Strona 1 z 1

Zawory w Nomadzie 1600

: czw wrz 22, 2011
autor: januszek
Czy ktoś z Forumowiczów przerabiał - regulację zaworow - w tym motocyklu? . Od pewnego czasu słyszę je cały czas tzn. zimny i ciepły - szczególnie na pierwszym cylindrze .
Sezon ma się ku końcowi , więc przymiarkę robię , żeby zimą coś z tym zrobić . Nie wiem nawet jaka tam jest regulacja : płytki czy śrubki , a może jeszcze coś innego ? . Czekam na jakąś podpowiedz ... !! :tube:

: czw wrz 22, 2011
autor: oktogon
W nomadzie luzy zaworowe są regulowane hydraulicznie, jeśli coś nie tak to słychać "cykanie", nie ma tam płytek. Regulacja polega na dokręcaniu bądź odkręcaniu poszczególnych srubek. Ale ostrożnie z tym, jak spokojnie sobie cyka to po cholerę regulować? Co innego jesli cały silnik Ci chodzi od takiego cykania :mrgreen:

: pt wrz 23, 2011
autor: Roy
Ale jeśli jest hydraulika to chyba nie powinien w ogóle cykać nie? Może kasator luzu się gdzieś podwiesił. Są takie płyny bo mycia silników, wlewasz to do oleju przed wymiana odpalasz chodzi na tym parę min. i spuszczasz lejesz nowy olej. Ostatnio tak zrobiłem w VL 1500 bo też cykały zaworki wypłukało wszystko zalałem nowym olejem i jest lux :ok:

: pt wrz 23, 2011
autor: januszek
Oktogon - nie wiem co masz na myśli - "cały silnik Ci chodzi" - silnik jeszcze chodzi , ale cykanie na pierwszym cylindrze słychać - jeżeli coś wiem o eksploatacji silników , to napewno "cykanie " nie jest prawidłowym odgłosem i chcę po prostu to zlikwidować .
Piszesz o śrubkach - gdzie one są? na dzwigienkach? - nie chcę robić tego metodą prób i błędów - dlatego chcę zaczerpnąć informacji zanim rozkręcę pół silnika i zacznę szukać tego świerszcza 8/ :smoke: :mrgrin:

: sob wrz 24, 2011
autor: oktogon
cały silnik chodzi w sensie mało co nie wyskoczy z ramy od drgań, o to chodziło. Cykanie przy nomadach przynajmniej to norma, oczywiscie na jakimś tam poziomie, jesli słyszysz cykanie podczas jazdy to juz raczej posprawdzaj. Nie potrafię Cie pokierować jak wyregulować zawory i które to sa śrubki, nie rozbierałem tego bo nie było potrzeby, a gdyby nawet to nie brałbym się sam za to, więc jesli nie jesteś fachurą to skorzystaj lepiej z porady mechanika znającego się na rzeczy. Generalnie zasada zaworów hydraulicznych jest taka sama wszędzie.

: sob wrz 24, 2011
autor: Trufel
sprawdź olej skoro zaworki sa hydraulicznie regulowane i cykają to może masz mało oleju hmm ??

: pn wrz 26, 2011
autor: Tiszo
cykanie to żaden problem, stukanie to jest, ale da się z tym jeździć, regulować raczej się nie da bo jak to zrobisz na wyjęty silniku ? na oko ? najlepiej rozebrać zawory wymienić sprężyny i wtedy będzie ok. Stukanie zaworów pojawia się przy braku oleju lub na za bardzo zużytym czyli starym.

: sob paź 01, 2011
autor: norbiw12
januszek,zrobiłeś coś z tymi zaworami? u mnie też klepią i nie wiem co zrobić.

: sob paź 01, 2011
autor: SAURO
jaździć qufa a nie wymyślać sobie problemy :hammer:

: czw paź 06, 2011
autor: januszek
Hmm - to co się dowiedzialem , to tyle , że nic nadal nie wiem o regolacji zaworow - koniec sezonu w zimowe wieczory sam to rozgryzę . Żadne cykania itp. nie mogą być "normą" , jeżeli wcześniej tego nie było.

: pt paź 07, 2011
autor: norbiw12
Wlałem nowy olej,trochę ponad stan ok 300ml.(do mojego wchodzi 4,5 l znowym filtrem) i klekotanie zaworów ustało .może to jest sposób na tykające zawory.

: wt paź 11, 2011
autor: MaciekSz
hej,

Jest taka strona dla nowych właścicieli Nomadów i tam w punkcie 5 What to excpect stoi:

Knock, knock, knock especially when the bike is cold or the idle is below the recommended 950 ( + or - 50) idle speed. You'll notice the knocking noise goes away if you pull in the clutch.

Valve Clatter even though your Vulcan 1500/1600 engine has hydraulic valve lifters (never need a valve adjustment) there is some valve noise, mostly because you're sitting right on top of the cams and lifters. Go out and sit on your cars engine and you'll hear the same kind of noise. It's normal

W dużym skrócie. Stukanie na niskich obrotach na zimnym silniku lub jałowym ustawionym poniżej 950 obrotów/min (+/-50) jest normalne. Jak lubisz, to możesz podkręcić niskie... ale po co.

Nieznaczne klekotanie zaworów jest w tym silniku normalne, jako że siedzisz nad cylindrami. Sugerują, żebyś usiadł na silniku samochodu i sprawdził, czy to samo usłyszysz... Ale jak uważasz :mrgreen:

: wt paź 11, 2011
autor: januszek
Dzięki maciekSZ za rady , ale jest to mój szesnasty motocykl , a Kawa piąta i informacje "książkowe" na temat pracy zimnego-ciepłego itp. mam opanowane - potrzebóję informacji fachowej...odnośnie tego modelu silnika , bo tego jeszcze nie rozbierałem . Inaczej podchodzisz do problemu jak dysponujesz już jakąś wiedzą jak go usunąć , bo najgorzej metodą prób i... ale dojdę do tego , zimowe wieczory sprzyjają takim "medytacjom" w garażu :ok:

: wt paź 11, 2011
autor: MaciekSz
januszek pisze:Dzięki maciekSZ za rady , ale jest to mój szesnasty motocykl , a Kawa piąta i informacje "książkowe" na temat pracy zimnego-ciepłego itp. mam opanowane - potrzebóję informacji fachowej...
Na tej stronie można też znaleźć linki do serwisówki. Ale skoro wolisz medytować...