VN1600 co z tym sprzęgłem?
- Primo
- Posty: 91
- Rejestracja: ndz sie 02, 2015
- Miejscowość: Kielce/Radoszyce
- Motocykl: VN 1600 Nomad
- VROC: 37499
Ok już zabiorę się za sprzęgło i wszystko będę miał na wierzchu to wtedy zadzwonię na razie zagłębiam wiedze żeby jakoś wszystko ogarnąć ale czasami jak się czegoś nie pomaca własnymi rękoma to wszystko wydaje się jakieś skomplikowane dzięki za chęci na pewno skorzystam
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
To tylko mechanika, żadnej filozofii w tym nie ma...
1. Odkręcasz i zdejmujesz pokrywkę zbiorniczka pompy sprzęgła.
2. Odkręcasz i zdejmujesz lewy dekiel silnika (nic się spod niego nie wyleje, to tylko osłona).
3. Wysysasz cały płyn ze zbiorniczka strzykawką, można wytrzeć wnętrze zbiorniczka czystą szmatką/papierem.
4. Nalewasz nowy płyn do zbiorniczka. Jeszcze go nie zamykasz/zakręcasz.
5. Nakładasz wężyk igielitowy na odpowietrznik siłownika, drugi koniec umieszczając np. w butelce.
6. Luzujesz odpowietrznik, niedużo, o jakieś pół obrotu.
7. Pompujesz klamką sprzęgła, niezbyt energicznie, bo pompa potrafi "pluć" płynem ze zbiorniczka do góry, można dostać w oko. Jednocześnie kontrolujesz poziom płynu, żeby coś ciągle było w zbiorniczku. Jak zabraknie, to się zapowietrzy...
8. Jak zobaczysz w wężyku, że wylatuje już czysty płyn (stary jest zazwyczaj ciemniejszy), to zakręcasz odpowietrznik, zdejmujesz wężyk.
9. Dolewasz płynu do odpowiedniego poziomu.
10. Przykręcasz pokrywkę zbiorniczka.
11. Przykręcasz lewy dekiel silnika.
Płyn wymieniony. W hamulcach robi się to prawie dokładnie tak samo.
1. Odkręcasz i zdejmujesz pokrywkę zbiorniczka pompy sprzęgła.
2. Odkręcasz i zdejmujesz lewy dekiel silnika (nic się spod niego nie wyleje, to tylko osłona).
3. Wysysasz cały płyn ze zbiorniczka strzykawką, można wytrzeć wnętrze zbiorniczka czystą szmatką/papierem.
4. Nalewasz nowy płyn do zbiorniczka. Jeszcze go nie zamykasz/zakręcasz.
5. Nakładasz wężyk igielitowy na odpowietrznik siłownika, drugi koniec umieszczając np. w butelce.
6. Luzujesz odpowietrznik, niedużo, o jakieś pół obrotu.
7. Pompujesz klamką sprzęgła, niezbyt energicznie, bo pompa potrafi "pluć" płynem ze zbiorniczka do góry, można dostać w oko. Jednocześnie kontrolujesz poziom płynu, żeby coś ciągle było w zbiorniczku. Jak zabraknie, to się zapowietrzy...
8. Jak zobaczysz w wężyku, że wylatuje już czysty płyn (stary jest zazwyczaj ciemniejszy), to zakręcasz odpowietrznik, zdejmujesz wężyk.
9. Dolewasz płynu do odpowiedniego poziomu.
10. Przykręcasz pokrywkę zbiorniczka.
11. Przykręcasz lewy dekiel silnika.
Płyn wymieniony. W hamulcach robi się to prawie dokładnie tak samo.
- Primo
- Posty: 91
- Rejestracja: ndz sie 02, 2015
- Miejscowość: Kielce/Radoszyce
- Motocykl: VN 1600 Nomad
- VROC: 37499
Moto poskładane i po przejechaniu jakiś 200 km mogę powiedzieć ze sprzegiełko śmiga że aż miło.
Do do samego sprzęgła to Nie jest to bardzo trudna sprawa. Od czego zacząć najważniejsze jest chyba aby mieć dostęp do pistoletu udarowego bo inaczej to sobie nie wyobrażam odkręcenia głównej nakrętki sprzęgła. Aby dobrać się do pokrywy trzeba zdemontować wydech, podstawkę na nogę wraz ze zbiornikiem na płyn do hamowni z tyłu można to jakoś podwiesić. Trzeba też zdemontować lub poluzować rurę od ramy plus jedna śrubę która trzyma chłodnice. Ważna sprawa nowe tarcze trzeba namoczyć w oleju dzień wcześniej. Dodam ze dobrym materiałem jest
http://www.vulcangadgets.com/files/clut ... ement.html plus oczywiście serwisów-ka kilka fotek z mojej roboty.
https://lh3.googleusercontent.com/-ds7e ... /upload_-1
Jak coś to bardzo chętnie służę pomocą:)
Do do samego sprzęgła to Nie jest to bardzo trudna sprawa. Od czego zacząć najważniejsze jest chyba aby mieć dostęp do pistoletu udarowego bo inaczej to sobie nie wyobrażam odkręcenia głównej nakrętki sprzęgła. Aby dobrać się do pokrywy trzeba zdemontować wydech, podstawkę na nogę wraz ze zbiornikiem na płyn do hamowni z tyłu można to jakoś podwiesić. Trzeba też zdemontować lub poluzować rurę od ramy plus jedna śrubę która trzyma chłodnice. Ważna sprawa nowe tarcze trzeba namoczyć w oleju dzień wcześniej. Dodam ze dobrym materiałem jest
http://www.vulcangadgets.com/files/clut ... ement.html plus oczywiście serwisów-ka kilka fotek z mojej roboty.
https://lh3.googleusercontent.com/-ds7e ... /upload_-1
Jak coś to bardzo chętnie służę pomocą:)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie
Jestem zadowolony z naprawy sprzęgła w ubiegłym roku ,jak pisałem poprawiłem chałupniczo wygięcie tej podkładki sprężystej i już na śmigałem 15 koła kilosów.
Lecz mam pytanko czy jerzdzę na odpowiednim oleju Ride eni moto 10w-40 sintetik ?
Lecz mam pytanko czy jerzdzę na odpowiednim oleju Ride eni moto 10w-40 sintetik ?
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
sprężyny to 92145,
ale częściej wymienia się podkładki sprężynowe 92144 x3 + 92144A
chyba ze pytasz o coś innego...
ale częściej wymienia się podkładki sprężynowe 92144 x3 + 92144A
chyba ze pytasz o coś innego...
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
chodziło mi o podkładki, bo nie byłem pewien.
Nigdy nie jest za późno.
Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?
to nie tylko kwestia wymiaru tylko ich "sprężystości" a tego nie zmierzysz.
może w serwisówce jest jakiś parametr wysokości (jak się je położy na płaskim to ciut "wystają" - może jakieś 1-2 mm. )
W usa sprzedają "tuningową" podkładkę 92144A która jest twardsza bo te nasze oryg. szybko puszczają parametr.
Ja próbowałem ją sciągnąć z salonu HD w Duserdorfie ale odpuściłem z braku czasu.
Kupuj komplet u Zesusa i ciesz się dobrym sprzęgłem przez następne 30tyś km
może w serwisówce jest jakiś parametr wysokości (jak się je położy na płaskim to ciut "wystają" - może jakieś 1-2 mm. )
W usa sprzedają "tuningową" podkładkę 92144A która jest twardsza bo te nasze oryg. szybko puszczają parametr.
Ja próbowałem ją sciągnąć z salonu HD w Duserdorfie ale odpuściłem z braku czasu.
Kupuj komplet u Zesusa i ciesz się dobrym sprzęgłem przez następne 30tyś km
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości