Strona 1 z 3
Sprzęgło VN1500
: czw lut 28, 2013
autor: Korzik
Witam.
Jaka ma być grubość tarczek i spręzyn w VN1500 ?
Po wymienie oleju coś zaczął od 2 biegu się ślizgać..
Zmienię z poworotem olej na Motul 10W40 6100 i rozkręce przy okazji sprzęgło i chciałbym pomierzyć tarczki czy to wina zmiany oleju czy zbieg okoliczności i tarczki się kończą
: czw lut 28, 2013
autor: Pustelnik
Czy sprzęgło ślizga się zawsze czy tylko po rozgrzaniu silnika? Czy wymieniałeś płyn w siłowniku sprzęgła? Grubość tarczek i budowę sprzęgła znajdziesz w ogólnie dostępnej instr. serwisowej.
: czw lut 28, 2013
autor: MUKA
: czw lut 28, 2013
autor: Korzik
Tylko jak jest ciepły..
|Juto wymieniam olej na motul 5100 i zobaczymy
: czw lut 28, 2013
autor: Pustelnik
Ja miałem tak,że na zimnym silniku było ok a jak się zagrzał po przejechaniu 10-30 km to sprzęgła praktycznie nie miałem. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że tarczki są jak nowe (grubość znajdziesz w instr. serwisowej). Doszedłem do wniosku, że mimo kilkukrotnej wymiany płynu i dokładnemu odpowietrzaniu musiała gdzieś zostawać banieczka powietrza, która po porządnym rozgrzaniu silnika powiększała swoją objętość na tyle by powodować częściowe wysprzęglanie. Wpadłem na pomysł by dobrze rozgrzać silnik w czasie jazdy i kiedy poczuję ślizganie sprzęgła podjechać pod garaż. Nie gasząc silnika zdjąłem pokrywę, pod którą jest siłownik i na gorącym pracującym silniku (by nie ostygł) odpowietrzyłem jeszcze raz układ (dzięki temu wypychając tą rozprężoną banieczkę powietrza). Sprzęgło natychmiast powróciło i nigdy więcej nie miałem z nim problemu.
: pt mar 01, 2013
autor: Tiszo
To ciekawe, jeszcze się z tym nie spotkałem.
Jeżeli było dobrze to stawiam na olej, ale to oznacza też że jeżeli nawet się poprawi to są już pewno przypalone przekładki. Każdy zawsze twierdz że to wina tarcz ale z reguły są winne sprężyny i przekładki a tarcze jeszcze ze 20 tys. wytrzymają. Oczywiście jest bezsensowne wymienianie sprężyn i przekładek a nie wymienieni za 140 zł tarcz
.
Taki zabieg robi się tylko wtedy jeżeli nie myślimy za długo jeździć motocyklem.
: pt mar 01, 2013
autor: Korzik
Pustelnik pisze:Ja miałem tak,że na zimnym silniku było ok a jak się zagrzał po przejechaniu 10-30 km to sprzęgła praktycznie nie miałem. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że tarczki są jak nowe (grubość znajdziesz w instr. serwisowej). Doszedłem do wniosku, że mimo kilkukrotnej wymiany płynu i dokładnemu odpowietrzaniu musiała gdzieś zostawać banieczka powietrza, która po porządnym rozgrzaniu silnika powiększała swoją objętość na tyle by powodować częściowe wysprzęglanie. Wpadłem na pomysł by dobrze rozgrzać silnik w czasie jazdy i kiedy poczuję ślizganie sprzęgła podjechać pod garaż. Nie gasząc silnika zdjąłem pokrywę, pod którą jest siłownik i na gorącym pracującym silniku (by nie ostygł) odpowietrzyłem jeszcze raz układ (dzięki temu wypychając tą rozprężoną banieczkę powietrza). Sprzęgło natychmiast powróciło i nigdy więcej nie miałem z nim problemu.
