gaśnie na ostrych zakrętach

Awatar użytkownika
wladl
Posty: 235
Rejestracja: czw lip 25, 2019
Miejscowość: Legnica
Motocykl: vn 800

Re: gaśnie na ostrych zakrętach

Post autor: wladl » czw lut 17, 2022

Oj Tex, czasem i ze mnie wylezie odrobina szydery z tą autoryzacją :) Witaj w klubie, Tobie tez jej czasem nie brakuje :D
Czy jakiś czujnik wystawia sygnał napięciowy, a kontroler go interpretuje, czy przemiata linie wejścia i sprawdza poziomy ?? W takiej dyskusji nie ma to najmniejszego znaczenia.
Jak kiedyś wcześniej pisałem, lubię żywy kontakt, wymianę poglądów i doświadczeń :)
W temacie LCD ? Zazwyczaj sterownik komunikuje się z wyświetlaczem magistralą szeregową I2C, chyba że producent ma jakiś własny podobny protokół.
Jak linie sygnałowe sprawne ( kostki połączeniowe itp ), to trzeba szukać problemu w samym mocowaniu panelu LCD do płytki lub samej płytce. Bardziej odporne na wibracje jest użycie docisku i gumek przewodzących. Jak jest w VN nie powiem, u mnie jest klasyczny bębenek :) A samemu,jakby to ująć, bez przygotowania, nikomu nie radzę rozbierać. Czasem odrobina wilgoci jaka może dostać się pod szybkę i do elektroniki może położyć wyświetlacz. Tutaj bardziej raczej temat dla dobrego elektronika niż mechanika. Tym bardziej że kolega zgłasza problem po zimowym garażowaniu.

A tak na marginesie, samo zajrzenie do instrukcji serwisowej bez jej poprawnej interpretacji na niewiele się zda. O ile obrazek ze śrubkami można zrozumieć, to czytanie schematów elektrycznych gdzie same kreski i kropki może być już problemem, nie potępiajmy więc za brak rozumienia.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..

Siwy_B
Posty: 10
Rejestracja: pn sie 03, 2020
Motocykl: VN1700

Re: gaśnie na ostrych zakrętach

Post autor: Siwy_B » czw lut 17, 2022

...w swoim imieniu jestem happy, że ktoś pomoże opisać jak się zabrać za dany temat. Szczerze mówiąc, jestem wielce, wielce, zaskoczony instrukcją serwisową do VN`ów - jest tam praktycznie wszystko (oczywiście dla ludzi, którzy chcą sami grzebać). Nie wiedziałem, że producenci podają gotowe poparte zdjęciami i krok po kroku opisami - pierwszy raz się z tym spotkałem.

Tex66 zaskoczył mnie podawaniem wszystkiego na tacy - oczywiście jest to wielce pozytywne.
Forum traktuję jako miejsce na znalezienie odpowiedzi, sam nie jestem w stanie się udzielić - poprzez brak doświadczenia.

W sprawach np. spawania mogę pisać całe strony :yeee:

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: gaśnie na ostrych zakrętach

Post autor: Tex66 » czw lut 17, 2022

Siwy,
Jedynie jeszcze bardziej przystępnie napisane są Instrukcje Serwisowe Indiana.
Pozostałe IS marek japońskich do Instrukcji Serwisowych VN-ów się nie umywają, podobnie jak nie umywają się Instrukcje Serwisowe HD.
Dobrze jest mieć i czytać a przynajmniej zawsze posiłkować się w kwestiach wątpliwych Instrukcją Serwisową swojego motocykla.
Jest tylko jeden jedyny warunek, trzeba chcieć coś samemu wiedzieć i tak trzymaj a wtedy nikt Ci "radosnej twórczości" nawet nie spróbuje wciskać.
Nie gniewaj się, że tu w Twoim poście odpowiem Władziowi i zakończę temat.

Władziu,
Nie zamierzałem zniechęcać Kolegi Big Mike-a
viewtopic.php?f=1&p=300071&sid=54b3c337 ... 68#p300071
dlatego napisałem niech sprawdzi zasilanie na pinie nr 12 a nuż może ma zaśniedziały pin 12, powinien również sprawdzić wtyczkę do zespołu prędkościomierza (żeńska) ze szczególnym sprawdzeniem właśnie gniazda 12.
Robi się to przy wymontowanym zespole prędkościomierza podłączając 12 V (+) pod gniazdo 12 i jednocześnie 11, (-) podłączamy pod gniazdo 13. Jeżeli wszystkie segmenty wyświetlacza (litery i cyfry) nie wyświetlą się na 3 sekundy a następnie zegar i licznik przebiegu całkowitego (ODO) i licznik ostatniego przebiegu (TRIP) to śmiało może myśleć o wymianie jednostki prędkościomierza.
W całym zespole prędkościomierza VN 1500 Nomad (Classic) jest osiem (8) żaróweczek (diod) LED i tylko jedna niewymienna podobnie jak wyświetlacz.
Podobne są opisane procedury sprawdzenia wszystkich diod LED (8 szt.), wskaźnika poziomu paliwa i wskazówki prędkościomierza (komplet co mamy na zespole prędkościomierza).
I to jest wiedza, którą należy czerpać z Instrukcji Serwisowej i nie ma tu mowy o żadnej interpretacji, posiłkując się Instrukcja Serwisową nie możemy mówić o „poprawnej czy niepoprawnej interpretacji” jej zapisów, bo to niepoważne.
Myślisz, że coś mówi Big Mike-owi pojęcie magistrali szeregowej czy równoległej czy też, jakie tam występują rodzaje transmisji? Podobnie z jest używaniem docisków i gumek przewodzących – a dokładnie silikonowych (silikon przewodzący).
Po co Mu to, …………… Kolega jedynie chce, aby działał wyświetlacz krystaliczny i znalazł elektryka, który podejmie się wymiany wyświetlacza ciekłokrystalicznego.
Nie ma szans na wymianę, ale to moje zdanie.

P.S.
Napisałeś wczoraj: „Ty pomagasz, inni też się starają ………….”, to ilu się starało pomóc Big Mike-owi choćby opisując procedurę sprawdzenia wyświetlacza?
To tylko trzy zdania.
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą