Strona 1 z 1
Gniazdo zapalniczki - gdzie najlepiej podłączyć VN 1600
: czw sty 22, 2015
autor: Winters
Hejka.
Chcę zamontować gniazdo zapalniczki (pod nawigację) i zastanawiam się nad wyborem miejsca samego gniazda oraz punktu podłączenia.
Myślę, że na kierownicy będzie chyba najlepiej, a podłączenie 12 V z lampy (napięcie w gniazdu potrzebne mi jest tylko podczas jazdy - czyli wtedy kiedy świeci lampa. Myślę że bezpiecznik spokojnie wytrzyma obciążenie dodatkowej nawigacji pracującej w buforze.
Jakieś Wasze sugestie i przemyślenia w tej sprawie?
Szukałem jakiegoś ładnego gniazdka w chromie na alledrogo.. ale znalazłem tylko polskiego producenta i tak średnio to wygląda.
http://allegro.pl/motocyklowe-gniazdo-z ... 24175.html
: czw sty 22, 2015
autor: marekm
Nieco drożej, ale elegancko
klik
: czw sty 22, 2015
autor: Winters
Widziałem...ale cena zaporowa....
Jakie Wy montujecie....
??
: czw sty 22, 2015
autor: Duszek
U mnie kupisz całą instalację + bezpiecznik z zapalniczką w kol czarnym za jedyne 69 pln WYSYŁKA GRATIS a i pomoc tel w cenie
: czw sty 22, 2015
autor: Góral
ja zamontowałem taką tańszą wersję, ale za to podwójną, a żeby było ciekawiej to na szybie od środka, jakoś tak pasiło i nie wadzi. Ale nie o miejscu. Ładna zabawka ta za 3 stówki, ale gdybym miał tyle wydać to chyba ugryzł bym się w to i tamto najpierw. No ale nie siedzę w Twoim portfelu.
Niezależnie od tego co wybierzesz proponuję jednak abyś pociągnął kable bezpośrednio z aku, wstawiając po drodze bezpiecznik. Dziś podłączysz navi, jutro kamerkę, ładowarkę do telefonu, do lapka albo nie wiadomo co jeszcze. Kiedyś Ci tej mocy zabraknie. W każdym sklepie moto kupisz gniazdo bezpiecznika, które można wpiąć w kabel i wrzucić dowolny bezpiecznik, oczywiście w granicach wytrzymałości gniazda i przewodów. Dajesz taki jaki jest Ci potrzebny przed gniazdem, a w razie potrzeby można zmienić na większy. Możesz np. tą drogą ładować aku jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Generalnie proponuję abyś poświęcił te pół godzinki i zrobił to tak abyś za jakiś czas nie musiał robić od nowa.
: czw sty 22, 2015
autor: Winters
Dzięki Góral
: pt sty 23, 2015
autor: jaron1
Mam identyczne jak z Allegro, moje ulepszenie to dodanie oringu pod przykrywę aby deszcz nie padał do środka
: pt sty 23, 2015
autor: marekm
Wczoraj u siebie (VN900) zamontowałem (jeszcze nie podłączyłem) kabel z podwójnym gniazdem
USB
: ndz sty 25, 2015
autor: kacmar
Duszek a jakie Ty masz w sprzedaży ? wrzuć jakieś zdjęcie
: pn sty 26, 2015
autor: Winters
A może ktoś konkretnie opisać jak podłączył kabel z okolic kierownicy do zasilania (akumulatora) w VN 1600? Po drodze jest bak.... nie wymacałem tam żadnej wiązki kablowej....czy ona idzie tak wysoko, że aby się tam dostać to trzeba zdemontować cały bak?
Jest jeszcze temat temperatury, jak kabel puszczę nawet w tym peszelku zbyt blisko silnika to od temperatury może sie coś przytopić...
Generalnie to wolałbym baku nie ruszać (jest full) tak więc mogę brać zasilanie gdzieś po zapłonie albo np. z lampy (to juz po uruchomieniu silnika)....
Pomysły??
Używać będę TYLKO DO NAWIGACJI
: pn sty 26, 2015
autor: Kristofer
jeżeli chcesz to zrobić dobrze musisz odkręcić bak dokupić kawałek porządnego przewodu (linka) 2,5 mm minimum gniazdo bezpiecznika i przekaźnik
: pn sty 26, 2015
autor: Winters
wszystko już mam w zestawie....
: czw sty 29, 2015
autor: adamli
Kristofer pisze:jeżeli chcesz to zrobić dobrze musisz odkręcić bak dokupić kawałek porządnego przewodu (linka) 2,5 mm minimum gniazdo bezpiecznika i przekaźnik
Przekaźnik zamontowałem nad pojemnikiem z fabrycznymi narzędziami .W (+)gniazda wmontowałem bezpiecznik,sterowanie przekaźnika podłączyłem w lampie.Napięcie w zapalniczce pojawia się po włączeniu zapłonu .
Przewód pod zbiornikiem można bez problemu poprowadzić bez jego zdejmowania.
: czw sty 29, 2015
autor: Winters
Faktycznie Panowie... z lewej strony jest tyle miejsca pod bakiem, że demontaż baku wydaję się być zbędny.
Kabelki w małym peszlu puszczę równolegle do wiązki która tam leci i podepnę co kawałem opaską... Idealne prowadzenie z okolic kierownicy ( z drobnym luzem na skręty kierownicy ) prosto w "komorę" akumulatora.....