Strona 1 z 3

VN 1500 spalanie oleju

: ndz kwie 14, 2013
autor: SAURO
Koledzy chcę poznać Waszą opinię na temat spalania oleju w VN 1500 ponieważ sam już nie wiem co o tym myśleć :wall: Czytałem na różnych forach na ten temat i opinie są tak rozbieżne że trzeba zapytać bezpośrednio tych którzy jeżdżą na VN1500. Mój Nomad spala +- 200 - 250 gr oleju na 500 km i według opisów mieści się w normie cytat z jednego z opisów tego modelu : Warto też pamiętać, że zużycie oleju na poziomie 1 l/1000 km jest dla VN 1500 czymś normalnym. Taka to już uroda tego modelu, Napiszcie jak to się przedstawia w Waszych motocyklach. Zastanawiam się również czy nie zrobić remontu (tłoki, pierścienie itd....) ale czy to coś zmieni? i na jak długo? czy po 5-6 tys po remoncie nie zacznie znów brać oleju?

: ndz kwie 14, 2013
autor: Piotr
W moim motocyklu oleju nie ubywa, od zmiany do zmiany jeszcze nic nie dolewałem (4 sezon rozpoczęty), może zmierz kompresje na cylindrach zanim weźmiesz się za remont.

Ja u siebie po zakupie sprawdzałem i było OK, więc może warto sprawdzić, jeżeli kompresja będzie dobra to znaczy, że taka uroda Twojego motocykla i będziesz musiał się z tym pogodzić, wiem, że Andrew też czasami musi coś dolewać ale nie wiem z jaką częstotliwością.

Rozmawialiśmy również na temat ostatniego wyjazdu do Włoch i chyba Stew zaobserwował, że przy warunkach pogodowych tam panujących i jeździe w cyklu miejskim pojawił się problem z braniem oleju, którego wcześniej nie było, ale może niech sam się wypowie, bo nie wiem czy coś nie pokręciłem.

: ndz kwie 14, 2013
autor: WiecznieŻywy
Co prawda w zeszłym roku nie zrobilem imponujaca duzo kilometrow około 2000 tys. nie wiem ile zrobił nim poprzedni własciciel ,ale wymieniajac całkiem niedawno olej po zlaniu starego do pojemnika z miarką , ubytek okreslam na 150mlm (czyli znikomy ) po tym fakcie stwierdzam, ze mój raczej do tych pijacych nie nalezy. Przed zakupem VULCANA przestrzegano mnie ze roczniki przed rokiem 2000 lubią sobie pociagnąć olej :pije: ,ale czy to prawda to głowy sobie nie dam :razz:

: ndz kwie 14, 2013
autor: Kasper
Drugi sezon od przeglądu do przeglądu nie dolewam. Ale kto wie co będzie za 30-50tys km. Tak duże zużycia 1L/1000km od nowości występują w starszych rocznikach do 98 roku.
Myślę, że z Piotrem można się zgodzic, który pisze o eksploatacji w różnych warunkach pogodowych.

: ndz kwie 14, 2013
autor: Zeus
Mój VN-15 rąbał 1,5 l na 1000 km, czyli też w normie :D przebieg 70 tys. km
Sławek, zmierz kompresję na cylindrach, tak jak pisał Piotr.
A może tylko uszczelniacze trzeba wymienić?

: ndz kwie 14, 2013
autor: Radio
Nie miałem VN1500 ale za to miałem inne motocykle które brały olej, pomogła wymiana oleju na gęstszy, może i w tych przypadkach warto spróbować ??

: ndz kwie 14, 2013
autor: Kristofer
Kasper pisze:Tak duże zużycia 1L/1000km od nowości występują w starszych rocznikach do 98 roku.
raczej do 95-96 mój wychlapał nie całe dwie setki na 4000 chyba mu nie smakuje :D

: ndz kwie 14, 2013
autor: Radio
Kristofer, bo wolno jeździsz to i oleju nie łyka :D

: ndz kwie 14, 2013
autor: Jarecki
moj vn1500 classik zadowolil sie ok. trzema setkami na ponad 3000km. Wiec wcale nie tak zle :)
Panowie przy okazji mam pytanko.Zrobilem tylko 3200 km. w zeszlym sezonie i nie wiem czy wrto zalewc swiezy olej?Jedni twierdza,ze tak a inni ,zebym nic nie robil! Jaka jest Wasza opinia ? I jeszcze jedno pytanko odnosnie przewodow wysokiego napiecia.Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?Dodam ,ze wedle wskazan liczika mam najechane 52000km.
Dzieki

: ndz kwie 14, 2013
autor: Kristofer
Radio pisze:Kristofer, bo wolno jeździsz to i oleju nie łyka :D
to że MAŁO to nie znaczy że wolno :hurra:
Jarecki pisze:Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?
jak się nić nie dzieje to stara metoda mechanika mówi że nie ruszaj :ok: a te kable na metry co na alledrogo po 10-30 za metr będą gorsze niż te co posiadasz :antlers:

: ndz kwie 14, 2013
autor: Radio
Jarecki pisze: Panowie przy okazji mam pytanko.Zrobilem tylko 3200 km. w zeszlym sezonie i nie wiem czy wrto zalewc swiezy olej?Jedni twierdza,ze tak a inni ,zebym nic nie robil! Jaka jest Wasza opinia ? I jeszcze jedno pytanko odnosnie przewodow wysokiego napiecia.Ostatnio zobaczylem,ze moje przewody prawdopodonie sa fabryczne bo widnieje na nich data 1997 rok. czyli rok produkcj mojej maszynki. Zastanawia mnie to czy takie przewody nadal spelniaja swoja role w 100%?A moze juz czas na wymiane?Dodam ,ze wedle wskazan liczika mam najechane 52000km.
Dzieki
Olej powinno wymieniać się co roku lub przy określonym przez producenta reżimie kilometrów, ja wymieniam co roku..... przewody możesz łatwo sprawdzić, wystarczy że spryskasz je delikatnie mgłą wodną, odpalisz moto i przyłożysz do przewodów (przesuwając) przewód podłączony do masy motocykla, nieraz wystarczy zbliżenie zwykłego izolowanego śrubokręta.... jeżeli zauważysz przeskok iskry lub delikatną niebiesko białą poświatę na przewodzie to należy je wymieniać..... test przeprowadzaj w półmroku lub wieczorem, chodzi o to abyś dobrze widział przeskok iskry lub poświatę.

: ndz kwie 14, 2013
autor: Jarecki
i[/quote]
Olej powinno wymieniać się co roku lub przy określonym przez producenta reżimie kilometrów, ja wymieniam co roku..... przewody możesz łatwo sprawdzić, wystarczy że spryskasz je delikatnie mgłą wodną, odpalisz moto i przyłożysz do przewodów (przesuwając) przewód podłączony do masy motocykla, nieraz wystarczy zbliżenie zwykłego izolowanego śrubokręta.... jeżeli zauważysz przeskok iskry lub delikatną niebiesko białą poświatę na przewodzie to należy je wymieniać..... test przeprowadzaj w półmroku lub wieczorem, chodzi o to abyś dobrze widział przeskok iskry lub poświatę.[/quote]

Dzieki Kolego!Postaram sie to sprawdzic tak jak mi poradziles :ok:
I jak bedzie wszystko dobrze to sie dostosuje do opinii Kristofera i nic nie bede ruszal. No chyba,ze zmienie olej,filtry i swiece.
Dzieki Panowie

: pn kwie 15, 2013
autor: SAURO
Panowie zaczyna robić się nie na temat :hammer: Tu ma być o ojeju w VN 1500 :tube:

: pn kwie 15, 2013
autor: SAURO
Ciśnienie zmierzone pierwszy 6,5 drugi 10,5 jutro jadę do Michele i zdecydujemy co robić. Tak czy inaczej trzeba bestię wyciągnąć i rozebrać :wall:

: pn kwie 15, 2013
autor: Zeus
6,5 to zdecydowanie za mało :(

: pn kwie 15, 2013
autor: SAURO
Więc dlatego trza bestię wyciągnąć :wall:

: pn kwie 15, 2013
autor: MUKA
Może sama wymiana pierścini pomoże, ale i tak robota się szykuję. Współczuję Sauro :(

: pn kwie 15, 2013
autor: Basin Raider
Sauro, Nomad Andrew też nieźle łyka olej. W jakich temperaturach pracuje Twój sprzęt? Do dużych pojemności V twin i singli raczej powinno się zalewać 20w50. Np Syntetyczny motul 7100 20w50 albo Castrol Vtwin.

: pn kwie 15, 2013
autor: Piotr
Sauro napisz do Tisza, albo Piotra_Classica w sprawie tego ciśnienia, ostatnio coś mówili, że jakoś tak jest, że jakbyś zaczął mierzyć ponownie od tego cylindra co na nim było mniej to wartości się zamienią i będzie na nim więcej a na tym drugim mniej ale dokładnie nie wiem o co chodziło.

: pn kwie 15, 2013
autor: Basin Raider
Jeżeli chodzi o pomiar ciśnienia sprężania to wykonuje się go na otwartej przepustnicy. Nie ma opcji żeby ciśnienie się zamieniło...