Strona 1 z 1

Jaki olej? VN1600

: pt kwie 19, 2013
autor: Wikary
Jaki polecacie olej to VN 1600 Classic poza Motulem??

: sob kwie 20, 2013
autor: marekfg
Castrol

: sob kwie 20, 2013
autor: SAURO
Poza Motulem :rotfl22: polecam ci Motul :medit:

Re: Jaki olej?

: sob kwie 20, 2013
autor: Rikardo
Wikary pisze:Jaki polecacie olej to VN 1600 Classic poza Motulem??
W ten sposób się oleju nie dobiera. Zobacz w instrukcji jaką lepkość zaleca producent a następnie wybierz produkt kilku producentów o zalecanej lepkości. Jak już się zdecydujesz na konkretne produkty to ściągnij z neta karty charakterystyki z właściwościami fizykochemicznymi danego oleju czyli lepkość przy 40 co jest istotne przy zimnym starcie i 100 stopniach temp. pracy, następnie należy zwrócić też uwagę na wskaźnik lepkości im wyższa wartość tym lepsza oliwa oraz TBN zdolność do pochłaniania przez olej zanieczyszczeń i płynność co też powinno się brać pod uwagę jak ktoś jeździ w okresie jesiennym przy niskich tempr.

: sob kwie 20, 2013
autor: Radio
Wikary, sprawdź na jakim oleju było jeżdżone, i taki zastosuj..... obędzie się bez płukania silnika...... jeżeli jednak będziesz chciał zmienić markę oleju to zachowaj fabryczną specyfikację i przepłukaj silnik przed zalaniem właściwym olejem. Odnośnie polecania marki to ja polecałbym Castrol, ale wybór należy do Ciebie.

: sob kwie 20, 2013
autor: Rikardo
Radio pisze:Wikary, sprawdź na jakim oleju było jeżdżone, i taki zastosuj..... obędzie się bez płukania silnika...... jeżeli jednak będziesz chciał zmienić markę oleju to zachowaj fabryczną specyfikację i przepłukaj silnik przed zalaniem właściwym olejem. Odnośnie polecania marki to ja polecałbym Castrol, ale wybór należy do Ciebie.
Co by tam nie miał wlane stosowanie płukanki nie jest konieczne. Obecnie każdy olej jest mieszalny niezależnie od jego rodzaju i każdy minerał tak samo ma dodatki myjące. To kolejny chwyt marketingowy i widzę, iż po forach samochodowych płukanki dotarły tutaj. Swego czasu czytałem artykuł gdzie zastosowano płukankę i po rozebraniu silnika okazało się, że dolany środek przez 15 minut pracy nie usunął grubszych warstw zanieczyszczeń lecz tylko je rozmiękczyła. W takiej sytuacji świeży olej może oderwać większy kawałek i zatkać magistralę olejową co się skończy kapitalką.

: sob kwie 20, 2013
autor: Radio
Nie miałem na myśli oleju czyszczącego silnik wewnątrz tylko wypłukanie resztek innego oleju :D osobiście przy zmianie marki oleju, a zwłaszcza przy zmianie lepkości stosowałem tylko jedną metodę..... kupowałem dwa razy tyle oleju co mi było potrzeba i wymieniałem go, po przejechaniu 500km wymieniałem ponownie i sprawa załatwiona.

: ndz maja 05, 2013
autor: Wikary
Dzięki Panowie za pomoc, zastosuje się do rad :) :thumbup:

: ndz wrz 15, 2013
autor: SPS
Zalałem silnik amerykańskim Top 1 Evolution 15W-50. Wymagania Kawasaki spełnia "z górką".

: pn paź 14, 2013
autor: Fajans
Po co utrudniać sobie życie zalewać takim jaki zaleca producent ,w moim przypadku MOTUL. :pedzi: