Strona 1 z 1
Poziom oleju
: pt kwie 11, 2014
autor: Ryszard1962
Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Nomada 1500 z 1999r. Wymieniłem w nim między innymi olej silnikowy i nie wiem gdzie się sprawdza jego poziom , myślałem że korek wlewu jest zaopatrzony w jakiś bagnet ale to jest tylko korek wlewu. Pomocy!!
: pt kwie 11, 2014
autor: Piotr_Classic
Po prawej stronie, w dolnej części bloku silnika poniżej podestu znajdziesz "oczko" do sprawdzania poziomu oleju. Niestety musisz to robić w dwie osoby.
Poziom oleju
: pt kwie 11, 2014
autor: Ryszard1962
Dzięki serdeczne kolego za pomoc , właśnie znalazłem to oczko , gdyby nie Twoja informacja to pewnie usilnie bym szukał jakiegoś bagnetu
: czw maja 15, 2014
autor: SAURO
Ryszard pamiętaj żeby oczko było zawsze pełne bo w przeciwnym razie posypie ci się sprzęgło. Wysoki poziom oleju umożliwia rzucanie go przez zębatkę pompy oleju na sprzężynę dociskową na koszu sprzęgłówym przez co nie zużywa się tak szybko.
: czw maja 15, 2014
autor: Ryszard1962
Sauro , dzięki za cenną informację!!!!
: czw maja 15, 2014
autor: Pawel-e34
I mnie przydała się ta informacja.
A czy to normalne że olej po kilkuset kilometrach zrobi się czarny? (tak jak w dieslu, zaraz po odpaleniu)? Olej wymieniał poprzedni właściciel na początku sezonu.
Bo w moim oczku widzę czarna plamę i nie wiem czy to olej czy brudne oczko?
: czw maja 15, 2014
autor: Skrobel
W takim razie musisz poprosić kogoś żeby stopniowo pochylał Twój motocykl w prawo, podczas gdy Ty w pewnym momencie powinieneś zobaczyć w oczku zmniejszający się poziom oleju. Jeśli to nie nastąpi, to chyba masz czarne oczko...
: pt maja 16, 2014
autor: Kristofer
SAURO pisze:Ryszard pamiętaj żeby oczko było zawsze pełne bo w przeciwnym razie posypie ci się sprzęgło.
raczej tzrymaj się znaków jakie naniosła fabryka jaki ma być poziom oleju i na pewno nie ma go być poza znakiem max
co do pomocy przy sprawdzaniu drugą osobe można zastąpić lusterkiem
![:D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: pt maja 16, 2014
autor: czarny
czarny olej dziwne, u mnie po przebiegu 6 tys mil,jest w kolorze ciemnego miodu
: sob maja 17, 2014
autor: SAURO
SAURO napisał/a:
Ryszard pamiętaj żeby oczko było zawsze pełne bo w przeciwnym razie posypie ci się sprzęgło.
raczej tzrymaj się znaków jakie naniosła fabryka jaki ma być poziom oleju i na pewno nie ma go być poza znakiem max
co do pomocy przy sprawdzaniu drugą osobe można zastąpić lusterkiem
Kristofer jakbyś znał motocykl VN 1500 to wiedziałbyś że poziom max w oczku to prawie zakryte jest a minimum to tylko w 1/3 jest zakryte . Ważne żeby oczko było na max zalane to będzie dobre smarowanie sprzęgła .
: ndz maja 18, 2014
autor: Kristofer
tak się składa że znam vn 1500 rozłożyłem i złożyłem
![:hug:](./images/smilies/hugs.gif)
i parę sezonów na nim zaliczyłem
czy to moto czy puszka jak ma max to podbiera
: ndz sie 31, 2014
autor: Makus001
U mnie też leje ponad pół i jak schodzi poniżej połowy to dolewam setkę czy dwie , nie leje do pełnego oczka i przejechałem już ponad 25tys przez 3 lata i maszyna lata świetnie , z tego co wiem (wiedziałem) połowa oczka jest to poziom właściwy, tak jak w autach miarka , połowa jest ok. leje tak do Vectry, VN, GPZ i eliminatora i wszystko działa .