Strona 1 z 3
przegazówka przy redukcji biegu
: pn wrz 20, 2010
autor: Azachiel77
Witajcie
usłyszałem ostatnio ze nasze Vucany (chodzi mi o mojego classica 1500 rok98) maja zsynchronizowana skrzynie (wcześniej myślałem ze nie) i przy redukcji biegów robiłem przezgazówkę czy w takim wypadku by jej nie trzeba było robić?
czy to kolejny mit Moze ktoś z Szacownych kolegów coś wie w tym temacie Pozdrawiam
Re: przegazówka przy redukcji biegu
: pn wrz 20, 2010
autor: Badger
Azachiel77 pisze:Witajcie
usłyszałem ostatnio ze nasze Vucany (chodzi mi o mojego classica 1500 rok98) maja zsynchronizowana skrzynie
szczerze? wątpię, ale pewności nie mam
: pn wrz 20, 2010
autor: Albert
Przy zsynchronizowanwj skrzyni biegów nie trzeba robić żadnych przekazówek przy redukcji. NAPEWNO
: pn wrz 20, 2010
autor: Azachiel77
Tak to wiem ale czy mój VN ma tę synchro czy nie? oto jest pytanie?
: pn wrz 20, 2010
autor: Valecki
Hmm... Nie wydaje mi się, żeby te sprzęty miały synchronizatory w skrzyni. Nie byłoby wtedy charakterystycznych stuków przy zmianie biegów. Tak czy siak przygazówki przy redukcji się przydają, bo właśnie przy ich udziale synchronizatory najmniej się zużywają.
: pn wrz 20, 2010
autor: Azachiel77
fajno za porady
tak czy siak jak powiedział Valecki przegazówki zostaja i już jestem spokojniejszy
Pozdrawiam
: pn wrz 20, 2010
autor: Badger
Azachiel77 pisze:Tak to wiem ale czy mój VN ma tę synchro czy nie? oto jest pytanie?
nie
: pn wrz 20, 2010
autor: bodzio61
z tego co mi wiadomo w motocyklach nie daje się synchronizatorów ........b61
: pn wrz 20, 2010
autor: MUKA
Jeszcze mi się nie zdarzyło aby chwilowo zwiększać obroty przy zmianie biegów. Robię to szybko, strzelam z klamki i bieg zmieniony.
: wt wrz 21, 2010
autor: Andrew
Ja też zawsze robię. Ale dlatego , że fajnie słychać. Wydaje mi się , że mamy skrzynię kłową więc tam nie ma synchronizatorów. Ale powtarzam . Wydaje mi się.
: wt wrz 21, 2010
autor: Jan
Przegazówka jest po to by wyrównac obroty miękko zmienić bieg
: wt wrz 21, 2010
autor: Andrew
Jan pisze:Przegazówka jest po to by wyrównac obroty miękko zmienić bieg
Tak. Ale żeby wyrównać obroty to musi być sprzęgło puszczone i skrzynia na luzie żeby kółka wyrównały prędkość obrotową. A w motocyklu nie mamy możliwości przy redukcji wrzucić na luz i przegazować. A przy wciśniętym sprzęgle to tylko silnik się kręci a skrzynia jest odłączna więc nie ma możliwości wyrównywania obrotów wałków.
Ale co tam. Czy to ważne ?
: wt wrz 21, 2010
autor: Badger
Andrew, troszkę mylisz pojęcia - przygazówka tzn. międzygaz. Ty opisujesz przygazówkę jak z żuka
Przy wciśniętym sprzęgle skrzynia (wałek) też się kręci bo jest napędzana kołami
Zdecydowanie, przy redukcji, odchylenie lekko manetki pomaga wrzucić niższy bieg i znacząco wpływa na trwałość skrzyni.
: wt wrz 21, 2010
autor: Azachiel77
Dokładnie tak skrzynia - dłużej wytrzymuje no i nie ma trzasków
: wt wrz 21, 2010
autor: Abrams
Też mi to wydaje się logiczne, biegi w dół i przy każdej zmianie podnosisz obroty aby zrównać z zakładanymi jakie będą przy obniżeniu biegu a zachowaniu prędkości...
: wt wrz 21, 2010
autor: VKC
: wt wrz 21, 2010
autor: Adriano
na chłopski rozum,przy redukcji przegazówka wskazana,nie szarpiesz motocyklem,a to go nie boli
obchodź się z nim tak aby go to nie bolało,a odwdzięczy się napewno
: śr wrz 22, 2010
autor: Andrew
Badger pisze:Andrew, troszkę mylisz pojęcia - przygazówka tzn. międzygaz. Ty opisujesz przygazówkę jak z żuka Przy wciśniętym sprzęgle skrzynia (wałek) też się kręci bo jest napędzana kołami
Zdecydowanie, przy redukcji, odchylenie lekko manetki pomaga wrzucić niższy bieg i znacząco wpływa na trwałość skrzyni.
Wydaje mi Badger , że wiem co mówię.
Jedyna korzyść jaką widzę przy "przegazówce" to to , że przy wyższej prędkości obrotowej silnika nie występuje wocne wyhamowanie tylnego koła po puszczeniu klamki i motocykl zachowuje się bardziej miękko. To tylko wniosek z czysto technicznego punktu widzenia. A jak to się ma do techniki jazdy to każdy subiektywnie to ocenia.
: śr wrz 22, 2010
autor: Badger
dobra, dobra, nie podważam Twojej wiedzy
jakby tego nie nazywać i nie wnikać w techniczne aspekty, można podsumować że dodanie gazu przy redukcji w niczym nie przeszkadza i nie szkodzi.
Chociaż jedno zauważyłem, ze jak jeździłem na innych motocyklach to przegazówka pomagała znacznie - w vulcanie odnoszę wrażenie, że nie do końca jest to potrzebne bo biegi wchodzą bezproblemowo
: śr wrz 22, 2010
autor: Andrew
Badger pisze:dobra, dobra, nie podważam Twojej wiedzy
jakby tego nie nazywać i nie wnikać w techniczne aspekty, można podsumować że dodanie gazu przy redukcji w niczym nie przeszkadza i nie szkodzi.
Chociaż jedno zauważyłem, ze jak jeździłem na innych motocyklach to przegazówka pomagała znacznie - w vulcanie odnoszę wrażenie, że nie do końca jest to potrzebne bo biegi wchodzą bezproblemowo
Wygrałem. Wygrałem.