Problem z uruchomieniem silnika VN 1500
-
- Posty: 863
- Rejestracja: czw lip 26, 2012
- Miejscowość: Świnoujście
- Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
- VROC: 37144
Problem z uruchomieniem silnika VN 1500
Witam.
Czasem zdarza się mojemu Vulcanowi problem z uruchomieniem silnika a mianowicie po naciśnięciu włącznika słuchać uderzenie rozrusznika, kontrolki przygasają ale rozrusznik nie obraca silnika tak jak by nie miał siły. Wygląda to podobnie jak w samochodzie uszkodzony bendiks ale w moto tego ustrojstwa nie ma. Rozrusznik rozebrany szczotki i łożyska wyglądają w porządku. Może ktoś spotkał się już z czymś takim. Dodam, że chodzi o VN 1500 Classic z 1997 roku.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Czasem zdarza się mojemu Vulcanowi problem z uruchomieniem silnika a mianowicie po naciśnięciu włącznika słuchać uderzenie rozrusznika, kontrolki przygasają ale rozrusznik nie obraca silnika tak jak by nie miał siły. Wygląda to podobnie jak w samochodzie uszkodzony bendiks ale w moto tego ustrojstwa nie ma. Rozrusznik rozebrany szczotki i łożyska wyglądają w porządku. Może ktoś spotkał się już z czymś takim. Dodam, że chodzi o VN 1500 Classic z 1997 roku.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
-
- Posty: 863
- Rejestracja: czw lip 26, 2012
- Miejscowość: Świnoujście
- Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
- VROC: 37144
Dzięki za radę ale wydaje mi się, że akumulator jest w porządku bo po kilku naciśnięciach przycisku rozrusznika i kilku chwilach nerwówki silnik odpala.
Czy może ktoś powiedzieć coś o przekaźniku rozrusznika czy jest w ogóle takie ustrojstwo bo widziałem coś takiego na allegro i czy może on być przyczyną takiego zachowania rozrusznika?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Czy może ktoś powiedzieć coś o przekaźniku rozrusznika czy jest w ogóle takie ustrojstwo bo widziałem coś takiego na allegro i czy może on być przyczyną takiego zachowania rozrusznika?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Może jeśli styki są nadpalone to rozrusznik może nie dostawać odpowiedniego "kopa" z akumulatora. Niemniej jednak nie ma co od razu kupować nowego tylko trzeba sprawdzić stary, daje się rozebrać bez problemu. Kiedyś w Fijałkowie skleiły mi się styki przekaźnika i rozrusznik chodziła cały czas. Po rozebraniu i wyczyszczeniu nie było już z nim problemu. Zdiś przycisk rozrusznika nie ma tu nic do rzeczy on tylko włącza cewkę przekaźnika gdyby nie łączył rozrusznik w ogóle by nie kręcił.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
- Zdziś
- Posty: 2087
- Rejestracja: czw cze 24, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 NOMAD
- VROC: 34481
Poczytaj jeszcze tu może trafisz na problem http://motormania.com.pl/porady/warszta ... motocyklu/
zdziś
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
Stawiam na aku. Czasami w starych aku widac wybrzuszone cele , ale nie zawsze, a sprawnosc aku jest baaardzo slaba. Czasami po ladowaniu wystarczy zakrecic rozrusznikiem 2-3 razy i znowu zima. Proponuje sprawdzic aku i po kolei przewody od altka do aku i klemy-czy nie zasniedziale . Wymiana aku na koncu-najdrozsza sprawa w tej materii.
powodzenia.
Pozdrowienia dla chlopakow ze Swinoujscia( pracowalem z kilkoma ).
powodzenia.
Pozdrowienia dla chlopakow ze Swinoujscia( pracowalem z kilkoma ).
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
-
- Posty: 863
- Rejestracja: czw lip 26, 2012
- Miejscowość: Świnoujście
- Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
- VROC: 37144
Witam ponownie. Dalej walczę z moim VN-em. Akumulator wymieniony ale okazało się, że jest niskie napięcie ładowania 13,2v przy 3500-4000 obr. Pomierzyłem alternator i na alternatorze przebicia nie ma a napięcie między wszystkimi uzwojeniami przy 3500-4000 obr. jest około 70v więc wygląda na ok. Wie może ktoś w jaki sposób sprawdzić regulator napięcia i czy w przypadku wymiany alternatora w Vn1500 z 1997r. trzeba wyjąć silnik z ramy czy można tego uniknąć?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Marcin (49)
- Mario74 (51)
- _Mat_ (41)
- radoslaw_d_81 (44)