Strona 1 z 1
LAGA NIE TŁUMI
: czw kwie 19, 2012
autor: Sztukas
Witam,
Mam taki problem - wymieniałem olej w lagach, po wymianie jedna laga działa ok a druga nie tłumi. Prawdopodobnie nie tłumiła przed wymianą.
Nie bardzo wiem co jest grane, bo rozebrałem i dokładnie obejrzałem.
Nic nie wskazuje na uszkodzenie.
Tłok z plastykową uszczelką wygląda OK, zawór w rurze nośnej także - choć nie wiem jak go wymontować i obejrzeć dokładnie.
Proszę o pomoc i ewentualne sugestie.
: czw kwie 19, 2012
autor: Basin Raider
a skąd wiesz że nie tłumi? Co się dzieje? jakie są objawy?
: czw kwie 19, 2012
autor: Sztukas
Objaw - pukanie przy przejeździe przez nierówności, po wymontowaniu i ściśnięciu (oparcie o podłoże i nacisk od góry) oddaje bez opóźnienie (z tą samą siłą z jaką została ściśnięta), brak słyszalnego dźwięku przetłaczania oleju (który jest słyszalny w drugiej ladze "syyyyyy")
: czw kwie 19, 2012
autor: Basin Raider
a jest tam jakaś regulacja? Rożni się ten zawias od lag w 1500? Chowają się oba równo?Czy na pewno jest zalana taka sama ilość oleju do obu lag? Jeżeli jest to klasyczny zawias bez regulacji tłumienia odbicia, to może stanowić pewien problem... Jeżeli jest śruba regulacji no to wystarczy to przeregulować. Trzeba by to rozebrać, przepłukać dokładnie i badać temat.
: czw kwie 19, 2012
autor: Andreas
moim zdaniem pukanie na nierównościach to nie lagi a łożysko główki ramy , a sprawdzałeś wciśniety przedni chebel i bujanie przodem? wydaje mi się że jak by nie tłumiło to by niezle napier.... na nierównościach
: czw kwie 19, 2012
autor: Basin Raider
Generalnie trudno ocenić coś na odległość... to tak jak byśmy poszli do lekarza i powiedzieli "moją żonę boli tu..." ktoś kto ma najbliżej i kuma co nieco niech podjedzie i oceni...
: czw kwie 19, 2012
autor: mirek_vn
Sztukas pisze:Objaw - pukanie przy przejeździe przez nierówności
U mnie stukało w czasie przejazdu przez tory i inne głębsze ostre krawędzie, z powodu:
* w kawie VN - luźne łożysko główki ramy
* w turystyku Suzuki GSXF - luźna śruba dokręcająca górną półkę lag pod kierownicą
: czw kwie 19, 2012
autor: Orzech_
Sztukas pisze:Objaw - pukanie przy przejeździe przez nierówności, po wymontowaniu i ściśnięciu (oparcie o podłoże i nacisk od góry) oddaje bez opóźnienie (z tą samą siłą z jaką została ściśnięta), brak słyszalnego dźwięku przetłaczania oleju (który jest słyszalny w drugiej ladze "syyyyyy")
Miałem podobne objawy w innym motocyklu, pomogło rozebranie w drobny mak i dokładne czyszczenie, zawór w jedne ladze miałem zabity jakimś szlamem.
: czw kwie 19, 2012
autor: jurekawasaki
Generalni to cała lagę musisz rozebrać czyli spod zgarniacza kurzu wyjąc pierścień segera ,od dołu golenia kluczem imbusowym wykręcasz śrubę uszczelniona dodatkowo miedzianą podkładką .Kolejny krok to szarpnięciami rozsuwasz obie ruchome części golenia .Po wyjęciu chromowanej rury znajdziesz owy zawór .Składasz po umyciu analogicznie po za jedną różnicą ,musisz mięć przyrząd do wbicia uszczelniacza .
: czw kwie 19, 2012
autor: Daromax
Na początek sprawdz łożyska w główce ramy
: czw kwie 19, 2012
autor: jurekawasaki
Daromax pisze: Na początek sprawdz łożyska w główce ramy
Daromax Ok, stukanie to może być główka ramy ale tłumienia lagi nie mają równego i co by nie mówić to jest problem do rozwiązania .
: czw kwie 19, 2012
autor: bodzio61
sprawdź sprężynę progresywną jak jest cała to po wlaniu odpowiedniej ilości oleju o ile nie ma wycieku laga,,,musi być wszystko oki....i od lag wara....przyczyny szukać tak jak Koledzy piszą..pozdrawiam..b61.
: pt kwie 20, 2012
autor: Sztukas
Basin Raider - regulacji żadnej nie ma. Oliwa w lagach świeżutka, przed zalaniem lagi rozebrane , wymyte i złożone. Zalane po 525 ML -tyle ile podaje serwis
Andreas - łożysko główki wymienione na nowe - też o tym pomyślałem na wstępie zabawy
. Stare było OK mimo wszystko założyłem nowe. A napiernicza tak jak piszesz - ostro.
Bodzio61 - sprężyny w obydwu lagach mają te same wymiary, trzymają wymiar fabryczny.
wycieków brak - uszczelniacze nowe.
Orzech - fakt nie zwróciłem uwagi na zawór w rurze nośnej, trzpień tłoczyska ma dwa otwory większy i mniejszy. Oba są drożne więc wydaje się być OK.
W rurze nośnej podobno jest jakiś zaworek - tak mówił mechanik z serwisu Kawy - który mógł ulec uszkodzeniu. tylko w jaki sposób i jak się do niego dobrać? Z tego co widziałem to jest to element stanowiący całość z rurą nośną.
Jeśli byłbym pewien że to on jest winowajcą to pozostaje wymiana rury
Za dużo jednak niewiadomych i w ciemno kupować nie chcę bo to prawie 4 paczki.
: pt kwie 20, 2012
autor: jurekawasaki
Zawór jest w tłumiku czyli tej części która zapobiega wysunięciu chromowanej (inaczej lagi) rury z dolnej części golenia.
: pt kwie 20, 2012
autor: Lecho
Nie wiem jak to jest w 1600, ale u mnie ostatnio też zaczęło stykać na wybojach, i też po wymianie oleju w lagach. Kombinowaliśmy z Oktogonem i Fitterem na wszystkie sposoby co tam może tak walić.
Wystarczyło pchać szybko motocykl i strzelać przednim hamulcem i stukało jak ta lala.
Okazało się, że śrubę na górnej półce kiery odkręciłem palcami.
Po dokręceniu kluczem jest ok
: pt kwie 20, 2012
autor: Sztukas
zawór w tłoczysku chyba - o mnie tłoczysko jest puste w środku (rura) i ma dwa otwory - na górze większy a na dole mniejszy, i tyle
: pn kwie 23, 2012
autor: Sztukas
No i wszystko jasne - w rurze nośnej jest wprasowana tuleja z duraluminium, a w tej tulei jest zamontowany pierścień uszczelniający (teflon??) w którym pracuje trzpień tłoczyska. Pomiędzy tym pierścieniem uszczelniającym a trzpieniem tłoczyska jest za duży luz (ok 1mm) i olej zamiast przepływać przez otwory w trzpieniu tłoczyska centralnie sobie przepływa pomiędzy w/w elementami
.
Sprawdziłem lagę na pryzmatach czujnikiem i okazało się też że jest ciut krzywa (mniej więcej na środku rury mam krzywiznę 0,5mm).
Rura nośna zamówiona - powinna rozwiązać problem.
Koledzy wielkie dzięki za sugestie.
: ndz kwie 29, 2012
autor: Sztukas
złożone do kupy i wszystko działa. Oliwa 15W
: pn kwie 30, 2012
autor: Konrad