Filtr paliwa i TPS, nomad 1600

Awatar użytkownika
Tim
Posty: 75
Rejestracja: pn sie 05, 2013
Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Filtr paliwa i TPS, nomad 1600

Post autor: Tim » czw wrz 08, 2016

Cześć
W poszukiwaniu błędu w systemie zasilania paliwem dotarłem do pompy paliwowej i filterka siatkowego chroniącego ssak paliwa. Oto obserwacja przed i po czyszczeniu. Zakładam, że do pompy nie zaglądano przez ponad 4 lata, bo tak długo znam swojego nomada ;) http://trocki.pl/filtr.htm
Po złożeniu moto do kupy, komputerek już bez wątpliwości pokazuje Code 11 czyli błąd TPS. Objawy zachowania silnika również typowe dla opisu błędu TPS w manualu.
I tak, zdaje się, zakończył się sezon :( i zaczęła zabawa w naprawę, lub zgodnie z manualem wymianę całego korpusu przepustnicy razem z TPS.
Może jakieś sugestie z waszej strony w tej sprawie?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw wrz 08, 2016

TPS da się sprawdzić mikrometrem czy działa jak trzeba, to tylko ścieżki, wartości napięcia musisz poszukać w necie zależnie od tpsa który posiadasz, choć pewnie napięcia będą zbliżone a może tylko coś nie łączy na wtyczkach ?

Awatar użytkownika
Tim
Posty: 75
Rejestracja: pn sie 05, 2013
Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Tim » czw wrz 08, 2016

Dzięki. Tak, o badaniu napięć na TPS i na CPU jest w manualu. Od tego zacznę, i od poszukiwań przetartych kabelków.

Awatar użytkownika
Tim
Posty: 75
Rejestracja: pn sie 05, 2013
Miejscowość: Warszawa, Praga Płn.
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Tim » wt paź 25, 2016

A jednak kabelki ;) Lekkie zwarcie w wiązce do TPS, która też prowadzi do zaworków ISC, których oczywiście dawno nie ma, a po których pozostały kabelki owinięte izolacją. I już :motorynka:

ROBERTUS
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: nomad 1600
VROC: 0

Post autor: ROBERTUS » wt lis 08, 2016

powitać mam takie male pytanko przy wymianie oleju w moim nomadzie wykręcając korek spustu oleju wykręcił się gwint najlepiej rozwiercić czy możne ktoś zna inny sposób syszalem o metodzie heli koli tylko jak i co niema pojęcia albo coś polecic w Poznaniu z góry dieki :(

ROBERTUS
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: nomad 1600
VROC: 0

Post autor: ROBERTUS » wt lis 08, 2016

powitać mam takie male pytanko przy wymianie oleju w moim nomadzie wykręcając korek spustu oleju wykręcił się gwint najlepiej rozwiercić czy możne ktoś zna inny sposób syszalem o metodzie heli koli tylko jak i co niema pojęcia albo coś polecic w Poznaniu z góry dieki :(

Franky Furbo
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 13, 2016
Miejscowość: Lubuskie
Motocykl: VN900 Custom '08
VROC: 38038

Post autor: Franky Furbo » wt lis 08, 2016

Czy "wykręcił" znaczy że zerwałeś gwint itd ? Jeśli tak, to najlepiej nagwintować i dobrać korek/śrubę.

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » wt lis 08, 2016

Metoda Heli koli jest dobra ale i tak trzeba gwintować. Zaletą Helikoli jest to, że po przegwintowaniu wkręcamy twardą sprężynę, która pełni funkcję gwintu. Po tej operacji wkręcasz do otworu ten sam korek spustowy co poprzednio i masz gwarancję, że nie zerwiesz już gwintu w bloku.

ROBERTUS
Posty: 7
Rejestracja: ndz paź 20, 2013
Miejscowość: Poznań
Motocykl: nomad 1600
VROC: 0

Post autor: ROBERTUS » śr lis 09, 2016

awaria usunięta złota raczka rozwierciła i nagwintowała jest cacuś olej wlany czekamy na nowy sezon za porady dzięki wszystkim :pada:

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » śr lis 09, 2016

Ja w zakładzie u mechanika miałem ten sam zabieg w moim nomadzie w ubiegłym tygodniu .
Miesiąc temu kupiłem nomada i podczas zmiany oleju zauważyłem że poprzedni własciciel wkręcał korek na czerwony silikon, już się domyślałem co jest grane i faktycznie gwintu prawie nie było.
Majster nagwintował na śrubę od golfa, tera mam korek 14 zamiast 12 oryginalnego. :motonita:
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą