Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Cześć,
zdjąłem bak ponieważ chciałem na jego bazie dobrać kolor lakieru do polakierowania kilku elementów.
Odwiedził kilka mieszalni, była w nim resztka paliwa pewnie został nieźle wyobracany :-).
Przy okazji wymieniłem świece na nowe wg manuala.
Dziś poskładałem do kupy i coś jest nie teges.
Silnik trudno odpala, jak odpali wchodzi tak na 600 rpm i "faflaczy", po około 15-20 sekundach jakby załapuje i zależnie od tego czy jest zimny czy ciepły stabilizuje się na odpowiednich obrotach i działa normalnie.
Próba dodania gazu jak "nie załapie" powoduje jeszcze większe szarpanie silnika.
Jak odpalę raz po razie, to kolejne odpalenie jest OK. Jak jest min 30 sek przerwy efekt wraca.
Stawiam na jakiś problem z podawaniem paliwa, może coś z pompą jest nie OK, lub coś się zapowietrzyło.
Problem ze świecami to chyba raczej nie jest.
Możecie coś podpowiedzieć?
zdjąłem bak ponieważ chciałem na jego bazie dobrać kolor lakieru do polakierowania kilku elementów.
Odwiedził kilka mieszalni, była w nim resztka paliwa pewnie został nieźle wyobracany :-).
Przy okazji wymieniłem świece na nowe wg manuala.
Dziś poskładałem do kupy i coś jest nie teges.
Silnik trudno odpala, jak odpali wchodzi tak na 600 rpm i "faflaczy", po około 15-20 sekundach jakby załapuje i zależnie od tego czy jest zimny czy ciepły stabilizuje się na odpowiednich obrotach i działa normalnie.
Próba dodania gazu jak "nie załapie" powoduje jeszcze większe szarpanie silnika.
Jak odpalę raz po razie, to kolejne odpalenie jest OK. Jak jest min 30 sek przerwy efekt wraca.
Stawiam na jakiś problem z podawaniem paliwa, może coś z pompą jest nie OK, lub coś się zapowietrzyło.
Problem ze świecami to chyba raczej nie jest.
Możecie coś podpowiedzieć?
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Pamiętam że było coś z wygrzewaniem nowych świec, czyli po zamontowaniu, i uruchomieniu silnika, nie wolno było go gasić, aż osiągnie pełną temperaturę.
W przeciwnym razie świece do wyrzucenia.
Nie dotyczyło to świec irydowych.
Ja stosowałem się do tego, ale czy to nie jest czasem jakiś mit, tak naprawdę nie wiem.
W przeciwnym razie świece do wyrzucenia.
Nie dotyczyło to świec irydowych.
Ja stosowałem się do tego, ale czy to nie jest czasem jakiś mit, tak naprawdę nie wiem.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Nie jest to mój pierwszy "bolid ze świecami" i raczej nie powinno to mieć wpływu, mam na myśli wygrzewanie, świeczki mam Irydowe.
Nie dało mi dziś i siedziałem w garażu znów, po kilkunastu próbach uruchomienia zauważyłem, że jak czerwony przycisk na manetce był w pozycji OFF a ja włączyłem zapłon stacyjką i kolejno włączyłem czerwony przycisk na ON nie zawsze uruchamiała się pompa paliwa. Jak był na ON i przekręcałem stacyjkę pompa zawsze się włączała.
Zdjąłem jeszcze raz zbiornik, i wydaje mi się, że zbyt bogato potraktowałem złącze zasilania pompy "kontaktolem" złączki były "mokre".
Przedmuchałem złożyłem wszystko i chyba jest OKi, dam znać.
Wygląda jak wspomnienia "Wuja Leszcza" ale cóż :-), daj znać na priv jak podnośnik jak ogarnąłeś.
Nie dało mi dziś i siedziałem w garażu znów, po kilkunastu próbach uruchomienia zauważyłem, że jak czerwony przycisk na manetce był w pozycji OFF a ja włączyłem zapłon stacyjką i kolejno włączyłem czerwony przycisk na ON nie zawsze uruchamiała się pompa paliwa. Jak był na ON i przekręcałem stacyjkę pompa zawsze się włączała.
Zdjąłem jeszcze raz zbiornik, i wydaje mi się, że zbyt bogato potraktowałem złącze zasilania pompy "kontaktolem" złączki były "mokre".
Przedmuchałem złożyłem wszystko i chyba jest OKi, dam znać.
Wygląda jak wspomnienia "Wuja Leszcza" ale cóż :-), daj znać na priv jak podnośnik jak ogarnąłeś.
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Właśnie sprawdziłem numer z pompką.
Faktycznie, jak czerwony jest na ON to pompka załącza za każdym razem, a kiedy najpierw przekręcam kluczyk a potem czerwony na ON to nie słychać jej.
Za podnośnik biorę się w połowie miesiąca, czekam aż przyjdzie jeszcze parę dupereli i będę działać. Dam znać na pewno.
Faktycznie, jak czerwony jest na ON to pompka załącza za każdym razem, a kiedy najpierw przekręcam kluczyk a potem czerwony na ON to nie słychać jej.
Za podnośnik biorę się w połowie miesiąca, czekam aż przyjdzie jeszcze parę dupereli i będę działać. Dam znać na pewno.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Wyjaśnione, świeca była walnięta, nowa ale walnięta.
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
To dorzucę ciekawostkę.
Robię sobie taką małą Virago 250.
Wymieniłem świece dwie, jedna padła po 10 min pracy silnika, a druga po 30min
Ponownie wymieniłem, tego samego typu, i póki co wszystko działa.
Dla czego tak?
Robię sobie taką małą Virago 250.
Wymieniłem świece dwie, jedna padła po 10 min pracy silnika, a druga po 30min
Ponownie wymieniłem, tego samego typu, i póki co wszystko działa.
Dla czego tak?
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
JAROLPH i Bbaxy,
To tak z nowym rokiem, chcecie wiedzieć dlaczego tak się dzieje z tą słyszalnością lub brakiem słyszalności pracującej pompy paliwa i jaki ma to związek z „tym czerwonym przyciskiem na manetce”?
Chcielibyście też wiedzieć, czy pożądaną sytuacją jest przekręcenie kluczyka w stacyjce gdy „ten czerwony przycisk na manetce” jest już w pozycji „ON” i czym może to skutkować i jaki ma to związek ze świecami?
To tak z nowym rokiem, chcecie wiedzieć dlaczego tak się dzieje z tą słyszalnością lub brakiem słyszalności pracującej pompy paliwa i jaki ma to związek z „tym czerwonym przyciskiem na manetce”?
Chcielibyście też wiedzieć, czy pożądaną sytuacją jest przekręcenie kluczyka w stacyjce gdy „ten czerwony przycisk na manetce” jest już w pozycji „ON” i czym może to skutkować i jaki ma to związek ze świecami?
Tex66
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Bardzo proszę, jestem bardzo ciekaw.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Ale Bbaxy też musi chcieć, jak i on napisze, że też chce wiedzieć to specjalnie dla was dwóch coś przygotuję.
Tex66
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Tex66 a mogę być ja? Chcę wiedzieć.
Czy to dotyczy innych modeli moto również?
Czy to dotyczy innych modeli moto również?
Jacek_VN
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Cześć, oczywiście, że chcę, mało tego nawet proszę.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Miałem w pierwszej chwili napisać i załączyć cos takiego co już wcześniej przygotowałem, że poszłoby Wam „w piety” za, tu cytat: „tak wiem z innych postów, że kolega jest specyficzny”.
Dlatego specjalnie napisałem, że obaj musicie chcieć wiedzieć.
Skoro jednak obaj napisaliście, że prosicie o wyjaśnienie, to zmieniłem wersję na mały merytoryczny wykład a nie na to co przygotowałem wcześniej co chwały na Forum by Wam nie przyniosło.
No to tak:
Instalację elektryczną VN 1700 Vaquero jako całość tworzy 31 (trzydzieści jeden) autonomicznych obwodów elektrycznych.
„Ten czerwony przełącznik na manetce” to jest Engine Stop Switch (wyłącznik silnika), WYŁĄCZNIK, ma jedynie dwie pozycje „ON” i „OFF” a nie żaden włącznik. Potocznie nazywany jest wyłącznikiem awaryjnym lub potocznie „Kill Switch-em”.
Jest on jednocześnie w 7 (siedmiu) z 31 obwodów elektrycznych.
Kolejnym ważnym pojęciem jest Ignition Switch, to nic innego jak WŁĄCZNIK zapłonu potocznie nazywany stacyjką.
I teraz najważniejsze, WYŁĄCZNIK silnika (Engine Stop Switch) i WŁĄCZNIK zapłonu (Ignition Switch) są wspólnie (jednocześnie) już tylko w trzech (3) obwodach elektrycznych tworzących instalację elektryczną
VN 1700 Vaquero, są to:
- obwód elektryczny pompy paliwa;
- obwód elektryczny cewek zapłonowych;
- obwód elektryczny układu zapłonowego.
Przestawienie wyłącznika silnika (przyp. Engine Stop Switch) w położenie „ON” powinno nastąpić dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce (przyp. Ignition Switch) do pozycji „ON” a tym samym wcześniejszym włączeniu wszystkich wymaganych obwodów elektrycznych (np.: ETV, ASV) przed obwodem przekaźnika pompy i pompy paliwa oraz obwodem prądowym cewek.
Po włączeniu stosownych obwodów elektrycznych przed wciśnięciem rozrusznika (Electric Starter) pompa paliwa zostaje uruchomiona tylko jeden jedyny raz (jest ją słychać) przez ok. 3 s i podaje ona około ± 29 mL paliwa a następnie zostaje wyłączona przez ECU.
Ponowne sygnały z ECU na przekaźnik pompy paliwa i tym samym na samą pompę powodując jej włączenie są po uruchomieniu silnika i po otrzymaniu przez ECU impulsów z czujnika prędkości obrotowej silnika.
Więc nie mówimy, że:
- jak wyłącznik silnika jest w pozycji „ON” a następnie przekręcamy kluczyk w stacyjce do pozycji „ON” to „pompka załącza za każdym razem”.
Pompa paliwa włącza się tylko jeden raz i powinno ją być słychać tylko jeden jedyny raz przed uruchomieniem silnika. To nie pompa się włącza za każdym i stąd te niby odgłosy jej pracy ale to sprawdzenie przez ECU ciśnienia na wtryskiwaczach kiedy to ECU podaje masę na przekaźnik pompy paliwa i następnie na sam regulator ciśnienia paliwa będący w pompie i stąd zawsze słyszalny dźwięk jakby pompa pracowała (załączała się).
- „a kiedy najpierw przekręcam kluczyk a potem czerwony na ON to nie słychać jej za każdym razem”.
I tak powinno być, powinna być słyszalna tylko jeden raz co wyjaśniłem wyżej.
P.S.
Jaki ma to związek ze świecami zapłonowymi?
WYŁĄCZNIK silnika (przyp. Engine Stop Switch) podobnie jak:
- Czujnik stopki bocznej (Sidestand Switch);
- Czujnik położenia motocykla (Vehicle-down Sensor)
„uziemiają cewki” (odcinają masę), aby natychmiast odciąć prąd i uniemożliwić powstanie iskry na świecach, pozostawiając wszystkie inne obwody bez zmian. ECU natychmiast rozpoznaje "uziemione cewki" i odcina zasilanie na pompę paliwa i zasilanie na wtryskiwacze.
To się nazywa wiedza, z Tex66 lepiej jest czasami stracić niż silić się próbę polemiki jak tu:
viewtopic.php?f=53&t=15381&sid=f0082a65 ... f988ffeff0
Dlatego specjalnie napisałem, że obaj musicie chcieć wiedzieć.
Skoro jednak obaj napisaliście, że prosicie o wyjaśnienie, to zmieniłem wersję na mały merytoryczny wykład a nie na to co przygotowałem wcześniej co chwały na Forum by Wam nie przyniosło.
No to tak:
Instalację elektryczną VN 1700 Vaquero jako całość tworzy 31 (trzydzieści jeden) autonomicznych obwodów elektrycznych.
„Ten czerwony przełącznik na manetce” to jest Engine Stop Switch (wyłącznik silnika), WYŁĄCZNIK, ma jedynie dwie pozycje „ON” i „OFF” a nie żaden włącznik. Potocznie nazywany jest wyłącznikiem awaryjnym lub potocznie „Kill Switch-em”.
Jest on jednocześnie w 7 (siedmiu) z 31 obwodów elektrycznych.
Kolejnym ważnym pojęciem jest Ignition Switch, to nic innego jak WŁĄCZNIK zapłonu potocznie nazywany stacyjką.
I teraz najważniejsze, WYŁĄCZNIK silnika (Engine Stop Switch) i WŁĄCZNIK zapłonu (Ignition Switch) są wspólnie (jednocześnie) już tylko w trzech (3) obwodach elektrycznych tworzących instalację elektryczną
VN 1700 Vaquero, są to:
- obwód elektryczny pompy paliwa;
- obwód elektryczny cewek zapłonowych;
- obwód elektryczny układu zapłonowego.
Przestawienie wyłącznika silnika (przyp. Engine Stop Switch) w położenie „ON” powinno nastąpić dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce (przyp. Ignition Switch) do pozycji „ON” a tym samym wcześniejszym włączeniu wszystkich wymaganych obwodów elektrycznych (np.: ETV, ASV) przed obwodem przekaźnika pompy i pompy paliwa oraz obwodem prądowym cewek.
Po włączeniu stosownych obwodów elektrycznych przed wciśnięciem rozrusznika (Electric Starter) pompa paliwa zostaje uruchomiona tylko jeden jedyny raz (jest ją słychać) przez ok. 3 s i podaje ona około ± 29 mL paliwa a następnie zostaje wyłączona przez ECU.
Ponowne sygnały z ECU na przekaźnik pompy paliwa i tym samym na samą pompę powodując jej włączenie są po uruchomieniu silnika i po otrzymaniu przez ECU impulsów z czujnika prędkości obrotowej silnika.
Więc nie mówimy, że:
- jak wyłącznik silnika jest w pozycji „ON” a następnie przekręcamy kluczyk w stacyjce do pozycji „ON” to „pompka załącza za każdym razem”.
Pompa paliwa włącza się tylko jeden raz i powinno ją być słychać tylko jeden jedyny raz przed uruchomieniem silnika. To nie pompa się włącza za każdym i stąd te niby odgłosy jej pracy ale to sprawdzenie przez ECU ciśnienia na wtryskiwaczach kiedy to ECU podaje masę na przekaźnik pompy paliwa i następnie na sam regulator ciśnienia paliwa będący w pompie i stąd zawsze słyszalny dźwięk jakby pompa pracowała (załączała się).
- „a kiedy najpierw przekręcam kluczyk a potem czerwony na ON to nie słychać jej za każdym razem”.
I tak powinno być, powinna być słyszalna tylko jeden raz co wyjaśniłem wyżej.
P.S.
Jaki ma to związek ze świecami zapłonowymi?
WYŁĄCZNIK silnika (przyp. Engine Stop Switch) podobnie jak:
- Czujnik stopki bocznej (Sidestand Switch);
- Czujnik położenia motocykla (Vehicle-down Sensor)
„uziemiają cewki” (odcinają masę), aby natychmiast odciąć prąd i uniemożliwić powstanie iskry na świecach, pozostawiając wszystkie inne obwody bez zmian. ECU natychmiast rozpoznaje "uziemione cewki" i odcina zasilanie na pompę paliwa i zasilanie na wtryskiwacze.
To się nazywa wiedza, z Tex66 lepiej jest czasami stracić niż silić się próbę polemiki jak tu:
viewtopic.php?f=53&t=15381&sid=f0082a65 ... f988ffeff0
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Tex, jak zwykle pełny i merytoryczny wywód. Jedno mnie jednak nurtuje. Napisałeś:
Zrobiłem nawet kilka eksperymentów. Jak napisałeś wyżej - pompa działa przez ok. 3 sek. Ale jeśli przekręcę kluczyk w stacyjce z wyłącznikiem silnika ustawionym na ON, to pompa działa, ale jeśli potem szybko wyłączę wyłącznik silnika to ustaje nawet przed upływem tych 3 sek. Nie wykonuje całej zwyczajowej sekwencji.
Odwrotnie natomiast, kiedy próbuję przekręcić kluczyk na ON z wyłącznikiem silnika w pozycji OFF, a potem przełączę wyłącznik silnika w pozycję ON przed upływem owych 3 sek. to pompę słychać, ale zawsze o wiele krócej - jak gdyby tylko tyle, ile zostało do owych 3 sek. od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Z tego wszytkiego wygląda mi na to, że Kill switch odcina jednak obwód pompy paliwa, a stacyjką można bez problemu "wymusić" podawanie kolejnych dawek paliwa jeśli Kill switch jest w pozycji ON. A zatem prawidłowa procedura przed uruchomieniem silnika powinna wyglądać tak, że kluczyk powinniśmy przekręcać zawsze kiedy Kill switch jest w pozycji ON. Tylko wtedy wysterowana pompa poda pełną, wymaganą dawkę 29 mL paliwa.
Może to specyfika poszczególnych modeli Vulcanów 1700 albo może wynika to z różnicy pomiędzy wersją amerykańską i europejską. Niemniej w moim właśnie tak to działa.
A jednak w moim motocyklu (Vulcan 1700 Nomad) kiedy najpierw przekręcę kluczyk w stacyjce, a dopiero potem przestawię wyłącznik silnika w pozycję ON, to wtedy pompy nie słychać. Natomiast kiedy przekręcę kluczyk w stacyjce podczas gdy wyłącznik silnika jest już w pozycji ON, to pompę słychać zawsze.Tex66 pisze: ↑wt sty 04, 2022Przestawienie wyłącznika silnika (przyp. Engine Stop Switch) w położenie „ON” powinno nastąpić dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce (przyp. Ignition Switch) do pozycji „ON” a tym samym wcześniejszym włączeniu wszystkich wymaganych obwodów elektrycznych (np.: ETV, ASV) przed obwodem przekaźnika pompy i pompy paliwa oraz obwodem prądowym cewek.
Zrobiłem nawet kilka eksperymentów. Jak napisałeś wyżej - pompa działa przez ok. 3 sek. Ale jeśli przekręcę kluczyk w stacyjce z wyłącznikiem silnika ustawionym na ON, to pompa działa, ale jeśli potem szybko wyłączę wyłącznik silnika to ustaje nawet przed upływem tych 3 sek. Nie wykonuje całej zwyczajowej sekwencji.
Odwrotnie natomiast, kiedy próbuję przekręcić kluczyk na ON z wyłącznikiem silnika w pozycji OFF, a potem przełączę wyłącznik silnika w pozycję ON przed upływem owych 3 sek. to pompę słychać, ale zawsze o wiele krócej - jak gdyby tylko tyle, ile zostało do owych 3 sek. od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce.
Z tego wszytkiego wygląda mi na to, że Kill switch odcina jednak obwód pompy paliwa, a stacyjką można bez problemu "wymusić" podawanie kolejnych dawek paliwa jeśli Kill switch jest w pozycji ON. A zatem prawidłowa procedura przed uruchomieniem silnika powinna wyglądać tak, że kluczyk powinniśmy przekręcać zawsze kiedy Kill switch jest w pozycji ON. Tylko wtedy wysterowana pompa poda pełną, wymaganą dawkę 29 mL paliwa.
Może to specyfika poszczególnych modeli Vulcanów 1700 albo może wynika to z różnicy pomiędzy wersją amerykańską i europejską. Niemniej w moim właśnie tak to działa.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Skrobel,
Zauważ, że rozpoczynając wcześniejszy wywód już na samym początku zaznaczyłem, że dotyczy to jedynie VN 1700 Vaquero, nawet nie wspomniałem o VN 1700 Voyager, o innych modelach VN 1700 nie mówiąc.
Zawsze jeżeli coś już mam napisać, sprawdzam i weryfikuję jak jest to ujęte w Instrukcji Serwisowej i Instrukcji Właściciela danego modelu VN-a.
Instalację elektryczne VN 1700 Nomad i VN 1700 Vaquero bardzo się różnią, nie sądzę natomiast żeby tok czynności przy uruchamianiu różnił się w danym modelu (VN 1700 Vaquero) w zależności czy jest to wersja amerykańska czy europejska.
Tu mały wycinek instalacji elektrycznych pokazujący ich złożoność i jednocześnie różnice w ich złożoności (całe też mam).
Tu z Instrukcji Właściciela (Owner's Manual) VN 1700 Vaquero (jeżeli chcesz sprawdź):
Uruchamianie silnika:
1. Włóż kluczyk do stacyjki.
2. Upewnij się, że przekładnia jest w położeniu neutralnym.
3. Przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji „ON”.
4. Przestawić wyłącznik silnika do pozycji „ON”
5. Bez trzymania manetki gazu, wciśnij przycisk rozrusznika.
Gaszenie silnika po zatrzymaniu motocykla:
1. Upewnij się, że przekładnia jest w położeniu neutralnym.
2. Przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji „OFF”.
3. Przestawić wyłącznik silnika do pozycji „OFF”
Tu też mały przykład z Instrukcja Właściciela – VN 1700 Vaquero – str. 69
1. Although the engine stop switch stops the engine, it does not turn off all the electrical circuits.
2. Ordinarily, the ignition switch should be used to stop the engine.
W wolnym tłumaczeniu:
1. Chociaż wyłącznik silnika zatrzymuje silnik, nie wyłącza wszystkich obwodów elektrycznych.
2. Zwykle, włącznik zapłonu powinien być używany do zatrzymania silnika.
Tu Cię zacytuję:
„Z tego wszystkiego wygląda mi na to, że Kill switch odcina jednak obwód pompy paliwa, a stacyjką można bez problemu "wymusić" podawanie kolejnych dawek paliwa jeśli Kill switch jest w pozycji ON”
Tak, masz rację, „Kill switch” odcina obwód pompy paliwa o tym przecież już wyżej w poście napisałem. Jeżeli wcześniej przestawisz „Kill switch-a” w położenie „OFF” (przed upływem 3 s) wtedy pompa nie poda wymaganej ilości paliwa, ponownie przełączając go w „ON” pompa uzupełni wymagana ilość paliwa na wtryskiwaczach i będzie trzymała nakazane ciśnienie. Jeżeli nie uruchomisz silnika a wyłącznik silnika przestawisz na „OFF” i zaraz po tym ponownie przestawisz na „ON” to pompa nie powinna wejść do pracy i podać paliwa gdyż na wtryskach masz już wymagana ilość paliwa. Następuje jedynie sprawdzenie przez ECU wymaganego ciśnienia przed uruchomieniem silnika, słychać jedynie pracę regulatora ciśnienia będącego w pompie. Pompa zacznie pracować gdy silnik zacznie pracować, nawet przy rozruchu (uruchamianiu silnika) gdyż wtryski „pozbędą” się paliwa.
Pracy pompy i podawania paliwa nie mylmy z pracą regulatora ciśnienia chociaż też będzie go słychać.
Tu z kolei z Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero:
Co dotyczy pozycji „OFF” wyłącznika silnika (przyp. Engine Stop Switch) w praktyce:
- odcina prąd do przekaźnika pompy paliwa i w konsekwencji od pompy paliwa (Instrukcja Serwisowa VN 1700 Vaquero – str. 162);
- odcina prąd do cewek (Instrukcja Serwisowa VN 1700 Vaquero – str. 165).
Zrób takie doświadczenie jeżeli nie postawiłeś VN-a na „sen zimowy”.
Przed doświadczeniem wyłącznik silnika przestaw na pozycję „OFF” i teraz:
1. Przekręć kluczyk w pozycję „ON”;
2. Przestaw wyłącznik silnika w pozycję „ON” (odczekaj 3 s);
3. Naciśnij rozrusznik.
Zapali czy nie zapali Twój VN 1700 Nomad?
Tu jest istota naszych dywagacji, pompa uruchomi się tylko raz przed uruchamianiem silnika.
Zauważ, że rozpoczynając wcześniejszy wywód już na samym początku zaznaczyłem, że dotyczy to jedynie VN 1700 Vaquero, nawet nie wspomniałem o VN 1700 Voyager, o innych modelach VN 1700 nie mówiąc.
Zawsze jeżeli coś już mam napisać, sprawdzam i weryfikuję jak jest to ujęte w Instrukcji Serwisowej i Instrukcji Właściciela danego modelu VN-a.
Instalację elektryczne VN 1700 Nomad i VN 1700 Vaquero bardzo się różnią, nie sądzę natomiast żeby tok czynności przy uruchamianiu różnił się w danym modelu (VN 1700 Vaquero) w zależności czy jest to wersja amerykańska czy europejska.
Tu mały wycinek instalacji elektrycznych pokazujący ich złożoność i jednocześnie różnice w ich złożoności (całe też mam).
Tu z Instrukcji Właściciela (Owner's Manual) VN 1700 Vaquero (jeżeli chcesz sprawdź):
Uruchamianie silnika:
1. Włóż kluczyk do stacyjki.
2. Upewnij się, że przekładnia jest w położeniu neutralnym.
3. Przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji „ON”.
4. Przestawić wyłącznik silnika do pozycji „ON”
5. Bez trzymania manetki gazu, wciśnij przycisk rozrusznika.
Gaszenie silnika po zatrzymaniu motocykla:
1. Upewnij się, że przekładnia jest w położeniu neutralnym.
2. Przekręć kluczyk w stacyjce do pozycji „OFF”.
3. Przestawić wyłącznik silnika do pozycji „OFF”
Tu też mały przykład z Instrukcja Właściciela – VN 1700 Vaquero – str. 69
1. Although the engine stop switch stops the engine, it does not turn off all the electrical circuits.
2. Ordinarily, the ignition switch should be used to stop the engine.
W wolnym tłumaczeniu:
1. Chociaż wyłącznik silnika zatrzymuje silnik, nie wyłącza wszystkich obwodów elektrycznych.
2. Zwykle, włącznik zapłonu powinien być używany do zatrzymania silnika.
Tu Cię zacytuję:
„Z tego wszystkiego wygląda mi na to, że Kill switch odcina jednak obwód pompy paliwa, a stacyjką można bez problemu "wymusić" podawanie kolejnych dawek paliwa jeśli Kill switch jest w pozycji ON”
Tak, masz rację, „Kill switch” odcina obwód pompy paliwa o tym przecież już wyżej w poście napisałem. Jeżeli wcześniej przestawisz „Kill switch-a” w położenie „OFF” (przed upływem 3 s) wtedy pompa nie poda wymaganej ilości paliwa, ponownie przełączając go w „ON” pompa uzupełni wymagana ilość paliwa na wtryskiwaczach i będzie trzymała nakazane ciśnienie. Jeżeli nie uruchomisz silnika a wyłącznik silnika przestawisz na „OFF” i zaraz po tym ponownie przestawisz na „ON” to pompa nie powinna wejść do pracy i podać paliwa gdyż na wtryskach masz już wymagana ilość paliwa. Następuje jedynie sprawdzenie przez ECU wymaganego ciśnienia przed uruchomieniem silnika, słychać jedynie pracę regulatora ciśnienia będącego w pompie. Pompa zacznie pracować gdy silnik zacznie pracować, nawet przy rozruchu (uruchamianiu silnika) gdyż wtryski „pozbędą” się paliwa.
Pracy pompy i podawania paliwa nie mylmy z pracą regulatora ciśnienia chociaż też będzie go słychać.
Tu z kolei z Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero:
Co dotyczy pozycji „OFF” wyłącznika silnika (przyp. Engine Stop Switch) w praktyce:
- odcina prąd do przekaźnika pompy paliwa i w konsekwencji od pompy paliwa (Instrukcja Serwisowa VN 1700 Vaquero – str. 162);
- odcina prąd do cewek (Instrukcja Serwisowa VN 1700 Vaquero – str. 165).
Zrób takie doświadczenie jeżeli nie postawiłeś VN-a na „sen zimowy”.
Przed doświadczeniem wyłącznik silnika przestaw na pozycję „OFF” i teraz:
1. Przekręć kluczyk w pozycję „ON”;
2. Przestaw wyłącznik silnika w pozycję „ON” (odczekaj 3 s);
3. Naciśnij rozrusznik.
Zapali czy nie zapali Twój VN 1700 Nomad?
Tu jest istota naszych dywagacji, pompa uruchomi się tylko raz przed uruchamianiem silnika.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Prawda - od początku piszemy o Vaquero, ale wyszedłem z założenia, że podstawowe różnice w układzie elektrycznym VN 1700 biorą się przede wszystkim z obecności dodatkowych odbiorników w Vaquero/Voyager jak np. radio. A organizacja obwodów związanych z zapłonem powinna być przynajmniej zbliżona. Masz jednak rację - nie przestudiowałem dokładnie całego schematu.
Jeśli natomiast danego dnia uruchamiałem go po raz pierwszy (a tym bardziej po dłuższym postoju) to zawsze w takiej sytuacji nie próbowałem uruchamiać silnika, zamiast tego przełączałem wyłącznik silnika w pozycję ON, przekręcałem kluczyk na OFF lub ACC i ponownie go przekręcałem na ON już z wyłącznikiem silnika także ustawionym na ON. Wtedy pompa zawsze się odzywa i uruchomienie silnika również przebiega bez zarzutu za pierwszym razem.
Przy najbliższej okazji zrobię natomiast dokładnie opisany przez Ciebie eksperyment, czyli kluczyk na ON, potem wyłącznik silnika na ON (jeśli minie >3 sek, od przekręcenia kluczyka to pompa już się nie odezwie), potem rozrusznik i sprawdzę czy będzie wyczuwalny problem z uruchomieniem silnika. Zrobię to natomiast dopiero w sytuacji kiedy będę chciał choćby wyprowadzić motocykl z garażu żeby go "przewietrzyć" (np. w najbliższy weekend) a nie tylko uruchomić, żeby pochodził.
To doświadczenie robiłem oczywiście już wcześniej (także przypadkiem) i znam po prostu zachowanie swojego motocykla. Nie lubię uruchamiać motocykla "na chwilę" więc dziś akurat pominąłem tylko naciśnięcie rozrusznika, ale w trakcie sezonu nie raz zdarzyło mi się zapomnieć o wyłączniku silnika (który zawsze przestawiam na OFF wyłączając silnik) i zaczynałem "procedurę" od przekręcenia kluczyka w stacyjce. Dopiero brak dźwięku pompy paliwa uświadamiał mi o tym. I jeśli ostatnio używałem motocykla np. tego samego dnia to się tym nie przejmowałem i uruchamiałem silnik bez tego - nie było problemów.Tex66 pisze: ↑wt sty 04, 2022Zrób takie doświadczenie jeżeli nie postawiłeś VN-a na „sen zimowy”.
Przed doświadczeniem wyłącznik silnika przestaw na pozycję „OFF” i teraz:
1. Przekręć kluczyk w pozycję „ON”;
2. Przestaw wyłącznik silnika w pozycję „ON” (odczekaj 3 s);
3. Naciśnij rozrusznik.
Zapali czy nie zapali Twój VN 1700 Nomad?
Tu jest istota naszych dywagacji, pompa uruchomi się tylko raz przed uruchamianiem silnika.
Jeśli natomiast danego dnia uruchamiałem go po raz pierwszy (a tym bardziej po dłuższym postoju) to zawsze w takiej sytuacji nie próbowałem uruchamiać silnika, zamiast tego przełączałem wyłącznik silnika w pozycję ON, przekręcałem kluczyk na OFF lub ACC i ponownie go przekręcałem na ON już z wyłącznikiem silnika także ustawionym na ON. Wtedy pompa zawsze się odzywa i uruchomienie silnika również przebiega bez zarzutu za pierwszym razem.
Przy najbliższej okazji zrobię natomiast dokładnie opisany przez Ciebie eksperyment, czyli kluczyk na ON, potem wyłącznik silnika na ON (jeśli minie >3 sek, od przekręcenia kluczyka to pompa już się nie odezwie), potem rozrusznik i sprawdzę czy będzie wyczuwalny problem z uruchomieniem silnika. Zrobię to natomiast dopiero w sytuacji kiedy będę chciał choćby wyprowadzić motocykl z garażu żeby go "przewietrzyć" (np. w najbliższy weekend) a nie tylko uruchomić, żeby pochodził.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Dzięki Panowie za informacje.
Musimy Skrobel przegadać temat w Realu
Musimy Skrobel przegadać temat w Realu
Jacek_VN
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Teraz się naczytamy, a potem będziemy po dzielni krążyć wśród chłopaków, i błyszczeć wiedzą.
Nie wiem czym tam się Tex66 na co dzień zajmujesz, ale umiejętności drążenia tematu do samego końca na pewno posiadasz, wiedza też imponująca.
Nie wiem czym tam się Tex66 na co dzień zajmujesz, ale umiejętności drążenia tematu do samego końca na pewno posiadasz, wiedza też imponująca.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Tak jest, yutaj respect Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z wejściem na obroty po odpaleniu
Skrobel,
Tu również Ciebie zacytuję: „A organizacja obwodów związanych z zapłonem powinna być przynajmniej zbliżona. Masz jednak rację - nie przestudiowałem dokładnie całego schematu”.
A ja zawsze studiuję to co mam napisać lub dołączyć własnoręcznie wykonany załącznik w formie zdjęcia.
To teraz zacytuję siebie samego:
„I teraz najważniejsze, WYŁĄCZNIK silnika (Engine Stop Switch) i WŁĄCZNIK zapłonu (Ignition Switch) są wspólnie (jednocześnie) już tylko w trzech (3) obwodach elektrycznych tworzących instalację elektryczną
VN 1700 Vaquero, są to:
- obwód elektryczny pompy paliwa;
- obwód elektryczny cewek zapłonowych;
- obwód elektryczny układu zapłonowego”.
Obwody w VN 1700 Vaquero i VN 1700 Nomad związane z zapłonem mało, że „powinny być przynajmniej zbliżone”, to są IDENTYCZNE.
Są to te trzy (3) obwody o których pisałem na samym wstępie i w których wspólnie (jednocześnie) jest WYŁĄCZNIK silnika (Engine Stop Switch) i WŁĄCZNIK zapłonu (Ignition Switch).
I to te właśnie obwody odpowiadają za uruchomienie silnika.
Oczywiście musi być jeszcze kompresja w cylindrach ale to już temat na kolejny wykład.
Skrobel, zrób eksperyment jak sam napisałeś i może kiedyś wrócimy do tematu, na dziś chyba wyjaśniliśmy coś niecoś innym Kolegom.
Tu również Ciebie zacytuję: „A organizacja obwodów związanych z zapłonem powinna być przynajmniej zbliżona. Masz jednak rację - nie przestudiowałem dokładnie całego schematu”.
A ja zawsze studiuję to co mam napisać lub dołączyć własnoręcznie wykonany załącznik w formie zdjęcia.
To teraz zacytuję siebie samego:
„I teraz najważniejsze, WYŁĄCZNIK silnika (Engine Stop Switch) i WŁĄCZNIK zapłonu (Ignition Switch) są wspólnie (jednocześnie) już tylko w trzech (3) obwodach elektrycznych tworzących instalację elektryczną
VN 1700 Vaquero, są to:
- obwód elektryczny pompy paliwa;
- obwód elektryczny cewek zapłonowych;
- obwód elektryczny układu zapłonowego”.
Obwody w VN 1700 Vaquero i VN 1700 Nomad związane z zapłonem mało, że „powinny być przynajmniej zbliżone”, to są IDENTYCZNE.
Są to te trzy (3) obwody o których pisałem na samym wstępie i w których wspólnie (jednocześnie) jest WYŁĄCZNIK silnika (Engine Stop Switch) i WŁĄCZNIK zapłonu (Ignition Switch).
I to te właśnie obwody odpowiadają za uruchomienie silnika.
Oczywiście musi być jeszcze kompresja w cylindrach ale to już temat na kolejny wykład.
Skrobel, zrób eksperyment jak sam napisałeś i może kiedyś wrócimy do tematu, na dziś chyba wyjaśniliśmy coś niecoś innym Kolegom.
Tex66
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości