pierwsza dłuższa jazda i pytanie o hamulce

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

pierwsza dłuższa jazda i pytanie o hamulce

Post autor: Winters » ndz mar 08, 2015

Hej.

Dzisiaj pierwsza dłuższa jazda na nowym VN 1600 i moje pytania:

- czy to normalne, że klocki hamulcowe tak hałasują?
Widać jakby jeszcze miały sporo grubości.. no może 50% a przy hamowaniu słychać straszne tarcie....??? Też tak macie?
- mam tez wrażenie jakby przy większych dziurach te klocki tłukły się w gnieździe..??

Jeśli sadzicie że potrzebna jest wymiana to proszę o namiary i jaką markę polecacie?

A ..tarcza jest ok... grubość 5mm bez rys.... jak nowa.....

Wasze sugestie?

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz mar 08, 2015

może nie ma sprężyny (blaszki) która niweluje luz klocków najlepiej zobaczyć co tam się dzieje może od góry widać że jest dobrze a z drugiej strony klocka brak zdjęcie zacisku pięć min roboty

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » ndz mar 08, 2015

Rozumiem odkręcam tylko dwie śruby mocujące zacisk i można zdemontować? Tak to jakoś wygląda jakby błotnik przedni trzeba było zdemontować aby ściągnąć zacisk.... :-) ale to pewnie tylko złudzenie..... :-)
Jakaś podpowiedź co do marki klocków? Tak czy siak chyba muszę zamówić....??

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz mar 08, 2015

tak dokładnie ale zanim zamówisz to warto sprawdzić przy okazji w jakim stanie są tłoczki czy nie zapieczone bo może trzeba uszczelniacze nowe

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » ndz mar 08, 2015

Klocki zdjęte i chyba faktycznie już pora na ich wymianę.... blaszki dawały luz bo sie delikatnie odkształciły...trzeba było je delikatnie podgiąć.....
A tłoczki w stanie idelanym.... palcem może wepchnąć do środka.... sucho.....

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » ndz mar 08, 2015

Zdecydowanie polecam klocki EBC (złote) lub oryginały. Ale różnica cen jest dość spora.
Jak będziesz potrzebował wycenę to pisz na PW.
Błotnika nie musisz ściągać do wymiany klocków.
Posprawdzaj elementy mocujące klocki, a i sprężyny czy są wszystkie.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 09, 2015

A co sądzicie o klockach Siffert? U nas w Lantisie głównie nimi handlują od lat....
http://www.siffert.com/index_en.asp

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » pn mar 09, 2015

Zdecydowanie EBC, miałem i w Nomadzie 1600 i teraz mam w VN2K :ok:
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 16, 2015

Dobra... klocki wymienione....jest cieszej..zdecydowanie ale dalej mam wrażenie że jest zbyt głośno. Ujmę to tak...w virago jak hamuję to NIC nie słychać od strony zacisków..vel. tarczy.... Tutaj bardzo mnie dziwi, że jak hamuję to złyszę tarcie...takie jakby trrrrrrrrrrr... CZY WY TEŻ SŁYSZYCIE JAKIEŚ ODGŁOSY PRZY HAMOWANIU?? Moze to normalne....a ja sie czepiam... :D

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 16, 2015

Odpowie ktoś...coś w temacie jak wyżej.....??????

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn mar 16, 2015

To normalne. Masz za ciche wydechy. ;) U mnie w Nomadzie słyszę podczas hamowania przednim coś w rodzaju szszszsz.... Ale jak obok jedzie Steve na swoim to dopiero szumi. Zrobiliśmy razem ok. 8 tys km. i u mnie dalej szumi ( po wymianie klocków również. U Steve`go też. :ok:

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » pn mar 16, 2015

a tarcze nie są zwichrowane ?
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » pn mar 16, 2015

Tarcze są równiutkie, grubość 5mm..... strasznie mnie to to zastanawia czy takie głośne hamulce to standard....

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn mar 16, 2015

To zależy od klocków. W moim Nomadzie było słychać.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » wt mar 17, 2015

Panowie, mogę liczyć na jeszcze jakieś podpowiedzi?
Może to nie klocki hałasują a np. łożysko lub opona (opona jest nowa ). Jednak hałas słychać tylko przy hamowaniu...
Jak jest u was? Coś słyszycie....??

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » wt mar 17, 2015

U mnie w obydwu słychać. To normalne jest :ok:
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt mar 17, 2015

Łożysko słychać na pochylonym motocyklu. Jakiej firmy założyłeś klocki ?
Miałem podobny przypadek jak miałem założone tanie klocki (chyba jakaś china)
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » wt mar 17, 2015

Ja miałem jeszcze oryginalne klocki - fabryczne i było bardzo głośno. Teraz zmieniłem na MHC (miałem sprawdzone na poprzednim motocyklu) i jest zdecydowanie ciszej... ale i tak dość głośno. To jest tak, że jak delikatnie hamuję tak aby zmniejszyć prędkość to jest w miarę ok - ale jak muszę się zatrzymać do zera to w ostatnieju fazie hamowania słychać trrrrrrrr - taki metaliczny odgłos..... W virago nic takiego nie słychać i trochę mnie to zaskoczyło. Z Waszych opisów widać że jest to normalne zjawisko przy tym motocyklu...

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt mar 17, 2015

Ja w Nomadzie maiłem ciszę absolutną, ale za to w VN -15 , jak założyłem klocki NHC, to piszczały jak cholera, założyłem EBC i jak ręką odjął.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Winters
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 25, 2014
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Winters » wt mar 17, 2015

A ja zasięgnąłem opinii fachowca..... i jeszcze nie wymyślono takich tarcz wentylowanych które by były ciche..... najlepszy dowód.....dla mnie to to, że FABRYCZNE KLOCKI..... również huczały..... virago ma zwykłe tarcze.. i jest cicho...ale to raczej spowalniacz niz hamulec... w vulcanie są tarcze wentylowane...i hamowanie ekstra ale za to głośne...... to są moje wnioski.....

A jeśli chodzi o piszczenie.. to nigdy nie miałem z tym problemu... no chyba że lucasy w polonezie....

Tak więc zmieniam trochę moje zapytanie.... czy ktoś ma w VN 1600 classic tarcze wentylowane i cisze absolutną???????????????????????????????????

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą