym tak jeździł dalej ale kiedyś wpadłem w dziurę i ten kawałek wodzika wpadł w tryby co spowodowało nagłe hamowanie.
Zastanów się nad naprawą, koszt zależy od mechanika
praca mechanika 1500-2000 zł
skrzynia używana około 450 zł
uszczelki głowic ok 250 zł
uszczelki cylindra dolne ok 125 zł
uszczelka przekładni kontowej ok 135 zł
resztę można zastąpić uszczelką w płynie jeżeli nie to jeszcze około 350 zł za resztę uszczelek.
Powodzenia z naprawą

: śr sty 09, 2013
autor: Kristofer
jeżeli dostaniesz używana i będzie dobra zależy o którym modelu piszemy tak czy siak aby to wymienić trzeba rozłupać silnik

: śr sty 09, 2013
autor: Pustelnik
To chyba jakaś częsta przypadłość w tym typie silnika. Mam dokładnie taki sam zgrzytający problem. Sprawdzę sposób z dociskaniem dźwigni przed zmianą biegu bo to zgrzytanie nieźle mnie wkurza. Nie uśmiecha mi się rozbierać silnika bo wszystko inne jest w idealnym stanie. Zastanawiam się też na ile taka naprawa wystarczy. Skoro jest to wada konstrukcyjna to problem może znowu powrócić i tylko szkoda roboty nie wspominając o kasie.

: śr sty 09, 2013
autor: Fatman
no koszty nie są małe . trzeba będzie spróbować z tym dociśnięciem a jak nie pomoże to czeka niezła robota . dzięki wielkie za info

: śr sty 09, 2013
autor: januszek
Napisz kolego jaka to skrzynia - 4 czy 5 biegów? ja miałem z 97r i Była 4-ka - mam jeszcze w zapasie komplet pierwszego biegu .

: śr sty 09, 2013
autor: Fatman
jest z 2000r więc powinna być 5 jest 4

: śr sty 09, 2013
autor: Kristofer
Pustelnik pisze:. Skoro jest to wada konstrukcyjna to problem może znowu powrócić i tylko szkoda roboty nie wspominając o kasie.
problem jest poprawiny nowe tryby nie mają już 5 kłów tylko trzy ale koszty są duże