Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
- Ch6ijanin
- Posty: 347
- Rejestracja: pt mar 06, 2015
- Miejscowość: WrocLove
- Motocykl: XV535, VN800, VN 1600, VN 900....VN 1700 Noma
- VROC: 37544
Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Na ostatnim wyjeździe zaczął mi fisiować mój Vulkan. Głupieje przy wolnych obrotach, szarpie nie pracuje równo. Jadąc powyżej 80 już tego się nie czuje ale pewnie nadaj szarpie. Wrzucając na luz po chwili gaśnie. Po odpaleniu chodzi chwilę równo i po chwili słychać takie dziwne "cyknięcie" po tym zaczyna głupieć, znaczy cyk -obroty w dół .... aż do zgaśnięcia. Na wyświetlaczu zapala się czerwona dioda, podświetla się "fi" i info " Err 12 " Ktoś coś już takiego przerabiał ? Szukałem na forum nic nie znalazłem, "wujek google " też nie wiele powiedział. Nie mogę znaleźć listy błędów.
Pozdrawiam Artur
Pozdrawiam Artur
Życie jest piękne
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Tu masz opis kodów błędów, nr 12 to usterka czujnika ciśnienia powietrza wlotowego, przerwanie lub zwarcie przewodów.
11 ETV Throttle position sensor malfunction, wiring open or short.
12 DFI Inlet air pressure sensor malfunction, wiring open or short.
13 DFI Inlet air temperature sensor malfunction, wiring open or short.
14 DFI Water temperature sensor malfunction, wiring open or short.
18 ETV Accelerator position sensor malfunction, wiring open or short.
21 DFI Crankshaft sensor malfunction, wiring open or short.
24 DFI Speed sensor malfunction, wiring open or short.
25 DFI Gear position switch malfunction, wiring open or short.
31 DFI Vehicle-down sensor malfunction, wiring open or short.
33 DFI Oxygen sensor inactivation, wiring open or short (Equipped Models).
46 DFI Fuel pump relay malfunction, relay is stuck.
49 ETV Return spring malfunction.
51 DFI Ignition coil #1 (Front Cylinder) malfunction, wiring open or short.
52 DFI Ignition coil #2 (Rear Cylinder) malfunction, wiring open or short.
56 DFI Radiator fan relay malfunction, wiring open or short.
58 ETV ETV actuator malfunction, wiring open or short.
64 DFI Air switching valve malfunction, wiring open or short.
67 DFI
Oxygen sensor heater malfunction, wiring open or short (Equipped
Models).
97 ETV Battery monitor voltage is low.
98 ETV ECU/ETV circuit malfunction, wiring open or short.
11 ETV Throttle position sensor malfunction, wiring open or short.
12 DFI Inlet air pressure sensor malfunction, wiring open or short.
13 DFI Inlet air temperature sensor malfunction, wiring open or short.
14 DFI Water temperature sensor malfunction, wiring open or short.
18 ETV Accelerator position sensor malfunction, wiring open or short.
21 DFI Crankshaft sensor malfunction, wiring open or short.
24 DFI Speed sensor malfunction, wiring open or short.
25 DFI Gear position switch malfunction, wiring open or short.
31 DFI Vehicle-down sensor malfunction, wiring open or short.
33 DFI Oxygen sensor inactivation, wiring open or short (Equipped Models).
46 DFI Fuel pump relay malfunction, relay is stuck.
49 ETV Return spring malfunction.
51 DFI Ignition coil #1 (Front Cylinder) malfunction, wiring open or short.
52 DFI Ignition coil #2 (Rear Cylinder) malfunction, wiring open or short.
56 DFI Radiator fan relay malfunction, wiring open or short.
58 ETV ETV actuator malfunction, wiring open or short.
64 DFI Air switching valve malfunction, wiring open or short.
67 DFI
Oxygen sensor heater malfunction, wiring open or short (Equipped
Models).
97 ETV Battery monitor voltage is low.
98 ETV ECU/ETV circuit malfunction, wiring open or short.
- Ch6ijanin
- Posty: 347
- Rejestracja: pt mar 06, 2015
- Miejscowość: WrocLove
- Motocykl: XV535, VN800, VN 1600, VN 900....VN 1700 Noma
- VROC: 37544
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
OO Super dzięki, czyli czas na grzebanie, może coś znajdę w instalacji. Filtr już wyczyściłem ...
Życie jest piękne
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
To jest bardzo konkretny czujnik - nie będziesz szukał długo. Ściągnij manual:
https://www.manualslib.com/download/106 ... Nomad.html
Strona 687 - na rysunku numerem 3 jest oznaczony konektor tego właśnie czujnika. Sprawdź czy nie ma tam jakiejś wilgoci, może odrobina contact spray'u. A w ostateczności wymiana czujnika.
https://www.manualslib.com/download/106 ... Nomad.html
Strona 687 - na rysunku numerem 3 jest oznaczony konektor tego właśnie czujnika. Sprawdź czy nie ma tam jakiejś wilgoci, może odrobina contact spray'u. A w ostateczności wymiana czujnika.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
A w rozdziale 3-45 (str. 144) jest opis testowania i montażu/demontażu tego czujnika.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Jest to wersja PDF nieedytowalna do której link podał Skrobel:
https://www.manualslib.com/download/106 ... Nomad.html
Nie można z niej wyodrębnić żadnego tekstu i żadnych zdjęć.
Po prostu jest zabezpieczona hasłem przed dostępem.
Możliwe, że nikomu to nie przeszkadza ale gdyby ktoś potrzebował tą instrukcję w PDF edytowalnym (można kopiować tekst i zdjęcia) lub MS Word do której link podał Skrobel to info na PRIV?
Mi zdjęcie hasła zabezpieczającego zajęło 1 min.
https://www.manualslib.com/download/106 ... Nomad.html
Nie można z niej wyodrębnić żadnego tekstu i żadnych zdjęć.
Po prostu jest zabezpieczona hasłem przed dostępem.
Możliwe, że nikomu to nie przeszkadza ale gdyby ktoś potrzebował tą instrukcję w PDF edytowalnym (można kopiować tekst i zdjęcia) lub MS Word do której link podał Skrobel to info na PRIV?
Mi zdjęcie hasła zabezpieczającego zajęło 1 min.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Kiedyś było kilka stron z instrukcjami serwisowymi do różnych Vulcanów (i nie tylko). Ale dziś przejrzałem wszystkie te, które znałem i linki powygasały. Dlatego wrzuciłem taką, jak udało mi się znaleźć. A w tych instrukcjach nie tylko można było zaznaczyć tekst i kopiować zdjęcia, ale też w spisie treści były linki do konkretnego rozdziału, żeby nie trzeba było przewijać stron ręcznie.
Kilka z nich mam jeszcze na dysku, więc też mogę udostępnić w razie potrzeby.
Sorry za Offtop.
Kilka z nich mam jeszcze na dysku, więc też mogę udostępnić w razie potrzeby.
Sorry za Offtop.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Skrobel
Jest tak jak napisałeś, linki tych instrukcji które można było kiedyś pobrać i były edytowalne są już nieaktywne.
Ty podałeś link do jednej z najnowszych serwisówek VN1700 i chwała Ci.
Niestety ktoś ma w tym interes aby z powyższych instrukcji nic nie można było wyodrębnić (tekst i zdjęcia).
Ja takie hasło dostępu (blokujące edycję) zdejmuję w chwilkę.
Jest tak jak napisałeś, linki tych instrukcji które można było kiedyś pobrać i były edytowalne są już nieaktywne.
Ty podałeś link do jednej z najnowszych serwisówek VN1700 i chwała Ci.
Niestety ktoś ma w tym interes aby z powyższych instrukcji nic nie można było wyodrębnić (tekst i zdjęcia).
Ja takie hasło dostępu (blokujące edycję) zdejmuję w chwilkę.
Tex66
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Tex66 w razie czego nie dostałem edytowalnej serwisówki do MS . Tak sobie kumam koledzy, czujnik czujnikiem, całkiem prawdopodobna przyczyna, ale... brak mocy, szarpanie czy brak wolnych obrotów, może powodować także zwykła nieszczelność w układzie dolotowym. Ch6ijanin sprawdź w jakim stanie jest dolot, wystarczy pękniecie lub rozszczelnienie i zaczyna się wariactwo. Skrobel ma dobry pomysł z zapoznaniem się z procedurą testowania czujnika ciśnienia, lepiej być pewnym czy to na pewno on jest przyczyną problemów, bo cena nowego oryginału jak widzę to ponad... 800zł, myślałem, że będzie tańszy, na eBay widziałem nowe po 80$.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Artix
Wysłałem ale pewnie ze względu na wielkość – około 14Mb nawet po spakowaniu gdzieś zaginęło w zagięciu czasoprzestrzeni.
Przed chwilką wysłałem Ci serwisówkę VN 1600 MS w dwóch częściach oddzielnie.
Po rozpakowaniu obu części i doklejeniu części 2 do 1 będziesz miał instrukcję swojego VN w „wordzie”.
Wysłałem ale pewnie ze względu na wielkość – około 14Mb nawet po spakowaniu gdzieś zaginęło w zagięciu czasoprzestrzeni.
Przed chwilką wysłałem Ci serwisówkę VN 1600 MS w dwóch częściach oddzielnie.
Po rozpakowaniu obu części i doklejeniu części 2 do 1 będziesz miał instrukcję swojego VN w „wordzie”.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Ch6ijanin
Ja znalazłem przed chwilą jak to napisałeś u „wujka google”.
Trzeba szukać na forach angielskojęzycznych.
Skleiłem po przetłumaczeniu.
Nie miałem potrzeby szukania błędów i ich interpretowaniu jaki to usterka u siebie.
Tu muszą wypowiedzieć się praktycy czy jest to możliwe bez specjalistycznego komputera diagnostycznego i czy ta metoda może się sprawdzić.
Ja znalazłem przed chwilą jak to napisałeś u „wujka google”.
Trzeba szukać na forach angielskojęzycznych.
Skleiłem po przetłumaczeniu.
Nie miałem potrzeby szukania błędów i ich interpretowaniu jaki to usterka u siebie.
Tu muszą wypowiedzieć się praktycy czy jest to możliwe bez specjalistycznego komputera diagnostycznego i czy ta metoda może się sprawdzić.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Tex, ale to nie jest od VN 1700. Zdjęcie jest od "dwójki" lub 1600.
1700 nie ma centralnego amortyzatora i nie trzeba wprowadzać w tryb serwisowy, żeby odczytać kod błędu. On się po prostu świeci na ekranie zegara.
Ta procedurka pochodzi z motocykli, które nie mają elektronicznego wyświetlacza - jeśli świeci się kontrolka FI, to wtedy, celem sprawdzenia jaki dokładnie jest to błąd, trzeba zrobić tą zworkę, uruchomić tryb serwisowy i wtedy ilość mrugnięć mówiła co wykrył komputer. W 1700 nie jest to potrzebne.
1700 nie ma centralnego amortyzatora i nie trzeba wprowadzać w tryb serwisowy, żeby odczytać kod błędu. On się po prostu świeci na ekranie zegara.
Ta procedurka pochodzi z motocykli, które nie mają elektronicznego wyświetlacza - jeśli świeci się kontrolka FI, to wtedy, celem sprawdzenia jaki dokładnie jest to błąd, trzeba zrobić tą zworkę, uruchomić tryb serwisowy i wtedy ilość mrugnięć mówiła co wykrył komputer. W 1700 nie jest to potrzebne.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Skrobel, wiem, że to nie jest do VN1700 a fotka jest od VN2000 (centralny amortyzator – zdjęcie identyczne jak w serwisówce).
Napisałem, że znalazłem to po prostu na Forum Kawasaki na stronie amerykańskiej.
Treść i kolejność postępowania tylko przetłumaczyłem.
Co do użyteczności to napisałem, że bardziej doświadczeni praktycy muszą się wypowiedzieć.
