Skoro Kolego poprosiłeś o pomoc, zrobię wyjątek i pomogę Ci, chociaż najpierw musiałem „odczynić małe czary”. Nie ma dużo do sprawdzania i nie ma potrzeby wyciągania wielu kabli. Na początek wystarczy miernik i sprawdzenie jednego przewodu i jednego swicht-a ale o tym przeczytasz niżej.
Tak jak napisałem wyżej, robię wyjątek – Administrator wie o co chodzi.
Ale najpierw,
JAROLPH
Skoro Kolega
Ewto napisał, że żarówki sprawdził i są sprawne, więc nie sil się na wykład Koledze co to jest żarówka dwużarnikowa. To, że ktoś właśnie nabył VN 1600 Nomad nie znaczy że nie rozróżnia żarówek. Tym bardziej, że nie świeci również żarówka podświetlająca tablicę rejestracyjną a ta jest jednożarnikowa i jest oddzielną żarówką. U Ciebie też nie ma szału z długością czasu posiadania VN-a
Kolego Ewto,
Koledzy
Mymlon i
Kozioł wiedzą o czym piszą, ja trochę uściślę sugestie obu Kolegów.
Przeanalizuj schemat wykonany tak na szybko a wszystko stanie się proste bo takie jest.
To co mamy i wiemy z pewnością o Switch A - (zaznaczony na schemacie):
- Przewód
BK/Y (żółto-czarny) to przewód masy;
- Przewód
BL (czarny) to przewód
(+) biegnący do czujnika przy dźwigni hamulca ręcznego oraz do czujnika hamulca nożnego;
- Przewód
R (czerwony) to przewód
(+) biegnący jedynie do stacyjki.
- Przewody
G (zielony) oraz
GY (szary) nas nie interesują jeżeli kierunki działają (o ich sprawności nie wspominałeś).
Fabryczne kufry do VN 1600 Nomad nie miały żadnych świateł. Można je jednak bardzo często spotkać jako montowane dodatkowo jako akcesoryjne, tak moda w USA.
Ci co mają pojęcie wiedzą że przewody od świateł (pozycyjne i hamowania) na kufrach wpina się dokładnie w
Switch A (kostkę), wtedy działają one tak jak światło pozycyjne i hamowania lampy tylnej na błotniku.
U Ciebie światła pozycyjne i hamowania na obu kufrach działają, działa również światło hamowania lampy tylnej na błotniku.
Czego nie masz?
- Nie masz światła pozycyjnego w lampie na błotniku oraz światła podświetlającego tablicę rejestracyjną.
Jakie wnioski odnośnie Switch B - (zaznaczony na schemacie):
- masę na przewodzie
BK/Y (żółto-czarny) i na
Switch B masz gdyż inaczej nie zaświeciłoby Ci się światło hamowania.
- napięcie
(+) na przewodzie
BL (czarny) masz gdyż inaczej nie zaświeciłoby Ci się światło hamowania.
- brakuje napięcia (+) na przewodzie
R (czerwony). Napięcie
(+) z tego przewodu
R pozwala zaświecić się żarnikowi światła pozycji. Z tego przewodu biegnie również
(+) na żarówkę podświetlająca tablicę rejestracyjną.
Najważniejsze wnioski:
Skoro na
Switch A mamy
(+) na przewodzie
R (świecą światła pozycyjne na kufrach) a brak jest światła pozycyjnego w lampie tylnej i podświetlenia tablicy rejestracyjnej to są następujące możliwości braku powyższych świateł:
1. Przerwa na przewodzie
R (czerwony) miedzy
Switch A i
Switch B;
2. Uszkodzony
Switch B (oprawka żarówki) w części
(+) światła pozycyjnego skąd
(+) bierze również żarówka podświetlająca tablicę rejestracyjną.
3. Bezpiecznik
nr 3 w
Junction Box (skrzynka bezpieczników) masz sprawny, inaczej nie zaświeciłby się również żarnik światła hamowania w tylnej lampie ani na kufrach. Bezpiecznik ten odpowiada za wszystko co się świeci lub ma się zaświecić z tyłu w lampie na błotniku.
Mam nadzieję, że to pomoże.
Powodzenia