Wladl
Ciebie bardzo szanuję, jako jedyny napisałeś „
Tex66, fajnie że się odezwałeś” w jednym z postów po mojej przerwie w bytności tu na Forum. Dlatego wielki
SZACUNEK dla Ciebie.
Ale sam wiesz, że są i tacy którzy na mierniku (testerze) napięcie mierzą ustawiając pokrętło na rezystancji i różnicy w połączeniu równoległym czy szeregowym źródeł zasilania czy odbiorników nie rozróżniają i nie jest to uwaga do Radka.
Napisałeś, że „
Napięcie ładowania, to napięcie w całej instalacji”,
Wlad nie zgodzę się z Tobą, instalacja elektryczna, akumulator są 12 V, podobnie jak odbiorniki. Na niektórych podzespołach układu elektrycznego jest po 3 ÷ 6 V, bo taki jest wymóg konstrukcyjny. Natomiast, żeby akumulator był ładowany sam jednocześnie będąc źródłem zasilania musi być napięcie podawane przez regulator (y) rzędu 14,2 ÷ 15,2 V (podaję tą wielkość za Instrukcją Serwisową dla VN1600).
Czy pisząc o przewoltowaniu , prądzie zwarciowym, Praie Ohma, czy które grzanie, mniejszą lub większą mocą spowoduje większy bałagan pomożemy Radkowi?
Czy na złączce żarówki może być inne napięcie niż na akumulatorze, czy przekaźnik reflektorów pracując na zwarciu może spowodować, że w części instalacji dotyczącej lampy przedniej będzie inne natężenie prądu, to tą dyskusję możemy zakończyć na PRIVIE. Tu dalsza nasza polemika nic nie wniesie.
Dlatego piszmy najprościej jak się da bez wchodzenia w zawiłości połączeń elektrycznych.
Koledze przytopiło klosz, nie jest to normalne i niewątpliwie jakaś przyczyna tego jest. Na żarówce powstała zdecydowanie za wysoka temperatura, mimo to żarówka dalej świeci i bezpieczniki nie poprzepalały się.
Dlatego dalej twierdzę i proponuję Radkowi:
-zmierzyć napięcie i rezystancję na złączce żarówki na niskich i wysokich obrotach i uważam, że nie jest niczym błędnym wykonanie takiego sprawdzenia;
- sprawdzić przekaźnik lamp;
- sprawdzić regulatory/prostowniki;
- dokonać pomiaru napięcia ładowania, mało tego sprawdzić testerem żywotność akumulatora;
- sprawdzić napięcie wyjściowe z alternatora i rezystancję cewek stojanów;
- sprawdzić wszystkie bezpieczniki
Radek, jeżeli będziesz potrzebował opis (duży czytelny plakat), jak sprawdzić regulatory (strona 486 z instrukcji serwisowej VN1600 Classic),
zresztą można ją wykorzystać do pozostałych VN-ów napisz na PRIV i podaj e-mail, podeślę.
Wladl
Jeszcze raz SZACUNEK i miło się z Tobą merytorycznie pisze.