VN1600 co z tym sprzęgłem?

Tramt
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 06, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1600
VROC: 0

VN1600 co z tym sprzęgłem?

Post autor: Tramt » sob gru 07, 2013

Witam kolegów po raz pierwszy na forum i proszę o radę. Mam od roku VN1600 Clasic rocznik 2007. Zrobiłem 3400km. Na liczniku 21000km. Pod koniec sezonu zauważyłem że sprzęgło zabiera na sam koniec puszczania klamki tj. ostatni centymetr. Sprzęgło hydrauliczne .Jest jakaś możliwość regulacji czy trzeba będzie wymieć tarcze. Przy tym przebiegu byłoby to dziwne. Co o tym myślicie?.

Awatar użytkownika
WiecznieŻywy
Posty: 307
Rejestracja: wt paź 02, 2012
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
VROC: 35625

Post autor: WiecznieŻywy » sob gru 07, 2013

Pytanie do Tojego opisu ...
czy podczas jazdy po odpuszczeniu gazu , motocykl zhamowywal?

Tramt
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 06, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1600
VROC: 0

Post autor: Tramt » sob gru 07, 2013

WiecznieŻywy pisze:Pytanie do Tojego opisu ...
czy podczas jazdy po odpuszczeniu gazu , motocykl zhamowywal?
Mam zwyczaj hamowania silnikiem, ale żeby zareagował nienaturalnie tzn gwałtownie zahamował- nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
Arezy
Posty: 802
Rejestracja: czw paź 07, 2010
Miejscowość: Wyszków
Motocykl: VULCAN 1600 Clasic A
VROC: 33134

Post autor: Arezy » sob gru 07, 2013

Może na początek sprawdź płyn w układzie hydraulicznym. Najlepiej znaleźć warsztat w którym mają miernik.
pa. Oczywiście poziom płynu jest prawidłowy ?
Jak podróżować to tylko na dwóch kołach o~`o , jak polować to tylko z aparatem [o]

Tramt
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 06, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1600
VROC: 0

Post autor: Tramt » sob gru 07, 2013

Arezy pisze:Może na początek sprawdź płyn w układzie hydraulicznym. Najlepiej znaleźć warsztat w którym mają miernik.
pa. Oczywiście poziom płynu jest prawidłowy ?
Płyn ma poziom w połowie okienka. Wymieniany wiosną i wtedy odpowietrzony. Wycieków nie widać. O jakim mierniku piszesz - ciśnienia?

Awatar użytkownika
Arezy
Posty: 802
Rejestracja: czw paź 07, 2010
Miejscowość: Wyszków
Motocykl: VULCAN 1600 Clasic A
VROC: 33134

Post autor: Arezy » ndz gru 08, 2013

Ten płyn lubi pochłaniać wilgoć i traci swoje właściwości. Jest taki miernik do sprawdzania właściwości płynu.
Ale jak na wiosną był wymieniany to raczej nic z nim nie powinno się dziać po sezonie.
Jak podróżować to tylko na dwóch kołach o~`o , jak polować to tylko z aparatem [o]

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn gru 09, 2013

Stawiam na sprężyny talerzowe kosza sprzęgłowego . Przy tym przebiegu to możliwe. Koszty niewielkie .Wymiana prosta.

ADIRES
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 09, 2014
Miejscowość: RZESZÓW
Motocykl: NOMAD 1600
VROC: 0

Post autor: ADIRES » ndz lut 23, 2014

Witam serdecznie od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem vn 1600 nomad z 2008 roku. Po zmianie oleju na castrol 10w40 zauważyłem że ślizga mi się sprzęgło. Szczególnie na 4 i 5 biegu kiedy chcę przyspieszyć z niskich obrotów. :( poradźcie coś proszę.!

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » ndz lut 23, 2014

ADIRES pisze:Witam serdecznie od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem vn 1600 nomad z 2008 roku. Po zmianie oleju na castrol 10w40 zauważyłem że ślizga mi się sprzęgło. Szczególnie na 4 i 5 biegu kiedy chcę przyspieszyć z niskich obrotów. :( poradźcie coś proszę.!
Miałem to samo . Pomogło wymiana sprężyn talerzowych. Również po zmianie na Castrola. Choć do dziś nie wiem co ma jedno z drugim wspólnego. :ok:

ADIRES
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 09, 2014
Miejscowość: RZESZÓW
Motocykl: NOMAD 1600
VROC: 0

Post autor: ADIRES » pn lut 24, 2014

Dziękuję kolego :pada: rozważam wymianę tarcz sprzeglowych ale przemyśle twoje rozwiązanie :)

ADIRES
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 09, 2014
Miejscowość: RZESZÓW
Motocykl: NOMAD 1600
VROC: 0

Post autor: ADIRES » pn lut 24, 2014

A może to być zapowietrzona pompa ?

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn lut 24, 2014

Dziękuję kolego :pada: rozważam wymianę tarcz sprzeglowych ale przemyśle twoje rozwiązanie :)
Miałem to samo. Wymieniłem wszystko oprócz tych sprężyn (tarcze , przekładki , 10 sprężyn w koszu ) i nic. To samo. Dopiero jak zrozumiałem zasadę działania wymieniłem co potrzeba.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn lut 24, 2014

Ja też twierdzę że to wina sprężyn (podkładek) talerzowych, ale jak już będziesz wymieniał to przynajmniej wymień jeszcze te 10 sprężyn, jeżeli na przekładkach nie będzie widać odbarwień wskazujących spalenie (na kilku na pewno będzie jeśli ci ślizga) to je zostaw.
Jeżeli zamierzasz trzymać maszynę to zmień wszystko i będziesz miał to z głowy, co do oleju też się zgadzam i też nie wiem co to ma wspólnego ale tak jest :)

ADIRES
Posty: 4
Rejestracja: ndz lut 09, 2014
Miejscowość: RZESZÓW
Motocykl: NOMAD 1600
VROC: 0

Post autor: ADIRES » ndz mar 02, 2014

A powiedzci mi jak macie ustawione sprzeglo przy manetce? Jest tam takie pokrętło... u mnie jest na 2 ? Jak jest u was i moze ktos wie do cego ono służy? :motos:

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » ndz mar 02, 2014

ADIRES pisze:A powiedzci mi jak macie ustawione sprzeglo przy manetce? Jest tam takie pokrętło... u mnie jest na 2 ? Jak jest u was i moze ktos wie do cego ono służy?

Regulacja klamki w zależności jakie masz długie palce dłoni .

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » czw mar 26, 2015

Mam Nom od stycznia i nie wiem jak było przed.,ale po wymianie oleju na zalecany i ociepleniu pogody co z powodowało możliwość szybszej jazdy zaczęło się ślizgać na 4 i 5 biegu .Wczoraj Rozkręciłem i nic nie znalazłem .Lecz poczytałem i postanowiłem poprawić wygięcie-wysokość tej podkładki sprężynowej i zalałem z powrotem tym samym olejem i śmiga że aż miło :ok: ,nie wiem do knica co ma wspólnego olej ,ale coś w tym jest choć wydaje mnie się że to pomaga na krótko .A propos wymiarów sprzęgło pomierzyłem i o dziwo jak nowe prócz tej podkładki . :ok:
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » czw mar 26, 2015

Wulbi pisze:Mam Nom od stycznia i nie wiem jak było przed.,ale po wymianie oleju na zalecany i ociepleniu pogody co z powodowało możliwość szybszej jazdy zaczęło się ślizgać na 4 i 5 biegu .Wczoraj Rozkręciłem i nic nie znalazłem .Lecz poczytałem i postanowiłem poprawić wygięcie-wysokość tej podkładki sprężynowej i zalałem z powrotem tym samym olejem i śmiga że aż miło :ok: ,nie wiem do knica co ma wspólnego olej ,ale coś w tym jest choć wydaje mnie się że to pomaga na krótko .A propos wymiarów sprzęgło pomierzyłem i o dziwo jak nowe prócz tej podkładki . :ok:
Miałem to samo po wymianie oleju. Też nie wiem co ma to wspólnego ze sprzęgłem.
Tylko ja zanim doszedłem do podkładek wymieniłem wszystko łącznie z dziesięcioma sprężynami. :ok:

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw mar 26, 2015

Pisałem już kiedyś odnośnie sprzęgła.
Trzy podkładki sprężynowe lub ta duża jest najczęstszą przyczyną ślizgającego się sprzęgła.
Jak się długo jeździ na ślizgającym się sprzęgle, może to doprowadzić do uszkodzenia tarcz i przekładek.
A co do oleju, to jak chcecie zmieniać olej na inną firmę, np. z Motula na Castrol, to nalezy zrobić płukankę silnika.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » pt mar 27, 2015

CYTAT
Miałem to samo po wymianie oleju. Też nie wiem co ma to wspólnego ze sprzęgłem.
Tylko ja zanim doszedłem do podkładek wymieniłem wszystko łącznie z dziesięcioma sprężynami. :ok:[/quote]





A ja jak rozkręciłem to blaszki-przekładki czyściutkie i pomierzyłem wymiar tarczek jak nowy.Może ktoś przedtem wymienił bo już kombinował ? ,i nic mu nie wyszło to zalał gęstszym olejem i jezidził albo sprzedał ?
I wtedy raz jeszcze poczytałem to forum ;z ZROZUMIENIEM i poprawiłem wygięcie - wysokość tej podkładki ,bo na szybko z kont to kupić,i po pół godzinie śmigłem 20 mil i gitara .
Nie wiem na jak długo to starczy ,na pewno ,a,może nie na pewno ,czeka mnie zakup tej podkładki .
Dzięki wszystkim za wskazówki i podpowiedzi ,Tak Zeus twoje posty też wykożystałem. :ok:
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pt mar 27, 2015

Duża sprężyna 112 zł
małe po 37 zł /szt.
Oczywiście oryginały
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą