VN 1600 – rozrusznik kręci ale silnik nie uruchamia się
: czw maja 16, 2024
Czy to jest następny post który w niespełna dwanaście godzin od ukazania się, już przeszedł do historii „grupki” VN 1500 / VN 1600 / VN 1700 Nomad?
Jeżeli w ciągu godziny nie padnie merytoryczna sugestia to już jest „pozamiatane”, te wszystkie które akurat padły przez czternaście godzin to z merytorycznością nie mają nic wspólnego.
Jak choćby ta: „Może czujnik kosy” – super merytoryczna sugestia, bardzo.
Jeżeli przełącznik stopki bocznej byłby uszkodzony, byłaby przerwa w jego okablowaniu – to rozrusznik w ogóle by kręcił?
- ECU natychmiast „masuje” cewki i słychać odcięcie.
I kolejna: „sprawdź czujnik neutrala” – kolejna rewelacja.
Jeżeli przełącznik biegu neutralnego byłby uszkodzony, byłaby przerwa w jego okablowaniu – to rozrusznik w ogóle by kręcił?
Jakaś porada z próbą „uruchomienia silnika przy złożonej stopce i wciśniętej dźwigni sprzęgła” ma jakikolwiek sens skoro rozrusznik „kręci”?
Taka próba sprawdzenia ma jedynie sens w przypadku gdyby rozrusznik w ogóle by nie „kręcił”.
- Przecież wystarczy włączyć zapłon (kluczyk jedynie w położeniu ON) i kiedy motocykl jest na biegu jałowym musi świecić kontrolka biegu neutralnego. Jeżeli nie świeci to wszystko wiadomo, po co silić się na próbę uruchomienia silnika przy złożonej stopce bocznej i wciśniętej dźwigni sprzęgła - (dezaktywacja przełącznika blokady rozrusznika).
Kolega Kozioł mądrze napisał dwóm podpowiadaczom od „neutrala”, ale sam przyczyny braku nieuruchomiania się silnika nie podał, a sprawa jest bardzo prosta.
Ta porada też jest dobra i jednocześnie jednoznaczna: „U mnie był przekaźnik. Po wymianie jest ok”.
- Który przekaźnik, przekaźnik obwodu rozrusznika?
- Przecież rozrusznik „kręci” jak napisał autor postu, czy rozrusznik by „kręcił” gdyby uszkodzony był przekaźnik obwodu rozrusznika?
- A może chodzi o sam przekaźnik rozrusznika?
- Tu identycznie, czy przy uszkodzonym przekaźniku rozrusznika lub przerwie w jego okablowaniu, rozrusznik by w ogóle „kręcił”?
- A może podpowiadaczowi od „przekaźnika” chodzi o przekaźnik pompy paliwa, pomy której pracy akurat autor postu nie słyszy?
- Tyle że akurat żaden VN 1600 przekaźnika pomy paliwa to nie posiada.
Skoro rozrusznik „kręci” a nie słychać pompy paliwa to nawet nie trzeba spoglądać na obwód elektryczny układu zapłonowego, o obwodzie elektrycznym rozrusznika nie wspominając.
Wystarczy spojrzeć na inny obwód elektryczny dowolnego VN 1600 na wtrysku (ulepszony załączam poniżej, jest nawet w kolorze, pokazane jest jak i w jakiej kolejności i na jakich elementach pojawia się kolejno napięcie po włączeniu zapłonu) i wszystko będzie proste. Skoro nie słychać pracy pompy a rozrusznik „kręci” to nie ma również zasilania na wtryskiwaczach i zaworach ISC.
Co do pytania, „Czy to jest następny post który w niespełna dwanaście godzin od ukazania się, już przeszedł do historii „grupki”?
- Można obstawiać
P.S.
W załączeniu obwód elektryczny i elementy które należy sprawdzić, oczywiście pomniejszony 35-cio krotnie dla lubiących kopiować i załączać na „grupkach” jako swoją pracę.
I następni z bzdurnymi radami zostali uwiecznieni.
Jeżeli w ciągu godziny nie padnie merytoryczna sugestia to już jest „pozamiatane”, te wszystkie które akurat padły przez czternaście godzin to z merytorycznością nie mają nic wspólnego.
Jak choćby ta: „Może czujnik kosy” – super merytoryczna sugestia, bardzo.
Jeżeli przełącznik stopki bocznej byłby uszkodzony, byłaby przerwa w jego okablowaniu – to rozrusznik w ogóle by kręcił?
- ECU natychmiast „masuje” cewki i słychać odcięcie.
I kolejna: „sprawdź czujnik neutrala” – kolejna rewelacja.
Jeżeli przełącznik biegu neutralnego byłby uszkodzony, byłaby przerwa w jego okablowaniu – to rozrusznik w ogóle by kręcił?
Jakaś porada z próbą „uruchomienia silnika przy złożonej stopce i wciśniętej dźwigni sprzęgła” ma jakikolwiek sens skoro rozrusznik „kręci”?
Taka próba sprawdzenia ma jedynie sens w przypadku gdyby rozrusznik w ogóle by nie „kręcił”.
- Przecież wystarczy włączyć zapłon (kluczyk jedynie w położeniu ON) i kiedy motocykl jest na biegu jałowym musi świecić kontrolka biegu neutralnego. Jeżeli nie świeci to wszystko wiadomo, po co silić się na próbę uruchomienia silnika przy złożonej stopce bocznej i wciśniętej dźwigni sprzęgła - (dezaktywacja przełącznika blokady rozrusznika).
Kolega Kozioł mądrze napisał dwóm podpowiadaczom od „neutrala”, ale sam przyczyny braku nieuruchomiania się silnika nie podał, a sprawa jest bardzo prosta.
Ta porada też jest dobra i jednocześnie jednoznaczna: „U mnie był przekaźnik. Po wymianie jest ok”.
- Który przekaźnik, przekaźnik obwodu rozrusznika?
- Przecież rozrusznik „kręci” jak napisał autor postu, czy rozrusznik by „kręcił” gdyby uszkodzony był przekaźnik obwodu rozrusznika?
- A może chodzi o sam przekaźnik rozrusznika?
- Tu identycznie, czy przy uszkodzonym przekaźniku rozrusznika lub przerwie w jego okablowaniu, rozrusznik by w ogóle „kręcił”?
- A może podpowiadaczowi od „przekaźnika” chodzi o przekaźnik pompy paliwa, pomy której pracy akurat autor postu nie słyszy?
- Tyle że akurat żaden VN 1600 przekaźnika pomy paliwa to nie posiada.
Skoro rozrusznik „kręci” a nie słychać pompy paliwa to nawet nie trzeba spoglądać na obwód elektryczny układu zapłonowego, o obwodzie elektrycznym rozrusznika nie wspominając.
Wystarczy spojrzeć na inny obwód elektryczny dowolnego VN 1600 na wtrysku (ulepszony załączam poniżej, jest nawet w kolorze, pokazane jest jak i w jakiej kolejności i na jakich elementach pojawia się kolejno napięcie po włączeniu zapłonu) i wszystko będzie proste. Skoro nie słychać pracy pompy a rozrusznik „kręci” to nie ma również zasilania na wtryskiwaczach i zaworach ISC.
Co do pytania, „Czy to jest następny post który w niespełna dwanaście godzin od ukazania się, już przeszedł do historii „grupki”?
- Można obstawiać
P.S.
W załączeniu obwód elektryczny i elementy które należy sprawdzić, oczywiście pomniejszony 35-cio krotnie dla lubiących kopiować i załączać na „grupkach” jako swoją pracę.
I następni z bzdurnymi radami zostali uwiecznieni.