Strona 1 z 1
Sprzęgło, skrzynia biegów
: śr maja 08, 2013
autor: mobilefan
Proszę o pomoc szanownych forumowiczów przy zdiagnozowaniu takiej oto przypadłości. W moim drifterze z 99r. z przebiegiem ok 36000 km przy zapinaniu jakiegokolwiek biegu słychać głośne uderzenia. Bardzo często zdarza się również, że bieg nie chce wejść, np. z 2 na 3, lub 3 na 4. Dźwignia stawia wyraźny opór i muszę ją mocno potraktować z buta. Dodatkowo wajcha ma duży luz na tej ośce, która wchodzi do skrzyni. Jako że w moim mieście nie ma mechaników znających się na rzeczy proszę o wszelkie sugestie.
: czw maja 09, 2013
autor: Daromax
Nie ma za dużego luzu na lince sprzęgła
bo może sprzęgło ci się nie włącza całe
jak to nie pomoże to jak pisałeś wajcha zmiany biegów ma duży luz , to sprężyna dzwigni albo synchronizatory w skrzyni .
: czw maja 09, 2013
autor: Konrad
Moim zdaniem trzeba zacząć od sprzęgła model 1500 więc o ile się nie mylę sterowanie hydrauliczne może spróbuj wymienić płyn u dobrze odpowietrz układ. Jeśli to nie pomoże trzeba niestety zająć się luzem dźwigni zmiany biegów.
: czw maja 09, 2013
autor: Andrew
Wyłącz silnik . Włącz jedynkę i na wciśniętym sprzęgle spróbuj przepchnąć motocykl metr do przodu. Jeżeli to zrobisz to sprzęgło jest ok .Zrób to żeby wykluczyć podstawowe problemy.
: czw maja 09, 2013
autor: mobilefan
Tak, sprzęgło jest hydrauliczne. Wymieniłem już wysprzęglik i zalałem nowy płyn. Nie pomogło.
: pt maja 10, 2013
autor: Mateusz_XL
Tak samo dzieje się na ciepłym i zimnym silniku?
: ndz maja 12, 2013
autor: Daromax
Sorry rzeczywiście VN 1500 ma hydrauliczne zapomniało mi się
: ndz maja 12, 2013
autor: Gasman
Wymieniłeś wysprzęglik, sprawdż pompę ( tą przy klamce) może juz uszczelnienia przepuszczają i nie wysprzegla jak trzeba. Druga sprawa dobrze opdpowietrz układ mały pęcherzyk powietrza moze robić dużo bałaganu.
: pn maja 13, 2013
autor: Tiszo
Powiem tak, sprawdź co koledzy ci podpowiadają bo mają racje, ale jeżeli to nie pomoże to silnik trzeba będzie pruć. Brak możliwości zmiany biegu może być skutkiem winy sprzęgła, cięgna wpychającego (źle wyregulowane w dł.) lub wytartego wodzika a jeszcze gorzej ułamanego i dlatego możesz mieć problemy z uderzeniem i brakiem możliwości zmiany.
Ja bym obstawiał tą ostatnią wersje gdyż te modele mają z tym problem (5 biegowe).