sprawdzenie łożyska główki ramy

Mymlon
Posty: 511
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

sprawdzenie łożyska główki ramy

Post autor: Mymlon » wt maja 15, 2018

Czesc, jak w temacie. Jak w tak dużym motocyklu to zrobić? Nic nie znalazłem .
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » wt maja 15, 2018

Cześć,
tak samo jak w małym :)
unieść przód i użyć dobrego dotyku :ok:
na wstępną diagnozę wystarczy
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Mymlon
Posty: 511
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mymlon » wt maja 15, 2018

Tak Skibuś, masz rację i tak robiłem z Virago. Maszyna na stopę, lekko przechylam, i druga osoba bada luz.. zastanawiam się jak bez lewarka zrobić to z Kawą... ponieważ jakos sobie niewyobrażanym w/w sposobu przy tak ciężkim motocyklu.
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 767
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » wt maja 15, 2018

przyjedziesz do garażu i będzie dobrze...
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » wt maja 15, 2018

z 2vk daliśmy radę to i 1.6 do zrobienia :)
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » wt maja 15, 2018

podepnę się z pytaniem: po jakim przebiegu/ ilu latach padają łożyska w główce ramy? czuć to jakoś podczas jazdy?
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » wt maja 15, 2018

Serwisówka do 900 mówi o inspekcji raz w roku lub co 12k km
Sprawdzanie smarowania co 2 lata lub co 24k km

objawami może być (z własnego doświadczenia):
- wyczuwalny "ząbek" gdy powoli kręcisz kierownicą np na postoju lub przy podniesionym przednim zawieszeniu
- gdy puścisz kierownice podczas jazdy to może wpadać w shimmy (kierownica zaczyna latać na boki), ale podobne objawy daje np. zużyty olej w lagach
- na podniesionym przednim zawieszeniu łapiesz za lagi i delikatnie nimi ruszasz w górę i dół i próbujesz wyczuć czy są jakieś luzy
- najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, :D to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Post autor: Przemeku » śr maja 16, 2018

Przemo, dzięki
VN900>VN2000

Mymlon
Posty: 511
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mymlon » czw maja 17, 2018

Przemo pisze: - najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, :D to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)
Ja tak, mam. Zastanawiam sie czy to osłona chłodnicy, osłona lampy czy inny dinks tak dzwoni na dziurach.
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » pt maja 18, 2018

Najprościej sprawdzić to lekko popychając motocykl wciskać dynamicznie klamkę hamulca. Przetaczamy w przód i w tył. Jeśli jest jakiś stuk to już jest luz na łożyskach. Badanie za lagi na podniesionym to tylko możemy sprawdzić już bardzo duży luz a to już jest dużo za późno....
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt maja 18, 2018

Po prostu trzeba wymienić jak fabryka zaleca czy ma luz czy nie ,jak nie ma to w niedługim czasie będzie mieć na pewnych rzeczach się nie oszczędza

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pt maja 18, 2018

fabryka nie zaleca wymiany... fabryka zaleca inspekcję ;)

najważniejsza zasada... jak dbasz tak masz ;) :yeee:
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob maja 19, 2018

Żeby tylko takie problemy byly w Moto :D ja dla świętego spokoju bym to wymienił , łożysko 100 zł więc jakiejś tragedii nie ma i jeszcze w kawie jak wszystko jest na wierzchu , gorzej mam ją bo jeszcze milion plastiku po drodze :wall:
Co do sprawdzania na hamulec :D jak już w ten sposób czuć luz to łożysko powinno być wymienione z 10tys km wcześniej :hah:

Mymlon
Posty: 511
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mymlon » śr cze 06, 2018

na hamulec nic nie czuć, a tłucze sie lampa..mimo to podskoczę do chłopaków do garażu
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Sake
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 08, 2018
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VS 750 INTRUDER i VN 1600 NOMAD
VROC: 0

Post autor: Sake » pn cze 18, 2018

Ktoś wie jakie łożyska idą do główki ramy w VN 1600?
Prawdopodobnie stożkowe 32907, ale nie mam pewności. Kto wymieniał niech napisze co tam trzeba kupić.

Awatar użytkownika
Mrunia
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 26, 2016
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mrunia » wt lip 10, 2018

Ja wymieniałem na takie

http://allegro.pl/lozyska-glowki-ramy-k ... 62111.html

Już drugi rok na nim jeżdżę, nie mam uwag.

Sake
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 08, 2018
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VS 750 INTRUDER i VN 1600 NOMAD
VROC: 0

Post autor: Sake » wt lip 10, 2018

Wymiana robiona. 3 godzinki pracy.

Dla wszystkich zainteresowanych w moim Nomadzie 1600 z 2008 roku stosuje się łożyska firmy Koyo.
32907 JR2 - 1szt
32907 JR3 - 1szt

Takiej klarownej informacji mi tutaj brakowało.
Tego typu łożyska można kupić za około 80 zł za sztukę.
Nie trzeba kupować pierścieni uszczelniający, przy odrobinie uwagi można zdemontować stare łożyska bez uszkadzania innych elementów uszczelniający.
Informacja sprawdzona sam montowałem wszystko pasuje.

Pozdrawiam
SAKE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą