Strona 1 z 1

Drgania moto

: ndz cze 08, 2014
autor: jaron1
Mam pytanie, czy możliwe jest aby szyba miała wpływ na drgania całego moto?? Po kilku miesiącach w końcu założyłem szybę, jest oryginalna tzn ma oryginale mocowania, dzisiaj zrobiłem traskę z szybą i spotkało mnie niemiłe zaskoczenie, przy prędkości 120km/h moto dostało niesamowitych wibracji, dobrze, że nie miałem sznurowanych butów bo napewno by się rozwiązały, zmniejszyłem prędkość do 100km/h wydaje mi się, że drganai nadal są ale mniejsze, myślałem, że to może wina odpadnięcia ciężarków wyważających koła, ale są na swoim miejscu, jeszcze tydzień temu bez szyby jechałem 140km/h i nic się nie działo, więc dlatego padło podejrzenie na szybę

: wt wrz 02, 2014
autor: jaron1
Odświerzam, bo ostatnio szukając przyczyny jadąc ok 80 km/h puściłem na moment kierownicę i masakra kierownica zaczełą wibrować na boki z duza częstotliwością, gdybym jej nie złapał, gwarantowana gleba, jeśli ktoś ma jakies pomysły proszę o podpowiedź, nadmieniam, że opona z przodu jest nowa i wyważona

: wt wrz 02, 2014
autor: Garciu
Szyba ma dość dużą powierzchnię ale nie na tyle aby moto wpadało w tak duże wibracje o których piszesz.Silny wiatr,ekrany dzwiekochlonne,mijanka tira itp...mogą powodować chwilowe wibracje.
Zdejmij szybę,zrób próbę i jeśli problem nie zniknie zacznij od sprawdzenia łożyska główki ramy,jeszcze raz przyjrzyj się wywarzeniu koła,feldze, łożysko koła może również dawać podobne objawy.No i opona,nowa nie znaczy nieuszkodzona.

: wt wrz 02, 2014
autor: MarKov
Ja jeszcze sprawdziłbym ciśnienie w oponach znam to z autopsji

: wt wrz 02, 2014
autor: Garciu
MarKov pisze:Ja jeszcze sprawdziłbym ciśnienie w oponach znam to z autopsji
a to mi umknęło :)

: wt wrz 02, 2014
autor: oktogon
Tak jak koledzy piszą, wracając z Grecji zauważyłem podobne objawy. Moto zostało odstawione do sprawdzenia: łożysko główki ramy ok, łożyska koła przedniego mimo ze mechanik stwierdził ze jeszcze dadzą radę wymieniam, ciśnienie w oponie było ok, sugestia mechanika - opona zaczyna zabkować i środkiem jest wytarta - to daje takie efekty, bądź tez może dawać. Sprawdż przede wszystkim opone i ciśnienie bo to najprostsze, a potem jak nie ustapi szukaj dalej. Innych przyczyn nie powinno być pomijając drastyczne przypadki skrzywienia lag itp.

: wt wrz 02, 2014
autor: Lecho
A ja mam wrażenie, że to jest połączone z obrotami silnika.
Na różnych biegach występuje przy różnych prędkościach jazdy, zawsze przy podobnych silnika. Być może następuje jakiś rezonans i ten typ tak ma. Zbyt dużo przypadków i tylko w dużych pojemnościach Vulcana. Wielu pewnie nigdy nie puściło na dłużej kierownicy i nawet nie wiedzą, że u nich zjawisko też występuje. Niestety nie mam tempomatu i nie jestem w stanie potwierdzić tej teorii.
:ok:

: wt wrz 02, 2014
autor: MaciekSz
Hmmm... Zjawisko shimmy występuje u mnie pon. 80km/h na V biegu. I wynika wg mnie z niedostatecznej sily żyroskopowej - nie daje rady utrzymać motocykla w stabilności. Przy wyższych prędkościach, pow. 100 km/h daje się przejechać długie odcinki "bez trzymanki".

Oczywiście duża przednia szyba też przeszkadza w utrzymaniu stabilności - wszak mocowana jest na lagach, a podmuch powietrza powoduje jej drgania...

: śr wrz 03, 2014
autor: jaron1
Dodam jeszcze, że łożysko główki ramy jest też nowe, sprawdzę ciśnienie w oponie, oraz czy przy prędkości pow 80 km/h znikaja wahania kiery, dzięki za pomoc :thumbup:

: śr wrz 03, 2014
autor: królik
U mnie również strach było puszczać kiere w przedziale 60-80 km/h bo gleba jak nic.Po wymianie TYLNEJ opony jak ręką odjął.Napisałem głośno TYLNEJ bo niektórzy sobie myślą że jak lata kierownica to wina przedniej opony.Teraz mogę puścić kierę na dłuższą chwilę i odczuwam tylko delikatne drgania bez wpływu na stabilność moto.

: sob paź 11, 2014
autor: jaron1
Wg mnie drgania ustąpiły, powód, luz na poduszkach i wieszakach silnika, szok, przez przypadek odkryłem, skręciłem i jest dużo lepiej, czyli zawsze trzeba wszystko przejrzeć i nie sugerować się zbytnio jednym powodem