Na pewno dotyczyć to będzie starszych typów motocykli bez elektronicznego wyświetlacza.
Napisałem, że znalazłem to po prostu na Forum Kawasaki na stronie amerykańskiej.
Treść i kolejność postępowania tylko przetłumaczyłem.
Co do użyteczności to napisałem, że bardziej doświadczeni praktycy muszą się wypowiedzieć.
Na pewno dotyczyć to będzie starszych typów motocykli bez elektronicznego wyświetlacza.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Wiem, wiem, sprostowałem po to, żeby nikt potomny nie próbował w 1700 szukać żółtego przewodu i go z czymś mostkować.
Zresztą Artur napisał na początku, że świeci mu błąd 12, tę część procedury i tak należałoby uznać za zakończoną. Tak czy inaczej skoro sam ECU twierdzi, że ma problem z czujnikiem ciśnienia powietrza, to tam należałoby szukać w pierwszej kolejności, a potem - jeśli czujnik i wiązka okażą się OK - to niestety grzebać dalej.
Zresztą Artur napisał na początku, że świeci mu błąd 12, tę część procedury i tak należałoby uznać za zakończoną. Tak czy inaczej skoro sam ECU twierdzi, że ma problem z czujnikiem ciśnienia powietrza, to tam należałoby szukać w pierwszej kolejności, a potem - jeśli czujnik i wiązka okażą się OK - to niestety grzebać dalej.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Ch6ijanin
- Posty: 347
- Rejestracja: pt mar 06, 2015
- Miejscowość: WrocLove
- Motocykl: XV535, VN800, VN 1600, VN 900....VN 1700 Noma
- VROC: 37544
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Panowie wielkie dziękuję ! jak tylko znajdę chwilę to się tym zajmę i sprawdzę. Dziwne jest jednak takie cykanie które słychać w przedniej części .. tj. nad przednim cylindrem ... to cykanie da się porównać ze zwarciem instalacji, ale instalację przejrzałem i nie widać żadnych przetarć ... Specjalnie sprawdzałem w ciemności i też żadnego iskrzenia nie widać.
Życie jest piękne
- Ch6ijanin
- Posty: 347
- Rejestracja: pt mar 06, 2015
- Miejscowość: WrocLove
- Motocykl: XV535, VN800, VN 1600, VN 900....VN 1700 Noma
- VROC: 37544
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
I wiele wyjaśnia ta serwisówka , ten czujnik dokładnie znajduje się nad przednim cylindrem więc by się zgadzało
Życie jest piękne
- Ch6ijanin
- Posty: 347
- Rejestracja: pt mar 06, 2015
- Miejscowość: WrocLove
- Motocykl: XV535, VN800, VN 1600, VN 900....VN 1700 Noma
- VROC: 37544
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Czasowo nie ogarniam ale wieczorem siadłem do neta i znalazłem coś takiego .... https://pl.aliexpress.com/item/32861483158.html
Wiem, jest to Ali... ale cena nie 8 stówek a tylko niecałe 2 więc może ... No i nie jestem w 100 % pewny że to własnie ten czujnik. Patrząc na manual i przeszukująć Cheap Cycle Parts wydaje mi się ze to to
Wiem, jest to Ali... ale cena nie 8 stówek a tylko niecałe 2 więc może ... No i nie jestem w 100 % pewny że to własnie ten czujnik. Patrząc na manual i przeszukująć Cheap Cycle Parts wydaje mi się ze to to
Życie jest piękne
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Na Twoim miejscu najpierw mimo wszystko bym dogrzebał się do tego czujnika i sprawdził po pierwsze czy nie jest brudny, czy gdzieś nie zsunął się z niego jakiś wężyk (albo czy nie jest dziurawy - może stąd to cykanie), czy nie ma jakiegoś problemu z wtyczką albo kablami. Po drugie może na samym czujniku będzie jakiś model (bo ten 21176-0111 to numer Kawasaki), po którym uda Ci się znaleźć zamiennik albo okaże się, że taki sam jest w... nie wiem... Nissanie i na allegro znajdziesz za 100 PLN.
A co do aliexpress, to ja wprawdzie części zamiennych dotąd nie kupowałem (np. klocków hamulcowych z pewnością bym tam nie zamówił), ale ten czujnik faktycznie przypomina to co udało mi się wynaleźć w necie i podają konkretny numer Kawasaki. Więc jeśli nigdzie indziej nie znajdziesz....
A co do aliexpress, to ja wprawdzie części zamiennych dotąd nie kupowałem (np. klocków hamulcowych z pewnością bym tam nie zamówił), ale ten czujnik faktycznie przypomina to co udało mi się wynaleźć w necie i podają konkretny numer Kawasaki. Więc jeśli nigdzie indziej nie znajdziesz....
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Czujnik map powietrza 21176-0111 pasuje do kilkudziesięciu modeli motocykli KAWASAKI !
W Holandii kupisz nówkę za 30€ (około 130 zł) plus kosz wysyłki. Wysyłają na cały świat.
Pewne i dużo taniej niż na Aliexpress.
Link:
https://www.boonstraparts.com/pl/cz%C4% ... 0000304601
Na Allegro są dwie sztuki u tego samego sprzedającego:
Oba po 50 zł:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-powie ... 8535402244
https://allegro.pl/oferta/czujnik-podci ... 8627505462
Pieniądze niewielkie a zamieniając będziesz wiedział czy to wina czujnika map powietrza, czy jak napisał Skrobel, może to wina uszkodzonego wężyka lub wtyczki.
W Holandii kupisz nówkę za 30€ (około 130 zł) plus kosz wysyłki. Wysyłają na cały świat.
Pewne i dużo taniej niż na Aliexpress.
Link:
https://www.boonstraparts.com/pl/cz%C4% ... 0000304601
Na Allegro są dwie sztuki u tego samego sprzedającego:
Oba po 50 zł:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-powie ... 8535402244
https://allegro.pl/oferta/czujnik-podci ... 8627505462
Pieniądze niewielkie a zamieniając będziesz wiedział czy to wina czujnika map powietrza, czy jak napisał Skrobel, może to wina uszkodzonego wężyka lub wtyczki.
Tex66
- Ch6ijanin
- Posty: 347
- Rejestracja: pt mar 06, 2015
- Miejscowość: WrocLove
- Motocykl: XV535, VN800, VN 1600, VN 900....VN 1700 Noma
- VROC: 37544
Re: Fi Err 12 VN 1700 Nomad 2009
Witam i dziękuję za wszelkie info.
Dziś udało mi się dokopać do tego czujnika i wykonać pomiary. Niestety wychodzi że jest walnięty. Napięcie na wejściu jet w normie czyli 4,8V na wyjściu powinno być 0d 3.8 do 4.2 a jest tylko 0.8 więc sprawa jasna. Miałem nadzieję że w 1600 nomadzie też jest taki czujnik by zrobić podmianę na chwilę ale niestety.
Wężyk przejrzałem, instalację też i nie znalazłem żadnych śladów uszkodzeń. Zabieram się za zamawianie tego z allegro. Dam znać jak to się skończy Na moim czujniku niestety ale opis jest nieczytelny, ani zdjęciem ani pod lupą nie da się doczytać
Dziś udało mi się dokopać do tego czujnika i wykonać pomiary. Niestety wychodzi że jest walnięty. Napięcie na wejściu jet w normie czyli 4,8V na wyjściu powinno być 0d 3.8 do 4.2 a jest tylko 0.8 więc sprawa jasna. Miałem nadzieję że w 1600 nomadzie też jest taki czujnik by zrobić podmianę na chwilę ale niestety.
Wężyk przejrzałem, instalację też i nie znalazłem żadnych śladów uszkodzeń. Zabieram się za zamawianie tego z allegro. Dam znać jak to się skończy Na moim czujniku niestety ale opis jest nieczytelny, ani zdjęciem ani pod lupą nie da się doczytać
Życie jest piękne
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Uzi (54)