Którą to pokrywę zdejmowałeś do odpowietrzenia
Wrzuć zdjęcie jak możesz
: pt mar 01, 2013
autor: Kristofer
Korzik pisze:Którą to pokrywę zdejmowałeś do odpowietrzenia
Wrzuć zdjęcie jak możesz
_________________
lewy boczek (karter) to atrapa pod którą znajduje się odpowietrznik aby ją zdemontować musisz jeszcze zdemontować podest bonie wylezie
: pt mar 01, 2013
autor: Korzik
A jaki to odpowietrznik , śrubka jakaś czy jak to wygląda, pamiętasz
?
Jutro rano odkręcam i zobaczę;)
Dzisiaj wymieniłem olej - Motul 5100 10W40 i nie wiem czy jest wyraźna różnica...
Idzie jak burza ale coś na 2 i 3 jakby turbo dziurę miał;)
obroty idą,idą i nagle zwala z siedzenia
No spróbuję jutro go jeszcze odpowietrzyć i zobaczymy czy jest różnica?
: pt mar 01, 2013
autor: Pustelnik
Odpowietrznik jak każdy inny. Wygląda jak kalamitka na którą możesz nałożyć wężyk. Odkręcasz kluczem chyba nr8
: pt mar 01, 2013
autor: Korzik
ok, dzięki.
Jutro z rana działam i dam znać czy coś pomogło
: sob mar 02, 2013
autor: Kristofer
Pustelnik pisze:. Odkręcasz kluczem chyba nr8
klucz nr 10
śruby od pokrywy odkręcaj po kolei stopniowo nie do końca bo one zostają razem z pokrywą dwa trzy obroty i nastepna
: sob mar 02, 2013
autor: Korzik
Zdjęte, odpowietrzone i nie widać różnicy..
Olej motul 5100 i odpowietrzony i jak było tak jest..
: sob mar 02, 2013
autor: Larry
Korzik pisze:Zdjęte, odpowietrzone i nie widać różnicy..
Olej motul 5100 i odpowietrzony i jak było tak jest..
A dobrze odpowietrzyłeś ? bo mi się też na początku wydawało że dobrze odpowietrzam.
Polecam:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5959
: sob mar 02, 2013
autor: Andrew
Stawiam na sprężyno-podkładki . One powodują docisk tarcz do siebie. Mnie padły po wymianie oleju.
: sob mar 02, 2013
autor: GRISZKA
Panowie,co Wy z tym odpowietrzaniem!!!!Przecież źle odpowietrzony układ powoduje niecałkowite rozłączanie sprzęgła a nie ślizganie!Zmniejsza sie wtedy skok roboczy klamki.Na milion procent winne sprężyno-podkładki.Pozdr GRISZKA
: sob mar 02, 2013
autor: Korzik
W poniedziałek dzwonię do serwisu bo nigdzie oprócz tarczek nie mogę wyszukać przekładek
!
Allegro całe przekopane i tylko tarczki , zestawów też nie mają...
http://allegro.pl/tarcze-sprzeglowe-kaw ... 10074.html
tylko tarczki a o przekładkach wszędzie ani słowa
: sob mar 02, 2013
autor: Andrew
Przekładki odpuść sobie również. Sprawdź tylko czy mają na sobie punkciki na całym obwodzie . Kup tylko te trzy sprężyny talerzowe i będzie git.
: sob mar 02, 2013
autor: GRISZKA
Jak widzisz Kolego Korzik,umiejetność czytania ze zrozumieniem czasami się przydaje.Podkładki to coś innego jak przekładki.Pozdr Griszka
P.S.Proponuję od razu kupić uszczelkę pod dekiel,bo stara lubi popękać przy zdejmowaniu.
: sob mar 02, 2013
autor: Korzik
GRISZKA pisze:Jak widzisz Kolego Korzik,umiejetność czytania ze zrozumieniem czasami się przydaje.Podkładki to coś innego jak przekładki.Pozdr Griszka
P.S.Proponuję od razu kupić uszczelkę pod dekiel,bo stara lubi popękać przy zdejmowaniu.
Rozróżniam przekładki a podkładki
W poniedziałek dzwonię do centrali Kawasaki i zobaczę co jest do dostania