LAGA NIE TŁUMI

Sztukas
Posty: 11
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Płock
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 0

LAGA NIE TŁUMI

Post autor: Sztukas » czw kwie 19, 2012

Witam,
Mam taki problem - wymieniałem olej w lagach, po wymianie jedna laga działa ok a druga nie tłumi. Prawdopodobnie nie tłumiła przed wymianą.
Nie bardzo wiem co jest grane, bo rozebrałem i dokładnie obejrzałem.
Nic nie wskazuje na uszkodzenie.
Tłok z plastykową uszczelką wygląda OK, zawór w rurze nośnej także - choć nie wiem jak go wymontować i obejrzeć dokładnie.

Proszę o pomoc i ewentualne sugestie.
Nie widzę - nie jadę

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » czw kwie 19, 2012

a skąd wiesz że nie tłumi? Co się dzieje? jakie są objawy?
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Sztukas
Posty: 11
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Płock
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 0

Post autor: Sztukas » czw kwie 19, 2012

Objaw - pukanie przy przejeździe przez nierówności, po wymontowaniu i ściśnięciu (oparcie o podłoże i nacisk od góry) oddaje bez opóźnienie (z tą samą siłą z jaką została ściśnięta), brak słyszalnego dźwięku przetłaczania oleju (który jest słyszalny w drugiej ladze "syyyyyy")
Nie widzę - nie jadę

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » czw kwie 19, 2012

a jest tam jakaś regulacja? Rożni się ten zawias od lag w 1500? Chowają się oba równo?Czy na pewno jest zalana taka sama ilość oleju do obu lag? Jeżeli jest to klasyczny zawias bez regulacji tłumienia odbicia, to może stanowić pewien problem... Jeżeli jest śruba regulacji no to wystarczy to przeregulować. Trzeba by to rozebrać, przepłukać dokładnie i badać temat.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » czw kwie 19, 2012

moim zdaniem pukanie na nierównościach to nie lagi a łożysko główki ramy , a sprawdzałeś wciśniety przedni chebel i bujanie przodem? wydaje mi się że jak by nie tłumiło to by niezle napier.... na nierównościach
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » czw kwie 19, 2012

Generalnie trudno ocenić coś na odległość... to tak jak byśmy poszli do lekarza i powiedzieli "moją żonę boli tu..." ktoś kto ma najbliżej i kuma co nieco niech podjedzie i oceni...
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » czw kwie 19, 2012

Sztukas pisze:Objaw - pukanie przy przejeździe przez nierówności
U mnie stukało w czasie przejazdu przez tory i inne głębsze ostre krawędzie, z powodu:
* w kawie VN - luźne łożysko główki ramy
* w turystyku Suzuki GSXF - luźna śruba dokręcająca górną półkę lag pod kierownicą

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » czw kwie 19, 2012

Sztukas pisze:Objaw - pukanie przy przejeździe przez nierówności, po wymontowaniu i ściśnięciu (oparcie o podłoże i nacisk od góry) oddaje bez opóźnienie (z tą samą siłą z jaką została ściśnięta), brak słyszalnego dźwięku przetłaczania oleju (który jest słyszalny w drugiej ladze "syyyyyy")
Miałem podobne objawy w innym motocyklu, pomogło rozebranie w drobny mak i dokładne czyszczenie, zawór w jedne ladze miałem zabity jakimś szlamem.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw kwie 19, 2012

Generalni to cała lagę musisz rozebrać czyli spod zgarniacza kurzu wyjąc pierścień segera ,od dołu golenia kluczem imbusowym wykręcasz śrubę uszczelniona dodatkowo miedzianą podkładką .Kolejny krok to szarpnięciami rozsuwasz obie ruchome części golenia .Po wyjęciu chromowanej rury znajdziesz owy zawór .Składasz po umyciu analogicznie po za jedną różnicą ,musisz mięć przyrząd do wbicia uszczelniacza .

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » czw kwie 19, 2012

:) Na początek sprawdz łożyska w główce ramy :ok:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw kwie 19, 2012

Daromax pisze::) Na początek sprawdz łożyska w główce ramy :ok:
Daromax Ok, stukanie to może być główka ramy ale tłumienia lagi nie mają równego i co by nie mówić to jest problem do rozwiązania .

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » czw kwie 19, 2012

sprawdź sprężynę progresywną jak jest cała to po wlaniu odpowiedniej ilości oleju o ile nie ma wycieku laga,,,musi być wszystko oki....i od lag wara....przyczyny szukać tak jak Koledzy piszą..pozdrawiam..b61.

Sztukas
Posty: 11
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Płock
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 0

Post autor: Sztukas » pt kwie 20, 2012

Basin Raider - regulacji żadnej nie ma. Oliwa w lagach świeżutka, przed zalaniem lagi rozebrane , wymyte i złożone. Zalane po 525 ML -tyle ile podaje serwis

Andreas - łożysko główki wymienione na nowe - też o tym pomyślałem na wstępie zabawy :). Stare było OK mimo wszystko założyłem nowe. A napiernicza tak jak piszesz - ostro.

Bodzio61 - sprężyny w obydwu lagach mają te same wymiary, trzymają wymiar fabryczny.
wycieków brak - uszczelniacze nowe.

Orzech - fakt nie zwróciłem uwagi na zawór w rurze nośnej, trzpień tłoczyska ma dwa otwory większy i mniejszy. Oba są drożne więc wydaje się być OK.

W rurze nośnej podobno jest jakiś zaworek - tak mówił mechanik z serwisu Kawy - który mógł ulec uszkodzeniu. tylko w jaki sposób i jak się do niego dobrać? Z tego co widziałem to jest to element stanowiący całość z rurą nośną.
Jeśli byłbym pewien że to on jest winowajcą to pozostaje wymiana rury :(
Za dużo jednak niewiadomych i w ciemno kupować nie chcę bo to prawie 4 paczki.
Nie widzę - nie jadę

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pt kwie 20, 2012

Zawór jest w tłumiku czyli tej części która zapobiega wysunięciu chromowanej (inaczej lagi) rury z dolnej części golenia.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pt kwie 20, 2012

Nie wiem jak to jest w 1600, ale u mnie ostatnio też zaczęło stykać na wybojach, i też po wymianie oleju w lagach. Kombinowaliśmy z Oktogonem i Fitterem na wszystkie sposoby co tam może tak walić.
Wystarczyło pchać szybko motocykl i strzelać przednim hamulcem i stukało jak ta lala.
Okazało się, że śrubę na górnej półce kiery odkręciłem palcami.
Po dokręceniu kluczem jest ok :yeee:
:ok:

Sztukas
Posty: 11
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Płock
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 0

Post autor: Sztukas » pt kwie 20, 2012

zawór w tłoczysku chyba - o mnie tłoczysko jest puste w środku (rura) i ma dwa otwory - na górze większy a na dole mniejszy, i tyle
Nie widzę - nie jadę

Sztukas
Posty: 11
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Płock
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 0

Post autor: Sztukas » pn kwie 23, 2012

No i wszystko jasne - w rurze nośnej jest wprasowana tuleja z duraluminium, a w tej tulei jest zamontowany pierścień uszczelniający (teflon??) w którym pracuje trzpień tłoczyska. Pomiędzy tym pierścieniem uszczelniającym a trzpieniem tłoczyska jest za duży luz (ok 1mm) i olej zamiast przepływać przez otwory w trzpieniu tłoczyska centralnie sobie przepływa pomiędzy w/w elementami :) .
Sprawdziłem lagę na pryzmatach czujnikiem i okazało się też że jest ciut krzywa (mniej więcej na środku rury mam krzywiznę 0,5mm).

Rura nośna zamówiona - powinna rozwiązać problem.

Koledzy wielkie dzięki za sugestie.
Nie widzę - nie jadę

Sztukas
Posty: 11
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Płock
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 0

Post autor: Sztukas » ndz kwie 29, 2012

złożone do kupy i wszystko działa. Oliwa 15W
Nie widzę - nie jadę

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn kwie 30, 2012

no i super :ok: :ok: :ok:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą