1600 nomad opona tył
pisałem to w innym dziale.
np.
- rózne opony przy tym samym rozmiarze maja różny styk z podłożem (np. me888 ma wg. producenta")o 15% wiekszy/szerszy styk nize poprzednik m880 przy tym samym rozmiarze);
- opony róznych producentów w tych samych nominalnych rozmiarach maja faktycznie rózne szerokości (np. dunlop d251 180/70r16 ma - wg producenta szerokość 176mm, a AV72 COBRA juz 184 mm. - a niby to i to 180;
- różnice 1 rozmiaru - wg. znawców (a ja za takiego sie nie uwazam !, tylko przekazuje dalej) nie wpływa na prowadzenie moto - z wyj. supersportów ale to inna bajka ze wzg. na np. krótki rozstaw osi co przekłada sie na zmianę pochylenia katą gł ramy przy zmianie wysokości opony nawet o 1 cm)
tak że teoretycznie wiekszy wpływ na prowadzenie (w nasych moto!) bedzie miała zmiana z opony diagonalnej na radialną niż ze 170 na 180.
amen
np.
- rózne opony przy tym samym rozmiarze maja różny styk z podłożem (np. me888 ma wg. producenta")o 15% wiekszy/szerszy styk nize poprzednik m880 przy tym samym rozmiarze);
- opony róznych producentów w tych samych nominalnych rozmiarach maja faktycznie rózne szerokości (np. dunlop d251 180/70r16 ma - wg producenta szerokość 176mm, a AV72 COBRA juz 184 mm. - a niby to i to 180;
- różnice 1 rozmiaru - wg. znawców (a ja za takiego sie nie uwazam !, tylko przekazuje dalej) nie wpływa na prowadzenie moto - z wyj. supersportów ale to inna bajka ze wzg. na np. krótki rozstaw osi co przekłada sie na zmianę pochylenia katą gł ramy przy zmianie wysokości opony nawet o 1 cm)
tak że teoretycznie wiekszy wpływ na prowadzenie (w nasych moto!) bedzie miała zmiana z opony diagonalnej na radialną niż ze 170 na 180.
amen
Jak kupiłem Nomada miałem założonego Bridgestone Exedra o szerokości 180. Zjechałem do końca i zmieniłem na Dunlopa d404 o szerokości 170. Jak dla mnie na Dunlopie nieco łatwiej składać moto na winklach. Nie wymaga takiej siły, żeby go na bok obalić i tak w ogóle chyba nieco mniej pochyla się przy podobnej prędkości. Pamiętajmy tylko, że Bridgestone był zjechany do znaczników więc i kwadratowy, a Dunlop nowy. To na pewno miało wpływ na odczucia jazdy na zakrętach. Poza tym jednak to opony różnych producentów, więc i to wpływa na odczucia. Najlepiej było by porównać 2 nowe opony tego samego producenta o różnych szerokościach. Ale tak szczerze to myślę, że raczej wielkiej różnicy by nie było.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: sob gru 09, 2017
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: Mean Streak 1600B
- VROC: 0
dzięki kolego za info.
No na pewno już wiemy, że mając oponę 180 z tyłu da się jakoś jeździć...
ale z pewnością gdyby producent dopuszczał użycie innego rozmiaru, to podałby w serwisówce jaki to miałby być rozmiar dopuszczalny.
Dla przykładu - w motocyklu szosowo turystycznym gsf 650 z tyłu laczek jest 170 i nie zaleca się zakładania 180 ponieważ znacznie pogarsza to trakcję w zakrętach i z reguły nikt tego nie robi, bo to pakowanie się w kłopoty na własne życzenie.
Dlatego właśnie troszkę chciałem podrążyć ten temat, bo to istotne.
Jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenia na oponach 170 i 180 proszę o opinie i spostrzeżenia.
No na pewno już wiemy, że mając oponę 180 z tyłu da się jakoś jeździć...
ale z pewnością gdyby producent dopuszczał użycie innego rozmiaru, to podałby w serwisówce jaki to miałby być rozmiar dopuszczalny.
Dla przykładu - w motocyklu szosowo turystycznym gsf 650 z tyłu laczek jest 170 i nie zaleca się zakładania 180 ponieważ znacznie pogarsza to trakcję w zakrętach i z reguły nikt tego nie robi, bo to pakowanie się w kłopoty na własne życzenie.
Dlatego właśnie troszkę chciałem podrążyć ten temat, bo to istotne.
Jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenia na oponach 170 i 180 proszę o opinie i spostrzeżenia.
kolego wydaje mi się ze z tekstów pow. można przeczytać ze "jeździ się tak samo" a nie "jakoś".Gre8 pisze:dzięki kolego za info.
No na pewno już wiemy, że mając oponę 180 z tyłu da się jakoś jeździć...
ale z pewnością gdyby producent dopuszczał użycie innego rozmiaru, to podałby w serwisówce jaki to miałby być rozmiar dopuszczalny.
Dla przykładu - w motocyklu szosowo turystycznym gsf 650 z tyłu laczek jest 170 i nie zaleca się zakładania 180 ponieważ znacznie pogarsza to trakcję w zakrętach i z reguły nikt tego nie robi, bo to pakowanie się w kłopoty na własne życzenie.
Dlatego właśnie troszkę chciałem podrążyć ten temat, bo to istotne.
Jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenia na oponach 170 i 180 proszę o opinie i spostrzeżenia.
całe życie latałem na sportach sport-turystykach i tam bym lacia innego niż fabryka każe nie wsadził , również dlatego ze takie kombinajce mijają z celem bo w rozmairówce 120/70r17 + 190/50r17 masz do wyboru ze trylion opon a co roku wypuszczane sa nowosci przez każdą szanujacą sie firme oponiarską.
w cruzerach niektóre modele sprzedawane dzisiaj mają technologicznie po 10 , 15 i wiecej lat .
teraz mam w clasiku 180 i nie widze róznicy . co prawda na kolanko nie schodze wiec moze dlatego ...
pozdr i powodzenia w poszukiwaniach dobrej gumy!
- Edmund
- Posty: 11
- Rejestracja: sob lip 15, 2017
- Miejscowość: Andrychów
- Motocykl: nomad 1600
- VROC: 38859
Re: 1600 nomad opona tył
Ja mam Brigestony Exedra max przód 150 tył 170 tak jak podaje producent .
Motor pieknie się prowadzi płynnie składa się w zakrętach i bardzo dobrze trzyma się na suchym i na mokrym. Kupiłem komplet przód i tył na oponeo za 1150zł
Zdecydowanie polecam
Motor pieknie się prowadzi płynnie składa się w zakrętach i bardzo dobrze trzyma się na suchym i na mokrym. Kupiłem komplet przód i tył na oponeo za 1150zł
Zdecydowanie polecam
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości