Strona 1 z 1

Uszczelnienie dyfra VN 1600

: pt maja 31, 2013
autor: Hanys
Witam szanowne Grono.Pozdrawia Hanys - nowy i jeszcze trochę zielony w mechanice VN 1600. Mam problem z cieknącym wałem napędowym koła tylnego. Wyciek pojawił się na wale od strony silnika ale kolor i konsystencja oleju wskazuje ,że jest to olej przekładni przy dyfsze koła tylnego.Po wymianie oleju i przebiegu ok 200 km okazało się ,że ubyło ok 50 ml .Na postoju w garażu pojawiają się krople. Liczę ,że może ktoś z miał też z tym do czynienia.Prosiłbym o pomoc gdzie można nabyć ewentualne uszczelnienie i jaka to konstrukcja-O ring ,czy zimering. Za pomoc z góry dziękuję- Hanys z Rudy Śląskiej.

: pt maja 31, 2013
autor: Zeus
Siemka Hanys
Zerknij tu : http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... _Gear(1_2)
Jak będziesz potrzebował części to daj znać

: sob cze 01, 2013
autor: Andrew
Siemasz Hanys . Czy to na pewno olej przekładniowy ? Na wałku wyjściowym ze skrzyni pod gumą jest simmering i lubi przeciekać.

: sob cze 01, 2013
autor: Hanys
Olej jest napewno z przekładni bo mam ubytek ok 50 ml na 200km.Jestem bardzo wdzięczny za za schemat wielkie dzięki Zeus Pozdro.

: sob cze 01, 2013
autor: Dek
Siema Hanys

: ndz cze 02, 2013
autor: Hanys
Witam nie wiedziałem że jest też ktoś z Rudy Śl.Pozdro i jeszcze raz DZIENKUJA BARDZO.---Hanys.

: ndz cze 02, 2013
autor: Kristofer
a nie zalałeś za dużo przypadkiem bo wtedy też będzie wyciskać nadmiar o ile dobrze pamiętam to powinno być 200ml a jak wlewasz do korka to wchodzi prawie 500lm

: pn cze 03, 2013
autor: Hanys
Przy wymianie miałem wypoziomowany motocykl i wlewałem do dolnej krawędzi korka max 250 ml.

: pn cze 03, 2013
autor: Zeus
Do dyfra ma wejść max 200 ml :ok:

: ndz cze 23, 2013
autor: Hanys
Panowie mieliście chyba rację. Co jakiś czas spuszczam olej do pojemnika z miarką (jestem już przewrażliwiony) i okazuje się , że przy stanie 200 ml. przestaje wypychać nadmiar i utrzymuje się taki poziom. Chciałem jeszcze zapytać czy w upalne dni korpus w przekładni tego dyfra po 30-40 km.może mieć temperaturę że solidnie grzeje rękę ? WIELKI SZACUN I DZIĘKI ZA DOTYCHCZASOWE DORADZTWO.

: pn sty 27, 2014
autor: niedobecki
Hej, ja tak mialem jak w meansterak 1600 czyli ten sam naped co ty masz, jak wlałem za duzo to wyciekał przy gumie przy silniku, dochodzilem do tego kilka tygodni. Mam przebieg 41000 mil i dziwne mi było ze taka awaria, a poprostu sprzedawca który wymienial mi olej wlał za dużo i tak sie działo. A dyfer jest ciepły. U mnie jest ciepły.

: czw wrz 11, 2014
autor: Japa
U mnie niestety tez cieknie. Nie jest to jednak zwiazane z ze zbyt duza iloscia oleju, bo pojezdzilem nieco i w przekladni zrobilo sie prawie sucho. Na zime bede musial chyba dac komus to do zrobienia. :(
A moze ktos rozbieral to we wlasnym zakresie ?

: czw wrz 11, 2014
autor: oktogon
We własnym zakresie to nie bo w warsztacie u Sławka w Wojkowicach robiłem. Są tam dwa uszczelniacze, jeden simmerin i jeden oring. Trzeba to naprawdę bardo solidnie i dokładnie złożyć zeby nie ciekło. Bez rozpięcia dyfra od korpusu sie nie obedzie. Nie jest to jednak jakoś bardzo skomplikowane, jak masz smykałke do mechaniki to dasz radę sam. I pytanie podstawowe, wywala Ci przy korpusie? Jesli tak to puszcza olej z silnika a nie ten przekładniowy przy tylnym kole.

: pt wrz 19, 2014
autor: Japa
cieknie z tylu i splywa walem w strone silnika, kapie spod takiego gumowego kapturka na wale (na poczatku walu, przy silniku)