VN 1600 – obroty falują jak jest zimny. Oczywiście post z Facebook-a VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad.
: pt kwie 07, 2023
Że autor postu nie ma pojęcia to widać, ale żeby uwierzyć że trzeba „psiknąć” w/na:
Idle Speed Control Valve (ICS Valve) - Zawór Kontroli Prędkości Biegu Jałowego
lub inaczej
Fast Idle Solenoid Valve (IFS Valve) - Zawór Elektromagnetyczny Prędkości Biegu Jałowego
lub też jeszcze inaczej nazywany
Idle Air Control Valve (ICA Valve) - Zawór Sterujący Powietrzem Biegu Jałowego
środkiem do czyszczenia gaźników bo ktoś tak mu kiedyś powiedział!
„Psiknąć” w zawór elektryczny (y) który jest (są) sterowane elektronicznie przez ECU na podstawie sygnałów z czujników (sensors), tylko z których?
- Otóż na podstawie sygnałów z dwóch czujników.
I na dodatek „psiknąć” przy maksymalnie odkręconej manetce przyśpieszenia i jeszcze przy uruchomionym silniku?
- Co to da?
- Zupełnie nic!
Zawory te spełniają swoje rolę tylko po uruchomieniu silnika i tylko wtedy, gdy motocykl jest na biegu neutralnym oraz uruchamiają się gdy zawór korpusu przepustnicy jest zamknięty – manetka przyśpieszenia nieodkręcona.
Równie dobrze ktoś mógł powiedzieć autorowi, że należy „psiknąć” środkiem do czyszczenia gaźników na dekompresatory.
O autodiagnostyce DFI autor postu też pewnie nie słyszał, zwłaszcza jeżeli chodzi o jeden z dwóch czujników o których wspomniałem wyżej. Jeżeli będzie on uszkodzony (lub zwarcie lub też przerwa w jego instalacji), ECU od razu ustawia pewną temperaturę na 45°C. Silnik po uruchomieniu jak u autora postu jest zimny, takiej temperatury nie ma i stąd obroty falują a w niektórych sytuacjach silnik gaśnie co jest w tej sytuacji normalne. Gdy silnik osiągnie pewną temperaturę, wtedy problemów z „falowaniem” obrotów na biegu neutralnym już nie będzie co potwierdza sam autor postu.
Zobaczymy czy jeszcze ktoś pokusi się o napisanie czegoś mądrego w temacie na całej tej „grupce”.
P.S.
Następna „grupka” to VN 2000.
Idle Speed Control Valve (ICS Valve) - Zawór Kontroli Prędkości Biegu Jałowego
lub inaczej
Fast Idle Solenoid Valve (IFS Valve) - Zawór Elektromagnetyczny Prędkości Biegu Jałowego
lub też jeszcze inaczej nazywany
Idle Air Control Valve (ICA Valve) - Zawór Sterujący Powietrzem Biegu Jałowego
środkiem do czyszczenia gaźników bo ktoś tak mu kiedyś powiedział!
„Psiknąć” w zawór elektryczny (y) który jest (są) sterowane elektronicznie przez ECU na podstawie sygnałów z czujników (sensors), tylko z których?
- Otóż na podstawie sygnałów z dwóch czujników.
I na dodatek „psiknąć” przy maksymalnie odkręconej manetce przyśpieszenia i jeszcze przy uruchomionym silniku?
- Co to da?
- Zupełnie nic!
Zawory te spełniają swoje rolę tylko po uruchomieniu silnika i tylko wtedy, gdy motocykl jest na biegu neutralnym oraz uruchamiają się gdy zawór korpusu przepustnicy jest zamknięty – manetka przyśpieszenia nieodkręcona.
Równie dobrze ktoś mógł powiedzieć autorowi, że należy „psiknąć” środkiem do czyszczenia gaźników na dekompresatory.
O autodiagnostyce DFI autor postu też pewnie nie słyszał, zwłaszcza jeżeli chodzi o jeden z dwóch czujników o których wspomniałem wyżej. Jeżeli będzie on uszkodzony (lub zwarcie lub też przerwa w jego instalacji), ECU od razu ustawia pewną temperaturę na 45°C. Silnik po uruchomieniu jak u autora postu jest zimny, takiej temperatury nie ma i stąd obroty falują a w niektórych sytuacjach silnik gaśnie co jest w tej sytuacji normalne. Gdy silnik osiągnie pewną temperaturę, wtedy problemów z „falowaniem” obrotów na biegu neutralnym już nie będzie co potwierdza sam autor postu.
Zobaczymy czy jeszcze ktoś pokusi się o napisanie czegoś mądrego w temacie na całej tej „grupce”.
P.S.
Następna „grupka” to VN 2000.