Problem z uruchomieniem silnika VN 1500

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Problem z uruchomieniem silnika VN 1500

Post autor: Leo » ndz kwie 13, 2014

Witam.
Czasem zdarza się mojemu Vulcanowi problem z uruchomieniem silnika a mianowicie po naciśnięciu włącznika słuchać uderzenie rozrusznika, kontrolki przygasają ale rozrusznik nie obraca silnika tak jak by nie miał siły. Wygląda to podobnie jak w samochodzie uszkodzony bendiks ale w moto tego ustrojstwa nie ma. Rozrusznik rozebrany szczotki i łożyska wyglądają w porządku. Może ktoś spotkał się już z czymś takim. Dodam, że chodzi o VN 1500 Classic z 1997 roku.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn kwie 14, 2014

Akumulator ?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn kwie 14, 2014

Czasem winny jest pył ze szczotek który osadza się w rozruszniku ale piszesz, że rozbierałeś rozrusznik i jest ok więc na pewno akumulator.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » pn kwie 14, 2014

Dzięki za radę ale wydaje mi się, że akumulator jest w porządku bo po kilku naciśnięciach przycisku rozrusznika i kilku chwilach nerwówki silnik odpala.
Czy może ktoś powiedzieć coś o przekaźniku rozrusznika czy jest w ogóle takie ustrojstwo bo widziałem coś takiego na allegro i czy może on być przyczyną takiego zachowania rozrusznika?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2087
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » pn kwie 14, 2014

Ja obstawiałbym złe łączenie masy ,zajrzyj też do przycisku rozrusznika
zdziś

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt kwie 15, 2014

Może jeśli styki są nadpalone to rozrusznik może nie dostawać odpowiedniego "kopa" z akumulatora. Niemniej jednak nie ma co od razu kupować nowego tylko trzeba sprawdzić stary, daje się rozebrać bez problemu. Kiedyś w Fijałkowie skleiły mi się styki przekaźnika i rozrusznik chodziła cały czas. Po rozebraniu i wyczyszczeniu nie było już z nim problemu. Zdiś przycisk rozrusznika nie ma tu nic do rzeczy on tylko włącza cewkę przekaźnika gdyby nie łączył rozrusznik w ogóle by nie kręcił.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2087
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » wt kwie 15, 2014

Poczytaj jeszcze tu może trafisz na problem http://motormania.com.pl/porady/warszta ... motocyklu/
zdziś

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » wt kwie 15, 2014

Dziękuję wszystkim za rady, pogrzebię trochę i jeżeli coś się wyjaśni to napiszę. Jeśli komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy chętnie przeczytam.
Pozdrawiam.
Leo.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » czw kwie 17, 2014

a mierzyłeś akumulator ?? jakie daje napięcie ??
może masz padnięte cele i raz jest dobrze a za chwile źle

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » czw kwie 17, 2014

Stawiam na aku. Czasami w starych aku widac wybrzuszone cele , ale nie zawsze, a sprawnosc aku jest baaardzo slaba. Czasami po ladowaniu wystarczy zakrecic rozrusznikiem 2-3 razy i znowu zima. Proponuje sprawdzic aku i po kolei przewody od altka do aku i klemy-czy nie zasniedziale . Wymiana aku na koncu-najdrozsza sprawa w tej materii.
powodzenia.

Pozdrowienia dla chlopakow ze Swinoujscia( pracowalem z kilkoma ).
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » pt kwie 18, 2014

Dzięki.
Rzucę jeszcze okiem na akumulator.
Mam jeszcze pytanie do kogoś kto zajmował się dekompresatorami czy uszkodzone mogą powodować takie utrudnienia w uruchomieniu silnika? Czytałem gdzieś na forum, że ktoś wymontował je całkowicie i uruchamiał silnik bez problemu.
Pozdrawiam.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » ndz kwie 20, 2014

Zgadza się ja wymontowałem w moim i wszystko jest git :)

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » pn kwie 21, 2014

Miałeś może jakieś problemy z uruchamianiem przed wymontowaniem czy tylko dzwoniły?
Pozdrawiam.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt kwie 22, 2014

Problemu żadnego nie było tylko dzwoniły...

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » wt kwie 22, 2014

Ok.
Dzieki.

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » sob maja 17, 2014

Witam ponownie. Dalej walczę z moim VN-em. Akumulator wymieniony ale okazało się, że jest niskie napięcie ładowania 13,2v przy 3500-4000 obr. Pomierzyłem alternator i na alternatorze przebicia nie ma a napięcie między wszystkimi uzwojeniami przy 3500-4000 obr. jest około 70v więc wygląda na ok. Wie może ktoś w jaki sposób sprawdzić regulator napięcia i czy w przypadku wymiany alternatora w Vn1500 z 1997r. trzeba wyjąć silnik z ramy czy można tego uniknąć?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » sob maja 17, 2014

Siemka! Spokojnie musisz tylko odkręcić wsporniki zawieszenia do ramy i go troszkę podnieść.

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » sob maja 17, 2014

Dzięki ale jeszcze powalczę z elektryką.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą