sprawdzenie łożyska główki ramy
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
sprawdzenie łożyska główki ramy
Czesc, jak w temacie. Jak w tak dużym motocyklu to zrobić? Nic nie znalazłem .
Nigdy nie jest za późno.
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Serwisówka do 900 mówi o inspekcji raz w roku lub co 12k km
Sprawdzanie smarowania co 2 lata lub co 24k km
objawami może być (z własnego doświadczenia):
- wyczuwalny "ząbek" gdy powoli kręcisz kierownicą np na postoju lub przy podniesionym przednim zawieszeniu
- gdy puścisz kierownice podczas jazdy to może wpadać w shimmy (kierownica zaczyna latać na boki), ale podobne objawy daje np. zużyty olej w lagach
- na podniesionym przednim zawieszeniu łapiesz za lagi i delikatnie nimi ruszasz w górę i dół i próbujesz wyczuć czy są jakieś luzy
- najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)
Sprawdzanie smarowania co 2 lata lub co 24k km
objawami może być (z własnego doświadczenia):
- wyczuwalny "ząbek" gdy powoli kręcisz kierownicą np na postoju lub przy podniesionym przednim zawieszeniu
- gdy puścisz kierownice podczas jazdy to może wpadać w shimmy (kierownica zaczyna latać na boki), ale podobne objawy daje np. zużyty olej w lagach
- na podniesionym przednim zawieszeniu łapiesz za lagi i delikatnie nimi ruszasz w górę i dół i próbujesz wyczuć czy są jakieś luzy
- najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Ja tak, mam. Zastanawiam sie czy to osłona chłodnicy, osłona lampy czy inny dinks tak dzwoni na dziurach.Przemo pisze: - najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)
Nigdy nie jest za późno.
Najprościej sprawdzić to lekko popychając motocykl wciskać dynamicznie klamkę hamulca. Przetaczamy w przód i w tył. Jeśli jest jakiś stuk to już jest luz na łożyskach. Badanie za lagi na podniesionym to tylko możemy sprawdzić już bardzo duży luz a to już jest dużo za późno....
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
- Kristofer
- Posty: 374
- Rejestracja: sob lut 25, 2012
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Honda Goldwing
- VROC: 0
Żeby tylko takie problemy byly w Moto ja dla świętego spokoju bym to wymienił , łożysko 100 zł więc jakiejś tragedii nie ma i jeszcze w kawie jak wszystko jest na wierzchu , gorzej mam ją bo jeszcze milion plastiku po drodze
Co do sprawdzania na hamulec jak już w ten sposób czuć luz to łożysko powinno być wymienione z 10tys km wcześniej
Co do sprawdzania na hamulec jak już w ten sposób czuć luz to łożysko powinno być wymienione z 10tys km wcześniej
Ja wymieniałem na takie
http://allegro.pl/lozyska-glowki-ramy-k ... 62111.html
Już drugi rok na nim jeżdżę, nie mam uwag.
http://allegro.pl/lozyska-glowki-ramy-k ... 62111.html
Już drugi rok na nim jeżdżę, nie mam uwag.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: pn sty 08, 2018
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: VS 750 INTRUDER i VN 1600 NOMAD
- VROC: 0
Wymiana robiona. 3 godzinki pracy.
Dla wszystkich zainteresowanych w moim Nomadzie 1600 z 2008 roku stosuje się łożyska firmy Koyo.
32907 JR2 - 1szt
32907 JR3 - 1szt
Takiej klarownej informacji mi tutaj brakowało.
Tego typu łożyska można kupić za około 80 zł za sztukę.
Nie trzeba kupować pierścieni uszczelniający, przy odrobinie uwagi można zdemontować stare łożyska bez uszkadzania innych elementów uszczelniający.
Informacja sprawdzona sam montowałem wszystko pasuje.
Pozdrawiam
SAKE
Dla wszystkich zainteresowanych w moim Nomadzie 1600 z 2008 roku stosuje się łożyska firmy Koyo.
32907 JR2 - 1szt
32907 JR3 - 1szt
Takiej klarownej informacji mi tutaj brakowało.
Tego typu łożyska można kupić za około 80 zł za sztukę.
Nie trzeba kupować pierścieni uszczelniający, przy odrobinie uwagi można zdemontować stare łożyska bez uszkadzania innych elementów uszczelniający.
Informacja sprawdzona sam montowałem wszystko pasuje.
Pozdrawiam
SAKE
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości