VN 1600 clasic wymiana przerywacza kierunku na ledowy .
VN 1600 clasic wymiana przerywacza kierunku na ledowy .
Jak w temacie . Ponieważ aby ledy działały na kierunkach normalnie niestety trzeba przekaźnik wymienić na ledowy . Może ktoś już robił to i wie jakie kolory są od czego ? Gdyby był trzy pionowy to bajka ale pięcio pionowy tego nie za bardzo kumam .
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: VN 1600 clasic wymiana przerywacza kierunku na ledowy .
Z tyłu mam oświetlenie LED, wystarczy wpiąć się z opornikiem przed kierunkiem i nie trzeba kombinować ze zmianą przekaźnika. W necie dostaniesz gotowe rezystory do kierunkowskazów. Niedrogie i bezproblemowe załatwienie tematu kierunków z diodami LED.
Re: VN 1600 clasic wymiana przerywacza kierunku na ledowy .
Wszystko ok . O tym i ja wiem . Ale że moja Kawa dostała dodatkowo jeszcze listwę LED na tył oraz podświetlenie silnika . To chce zrównoważyć to i wymianę w kierunkach zrobić przód i tył . A że przerywacz LED akurat ten co kupiłem współpracuje również w układzie mieszanym to jest to plusem dla niego i moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż wlutowywanie oporników ( bo tu po spaleniu się zostaje wymiana tylko na led a w układzie mieszanym nawet gdybym nie miał przy sobie zapasu ledowej to od kumpla mogę zwykłą żarówkę założyć i będzie bez efektu startera ) . Tak więc jeśli nie będę miał tu wskazania będę napewno robił wymianę na wyczucie i intuicję . Pozdrawiam
Re: VN 1600 clasic wymiana przerywacza kierunku na ledowy .
Jutro zerknę dokładnie na schemat Twojego motocykla na lapku w robocie, to podpowiem ewentualną pinologię podłączenia przerywacza. Ale, napewno nie obejdzie się bez ingerencji w obwód kontroli kierunkowskazów. Jest tak zrobiona że jej masa zamyka się przez relatywnie małą oporność nie migającej strony. Trzeba wstawić diody separujące, bo inaczej będzie dyskoteka, mimo dedykowanego przerywacza do LED. U siebie zrezygnowałem z ledowych na kierunkach. Inaczej świeci na stole, a inaczej z kloszem i odbłyśnikiem w kierunku. Ledy poszły na STOP ze względu na dużo szybszy czas zaświecania się.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Re: VN 1600 clasic wymiana przerywacza kierunku na ledowy .
Czy ktoś wie jakiej oporności powinny być rezystory??
Pozdrawiam KrzychuS
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: VN 1600 clasic wymiana przerywacza kierunku na ledowy .
Oporniki są rozwiązaniem nie za bardzo eleganckim. Wstawianie ich to nie do końca zrozumienie zasady działania układu lamki kontrolnej, która jest masowana naprzemiennie do kierunkowskazów. Czyli jak włączymy lewy kierunek to żaróweczka kontrolna jest masowana przez prawą stronę układu. Opór dwóch żarówek z "gałęzi" jest tak duży z porównaniu z kontrolką że one się nie świecą a kontrolka działa. Po wstawieni LED-ów, które stawiają dla prądu o wiele mniejszy opór świeci nam druga strona kierunków.
Należy wlutować proste diody na wyjściu z kontrolki i je zmasować.
Schemat jest do znalezienia w Internecie.
Należy wlutować proste diody na wyjściu z kontrolki i je zmasować.
Schemat jest do znalezienia w Internecie.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości