Jaki olej? VN1600

Awatar użytkownika
Wikary
Posty: 61
Rejestracja: śr sie 25, 2010
Miejscowość: Złotów
Motocykl: VN 1600 Classic
VROC: 33665

Jaki olej? VN1600

Post autor: Wikary » pt kwie 19, 2013

Jaki polecacie olej to VN 1600 Classic poza Motulem??
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez Wikary, łącznie zmieniany 1 raz.
VROC: 33665

Mój Vulcan i kominy Vance&Hines

If you don't ride then you don't know
Where I've been and where I'm going...

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » sob kwie 20, 2013

Castrol
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » sob kwie 20, 2013

Poza Motulem :rotfl22: polecam ci Motul :medit:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Re: Jaki olej?

Post autor: Rikardo » sob kwie 20, 2013

Wikary pisze:Jaki polecacie olej to VN 1600 Classic poza Motulem??
W ten sposób się oleju nie dobiera. Zobacz w instrukcji jaką lepkość zaleca producent a następnie wybierz produkt kilku producentów o zalecanej lepkości. Jak już się zdecydujesz na konkretne produkty to ściągnij z neta karty charakterystyki z właściwościami fizykochemicznymi danego oleju czyli lepkość przy 40 co jest istotne przy zimnym starcie i 100 stopniach temp. pracy, następnie należy zwrócić też uwagę na wskaźnik lepkości im wyższa wartość tym lepsza oliwa oraz TBN zdolność do pochłaniania przez olej zanieczyszczeń i płynność co też powinno się brać pod uwagę jak ktoś jeździ w okresie jesiennym przy niskich tempr.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » sob kwie 20, 2013

Wikary, sprawdź na jakim oleju było jeżdżone, i taki zastosuj..... obędzie się bez płukania silnika...... jeżeli jednak będziesz chciał zmienić markę oleju to zachowaj fabryczną specyfikację i przepłukaj silnik przed zalaniem właściwym olejem. Odnośnie polecania marki to ja polecałbym Castrol, ale wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Rikardo » sob kwie 20, 2013

Radio pisze:Wikary, sprawdź na jakim oleju było jeżdżone, i taki zastosuj..... obędzie się bez płukania silnika...... jeżeli jednak będziesz chciał zmienić markę oleju to zachowaj fabryczną specyfikację i przepłukaj silnik przed zalaniem właściwym olejem. Odnośnie polecania marki to ja polecałbym Castrol, ale wybór należy do Ciebie.
Co by tam nie miał wlane stosowanie płukanki nie jest konieczne. Obecnie każdy olej jest mieszalny niezależnie od jego rodzaju i każdy minerał tak samo ma dodatki myjące. To kolejny chwyt marketingowy i widzę, iż po forach samochodowych płukanki dotarły tutaj. Swego czasu czytałem artykuł gdzie zastosowano płukankę i po rozebraniu silnika okazało się, że dolany środek przez 15 minut pracy nie usunął grubszych warstw zanieczyszczeń lecz tylko je rozmiękczyła. W takiej sytuacji świeży olej może oderwać większy kawałek i zatkać magistralę olejową co się skończy kapitalką.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » sob kwie 20, 2013

Nie miałem na myśli oleju czyszczącego silnik wewnątrz tylko wypłukanie resztek innego oleju :D osobiście przy zmianie marki oleju, a zwłaszcza przy zmianie lepkości stosowałem tylko jedną metodę..... kupowałem dwa razy tyle oleju co mi było potrzeba i wymieniałem go, po przejechaniu 500km wymieniałem ponownie i sprawa załatwiona.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Wikary
Posty: 61
Rejestracja: śr sie 25, 2010
Miejscowość: Złotów
Motocykl: VN 1600 Classic
VROC: 33665

Post autor: Wikary » ndz maja 05, 2013

Dzięki Panowie za pomoc, zastosuje się do rad :) :thumbup:
VROC: 33665

Mój Vulcan i kominy Vance&Hines

If you don't ride then you don't know
Where I've been and where I'm going...

SPS
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 07, 2013
Miejscowość: Frombork
Motocykl: Vulcan VN900 LT Classic
VROC: 36387

Post autor: SPS » ndz wrz 15, 2013

Zalałem silnik amerykańskim Top 1 Evolution 15W-50. Wymagania Kawasaki spełnia "z górką".
SPS

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pn paź 14, 2013

Po co utrudniać sobie życie zalewać takim jaki zaleca producent ,w moim przypadku MOTUL. :pedzi:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą