Strona 1 z 1
VN1500 gaźnik - gaśnie na ciepłym silniku
: pt paź 03, 2014
autor: Duszek
Witajcie, łapy mi już opadają, moja była lalka jest chora a ja nie potrafię jej pomóc.
Sprawa jest następująca: moto było przez ostatnie dwa lata sporadycznie i krótko używane.
W tej chwili na zimnym silniku odpala jak należy, kiedy silnik się rozgrzeje gaśnie tak "jakby ktoś zgasił światło" - zanik iskry na wszystkich świecach. Kiedy ochłonie odpali na chwilkę i sytuacja się powtarza.
Wymieniłem świece, sprawdziłem impulsatory - podają napięcie, sprawdziłem kable są przejścia - wygląda mi to na moduł zapłonowy.
Co o tym myślicie
Pozdrawiam
: pt paź 03, 2014
autor: Zeus
Podmień jeszcze czujnik temperatury, albo sprawdź jego oporność, w manualu gdzieś widziałem dane jakie powinny być opory zależnie od temperatury.
: pt paź 03, 2014
autor: Duszek
Tak Wojciu, ale ten model nie ma komputera. Myślisz, że czujnik temp. to jest
ten problem Przeglądając serwisówkę nie widziałem możliwego wpływu jednego do drugiego
czujnik temp. wg tego odpowiada tylko za uruchomienie wentylatora
: śr lis 26, 2014
autor: Duszek
Dziś wieczorem wrócił do mnie moduł zapłonowy z regeneracji - DUPA z tego wyszła.
Teraz to już wcale nie gada - brak iskry.
Co robić
: śr lis 26, 2014
autor: Zombie
Duszek pisze:sprawdziłem kable są przejścia
zmień przewody jednak
: pt lis 28, 2014
autor: sebbb
Moduł widzę na allegro to koszt około 400 zł, więc drogo
Proponuje znalezienie kogoś z forumowiczów blisko Ciebie i podmianę modułu na chwilę... Jak nie zaskoczy poszukałbym jeszcze w stacyjce (może coś się przegrzewa), sprawdził napięcie zasilania czy w normie i nieszczęsny czujnik kosy... No może jeszcze cewki, które mogły ulec przebiciu i pod wpływem temperatury tracą swoje właściwości. Możesz je sprawdzić mierząc oporność.
: pt lis 28, 2014
autor: Piotr_Classic
Duszku, a cewki sprawdzałeś ? Czujnik "wypadkowy"
Przewody WN i fajki to też dobry trop choć naraz cztery jakby padły to byłoby "coś" jeżeli mówisz, że w ogóle nie gada.
: sob lis 29, 2014
autor: Peblo
Też bym stawiał na cewki może zmieniłeś regulator poszło lepsze napięcie i słabą cewkę szlak trafił.....
: sob lis 29, 2014
autor: Duszek
Wg mojej skromnej osoby, cewki nie
! bo jak, dwie na raz
?
: pn gru 01, 2014
autor: Andrew
Duszek pisze:Wg mojej skromnej osoby, cewki nie
! bo jak, dwie na raz
?
Duszek napraw to w końcu. Bo przyjadę .
: wt gru 02, 2014
autor: Piotr_Classic
Duszku, a sprawdzałeś po tym "padnięciu" napięcie na akumulatorze ? może to regler Ci padł i teraz to nie ma czym kręcić rozrusznikiem ? a po jakimś czasie to się aku "zregenerowało" i coś tam jeszcze da ale nie wystarczy aby ruszyć V2.
Stara samochodziarska metoda (tak mi się wydaje że pamiętam jak mi ociec gadali) jak sprawa prądu to w kolejności : świece, fajki, przewody, aparat zapłonowy, akumulator, prądnica/alternator......
Długa droga ale coś mi się wydaje że u Ciebie to będzie pierdoła w stylu regulator padnięty....
Daj znać proszę
P.S. jaką masz wersję Nomada ?