LAGA NIE TŁUMI
LAGA NIE TŁUMI
Witam,
Mam taki problem - wymieniałem olej w lagach, po wymianie jedna laga działa ok a druga nie tłumi. Prawdopodobnie nie tłumiła przed wymianą.
Nie bardzo wiem co jest grane, bo rozebrałem i dokładnie obejrzałem.
Nic nie wskazuje na uszkodzenie.
Tłok z plastykową uszczelką wygląda OK, zawór w rurze nośnej także - choć nie wiem jak go wymontować i obejrzeć dokładnie.
Proszę o pomoc i ewentualne sugestie.
Mam taki problem - wymieniałem olej w lagach, po wymianie jedna laga działa ok a druga nie tłumi. Prawdopodobnie nie tłumiła przed wymianą.
Nie bardzo wiem co jest grane, bo rozebrałem i dokładnie obejrzałem.
Nic nie wskazuje na uszkodzenie.
Tłok z plastykową uszczelką wygląda OK, zawór w rurze nośnej także - choć nie wiem jak go wymontować i obejrzeć dokładnie.
Proszę o pomoc i ewentualne sugestie.
Nie widzę - nie jadę
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
a skąd wiesz że nie tłumi? Co się dzieje? jakie są objawy?
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
a jest tam jakaś regulacja? Rożni się ten zawias od lag w 1500? Chowają się oba równo?Czy na pewno jest zalana taka sama ilość oleju do obu lag? Jeżeli jest to klasyczny zawias bez regulacji tłumienia odbicia, to może stanowić pewien problem... Jeżeli jest śruba regulacji no to wystarczy to przeregulować. Trzeba by to rozebrać, przepłukać dokładnie i badać temat.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
-
- Posty: 543
- Rejestracja: czw paź 21, 2010
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
- VROC: 0
moim zdaniem pukanie na nierównościach to nie lagi a łożysko główki ramy , a sprawdzałeś wciśniety przedni chebel i bujanie przodem? wydaje mi się że jak by nie tłumiło to by niezle napier.... na nierównościach
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Generalnie trudno ocenić coś na odległość... to tak jak byśmy poszli do lekarza i powiedzieli "moją żonę boli tu..." ktoś kto ma najbliżej i kuma co nieco niech podjedzie i oceni...
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Orzech_
- Posty: 251
- Rejestracja: pt maja 27, 2011
- Miejscowość: Twardogóra k/wro
- Motocykl: VL 800
- VROC: 34013
Miałem podobne objawy w innym motocyklu, pomogło rozebranie w drobny mak i dokładne czyszczenie, zawór w jedne ladze miałem zabity jakimś szlamem.Sztukas pisze:Objaw - pukanie przy przejeździe przez nierówności, po wymontowaniu i ściśnięciu (oparcie o podłoże i nacisk od góry) oddaje bez opóźnienie (z tą samą siłą z jaką została ściśnięta), brak słyszalnego dźwięku przetłaczania oleju (który jest słyszalny w drugiej ladze "syyyyyy")
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Generalni to cała lagę musisz rozebrać czyli spod zgarniacza kurzu wyjąc pierścień segera ,od dołu golenia kluczem imbusowym wykręcasz śrubę uszczelniona dodatkowo miedzianą podkładką .Kolejny krok to szarpnięciami rozsuwasz obie ruchome części golenia .Po wyjęciu chromowanej rury znajdziesz owy zawór .Składasz po umyciu analogicznie po za jedną różnicą ,musisz mięć przyrząd do wbicia uszczelniacza .
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Basin Raider - regulacji żadnej nie ma. Oliwa w lagach świeżutka, przed zalaniem lagi rozebrane , wymyte i złożone. Zalane po 525 ML -tyle ile podaje serwis
Andreas - łożysko główki wymienione na nowe - też o tym pomyślałem na wstępie zabawy . Stare było OK mimo wszystko założyłem nowe. A napiernicza tak jak piszesz - ostro.
Bodzio61 - sprężyny w obydwu lagach mają te same wymiary, trzymają wymiar fabryczny.
wycieków brak - uszczelniacze nowe.
Orzech - fakt nie zwróciłem uwagi na zawór w rurze nośnej, trzpień tłoczyska ma dwa otwory większy i mniejszy. Oba są drożne więc wydaje się być OK.
W rurze nośnej podobno jest jakiś zaworek - tak mówił mechanik z serwisu Kawy - który mógł ulec uszkodzeniu. tylko w jaki sposób i jak się do niego dobrać? Z tego co widziałem to jest to element stanowiący całość z rurą nośną.
Jeśli byłbym pewien że to on jest winowajcą to pozostaje wymiana rury
Za dużo jednak niewiadomych i w ciemno kupować nie chcę bo to prawie 4 paczki.
Andreas - łożysko główki wymienione na nowe - też o tym pomyślałem na wstępie zabawy . Stare było OK mimo wszystko założyłem nowe. A napiernicza tak jak piszesz - ostro.
Bodzio61 - sprężyny w obydwu lagach mają te same wymiary, trzymają wymiar fabryczny.
wycieków brak - uszczelniacze nowe.
Orzech - fakt nie zwróciłem uwagi na zawór w rurze nośnej, trzpień tłoczyska ma dwa otwory większy i mniejszy. Oba są drożne więc wydaje się być OK.
W rurze nośnej podobno jest jakiś zaworek - tak mówił mechanik z serwisu Kawy - który mógł ulec uszkodzeniu. tylko w jaki sposób i jak się do niego dobrać? Z tego co widziałem to jest to element stanowiący całość z rurą nośną.
Jeśli byłbym pewien że to on jest winowajcą to pozostaje wymiana rury
Za dużo jednak niewiadomych i w ciemno kupować nie chcę bo to prawie 4 paczki.
Nie widzę - nie jadę
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Nie wiem jak to jest w 1600, ale u mnie ostatnio też zaczęło stykać na wybojach, i też po wymianie oleju w lagach. Kombinowaliśmy z Oktogonem i Fitterem na wszystkie sposoby co tam może tak walić.
Wystarczyło pchać szybko motocykl i strzelać przednim hamulcem i stukało jak ta lala.
Okazało się, że śrubę na górnej półce kiery odkręciłem palcami.
Po dokręceniu kluczem jest ok
Wystarczyło pchać szybko motocykl i strzelać przednim hamulcem i stukało jak ta lala.
Okazało się, że śrubę na górnej półce kiery odkręciłem palcami.
Po dokręceniu kluczem jest ok
No i wszystko jasne - w rurze nośnej jest wprasowana tuleja z duraluminium, a w tej tulei jest zamontowany pierścień uszczelniający (teflon??) w którym pracuje trzpień tłoczyska. Pomiędzy tym pierścieniem uszczelniającym a trzpieniem tłoczyska jest za duży luz (ok 1mm) i olej zamiast przepływać przez otwory w trzpieniu tłoczyska centralnie sobie przepływa pomiędzy w/w elementami .
Sprawdziłem lagę na pryzmatach czujnikiem i okazało się też że jest ciut krzywa (mniej więcej na środku rury mam krzywiznę 0,5mm).
Rura nośna zamówiona - powinna rozwiązać problem.
Koledzy wielkie dzięki za sugestie.
Sprawdziłem lagę na pryzmatach czujnikiem i okazało się też że jest ciut krzywa (mniej więcej na środku rury mam krzywiznę 0,5mm).
Rura nośna zamówiona - powinna rozwiązać problem.
Koledzy wielkie dzięki za sugestie.
Nie widzę - nie jadę
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość