czesc. czy do Classika wejdzie do przodu opona 150/80 16 ?
w nomadzie taka jest ale nie wiem czy czymś sie różnią (classic-nomad, np. rostawem lag, wielkością błotnika , etc.)
przy 130/90 wydaje sie dość mało miejsca pod błotnikiem. :/
150/80 do Classica
... dodam skąd moje pytanie/rozterki.
w wiekszości katalogów opon stoi jak byk ze opona o rozmiarze 150/80 wymaga felgi 3,5cala
w classiku jest 3,0 cala.
podobnie ma się z zakładanymi na tył 180/70 (czy 180/65) - też min szerokośc w katalogach różnych firm to 5 cali a nasze mają 4,5 cala. (co rpawda pare modeli w tym rozmiarze dopuszcza np. przedziały 4,5-5,5 ale "idealnie" to 5cali dla 180/70
PS
troche jestem "zboczony" na pkt. gum i nie chodzi o jakieś wielkie oszczednosci - wręcz przecinie , szukam jak najlepszego styku z ziemią mojego moto
w wiekszości katalogów opon stoi jak byk ze opona o rozmiarze 150/80 wymaga felgi 3,5cala
w classiku jest 3,0 cala.
podobnie ma się z zakładanymi na tył 180/70 (czy 180/65) - też min szerokośc w katalogach różnych firm to 5 cali a nasze mają 4,5 cala. (co rpawda pare modeli w tym rozmiarze dopuszcza np. przedziały 4,5-5,5 ale "idealnie" to 5cali dla 180/70
PS
troche jestem "zboczony" na pkt. gum i nie chodzi o jakieś wielkie oszczednosci - wręcz przecinie , szukam jak najlepszego styku z ziemią mojego moto
no tak ale:
- rózne opony przy tym samym rozmiarze maja różny styk z podłożem (np. me888 ma wg. producenta")o 15% wiekszy/szerszy styk nize poprzednik m880 przy tym samym rozmiarze);
- opony róznych producentów w tych samych nominalnych rozmiarach maja faktycznie rózne szerokości (np. dunlop d251 180/70r16 ma - wg producenta szerokość 176mm, a AV72 COBRA juz 184 mm. - a niby to i to 180;
- te same moto mają w róznych wer (classic - nomad , czy hornet 1 gen vs. 2 gen, itd ) rózne rozmiary opon. W przyapdkiu classic nomad rozumiem ze chodzi o wiekszą mase i nośnośc opon, a przypadku horneta fabryka sie "popawiła" w 2 genracji.;
- różnice 1 rozmiaru - wg. znawców (a ja za takiego sie nie uwazam !, tylko przekazuje dalej) nie wpływa na prowadzenie moto - z wyj. supersportów ale to inna bajka ze wzg. na np. krótki rozstaw osi co przekłada sie na zmianę pochylenia katą gł ramy przy zmianie wysokości opony nawet o 1 cm)
tak wiec prosze dajcie znac czy nomad ma taki sam przód jak classik i wejdzie 150/80 bez obcierania
- rózne opony przy tym samym rozmiarze maja różny styk z podłożem (np. me888 ma wg. producenta")o 15% wiekszy/szerszy styk nize poprzednik m880 przy tym samym rozmiarze);
- opony róznych producentów w tych samych nominalnych rozmiarach maja faktycznie rózne szerokości (np. dunlop d251 180/70r16 ma - wg producenta szerokość 176mm, a AV72 COBRA juz 184 mm. - a niby to i to 180;
- te same moto mają w róznych wer (classic - nomad , czy hornet 1 gen vs. 2 gen, itd ) rózne rozmiary opon. W przyapdkiu classic nomad rozumiem ze chodzi o wiekszą mase i nośnośc opon, a przypadku horneta fabryka sie "popawiła" w 2 genracji.;
- różnice 1 rozmiaru - wg. znawców (a ja za takiego sie nie uwazam !, tylko przekazuje dalej) nie wpływa na prowadzenie moto - z wyj. supersportów ale to inna bajka ze wzg. na np. krótki rozstaw osi co przekłada sie na zmianę pochylenia katą gł ramy przy zmianie wysokości opony nawet o 1 cm)
tak wiec prosze dajcie znac czy nomad ma taki sam przód jak classik i wejdzie 150/80 bez obcierania
Ostatnio zmieniony ndz sty 14, 2018 przez Cicik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Jest 15 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 15 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości