Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Dla obu łożysk nie możesz mieć luzu C1 bo te łożyska nie są produkowane z taką dokładnością/tolerancją luzu bo nie mogą go mieć dla tego rozmiaru łożyska (łożysk) i ich przeznaczenia. Konstrukcyjnie muszą mieć luz jak na załączonym zdjęciu C3.
Cały szkopuł jest natomiast w różnicy 04 (łożysko piasty koła) i 06 (łożysko piasty zabieraka) których nie można zamontować zamiennie chociaż da się to zrobić bez najmniejszego problemu, nawet omyłkowo.
Post cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i jest bardzo chętnie czytany co widać po ilości otwarć, to teraz zobaczymy czy ktoś oprócz Artix-a się dołączy i potrafił będzie rozkodować różnicę w tych dwóch grupach cyfr, 04 i 06.
Mało prawdopodobne ale poczekajmy.
Ja żeby do końca „rozgryźć” temat ściągnąłem dodatkowo katalogi łożysk: KBC, NSK, SKF do NTN i KOYO które miałem oraz poradniki tych producentów, jak rozkodowywać łożyska.
Pełny kod każdego łożyska składa się z 12 grup znaków (widać na zdjęciu), niektóre grupy są pomijane, właśnie w tych katalogach można się dowiedzieć dlaczego i na podstawie czego się je pomija.
Jak porówna się wszystko to łatwo jest rozkodować każde łożysko każdego producenta, ale to się nazywa pasja.
Cały szkopuł jest natomiast w różnicy 04 (łożysko piasty koła) i 06 (łożysko piasty zabieraka) których nie można zamontować zamiennie chociaż da się to zrobić bez najmniejszego problemu, nawet omyłkowo.
Post cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i jest bardzo chętnie czytany co widać po ilości otwarć, to teraz zobaczymy czy ktoś oprócz Artix-a się dołączy i potrafił będzie rozkodować różnicę w tych dwóch grupach cyfr, 04 i 06.
Mało prawdopodobne ale poczekajmy.
Ja żeby do końca „rozgryźć” temat ściągnąłem dodatkowo katalogi łożysk: KBC, NSK, SKF do NTN i KOYO które miałem oraz poradniki tych producentów, jak rozkodowywać łożyska.
Pełny kod każdego łożyska składa się z 12 grup znaków (widać na zdjęciu), niektóre grupy są pomijane, właśnie w tych katalogach można się dowiedzieć dlaczego i na podstawie czego się je pomija.
Jak porówna się wszystko to łatwo jest rozkodować każde łożysko każdego producenta, ale to się nazywa pasja.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Oczywiście że są wykonywane łożyska z luzami C1 i C2 ale są to innych rozmiarów łożyska. Najmniejszy luz dla tej wielkości łożysk co w tylnym kole i zabieraku to C2, gdzie luz minimalny to: 0,000 µm a maksymalny to 0,001 µm. Ale jak wspomniałem wcześniej, ze względu na umiejscowienie muszą mieć luz C3 dla tej wielkości łożysk i ich umiejscowienia.
Zdjęcie uaktualnione ze względu na luz minimalny i maksymalny.
Zdjęcie uaktualnione ze względu na luz minimalny i maksymalny.
Tex66
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
C3 - chodzi o luz promieniowy.
Ale tu dochodzi jeszcze sprawa kasowania tego luzu w jakimś stopniu poprzez spasowanie łożyska.
Ale tu dochodzi jeszcze sprawa kasowania tego luzu w jakimś stopniu poprzez spasowanie łożyska.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Łożysko 6206 to wymiar - 30 x 62 x 16
Łożysko 6204 to wymiar - 20 x47 x 14
Łożysko 6204 to wymiar - 20 x47 x 14
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Zgadza się, mówimy o luzie promieniowym ale grupy cyfr 04 i 06 nie dotyczą luzu.
Każdy luz podawany jest jako luz wstępny, następnie mówimy o luzie zredukowanym już po zamontowaniu łożyska i o luzie dodatkowo zredukowanym przy pracy na ciepło – kiedy łożysko jest obciążone podczas pracy i ściskane.
Każdy luz podawany jest jako luz wstępny, następnie mówimy o luzie zredukowanym już po zamontowaniu łożyska i o luzie dodatkowo zredukowanym przy pracy na ciepło – kiedy łożysko jest obciążone podczas pracy i ściskane.
Tex66
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
I teraz właśnie taka ciekawostka mi się nasuwa.
Każde łożysko kulkowe C3 będzie miało wyczuwalny minimalny luz, który przełoży się na długim promieniu koła Pulley na 2-3 mm luz promieniowy. Chyba że! Po osadzeniu go w piaście zostanie skasowany, w moim przypadku tak się nie stało, zostaje mi poczekać na oryginalne łożysko, to może wtedy luz się skasuje, bo niechce mi się wierzyć że to łożysko będzie sztywne promieniowo jak drut.
Każde łożysko kulkowe C3 będzie miało wyczuwalny minimalny luz, który przełoży się na długim promieniu koła Pulley na 2-3 mm luz promieniowy. Chyba że! Po osadzeniu go w piaście zostanie skasowany, w moim przypadku tak się nie stało, zostaje mi poczekać na oryginalne łożysko, to może wtedy luz się skasuje, bo niechce mi się wierzyć że to łożysko będzie sztywne promieniowo jak drut.
Ostatnio zmieniony wt sty 09, 2024 przez JAROLPH, łącznie zmieniany 1 raz.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Zdaje się że te cyfry mają związek z wymiarami łożysk.
Dla otworów powyżej 20 mm: średnicę otworu można obliczyć mnożąc ostatnie dwie cyfry oznaczania przez 5. Gama w wymiarach imperialnych oferuje 20 razy więcej serii niż gama w wymiarach metrycznych.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Nie, nie da się pomylić tych dwóch łożysk i zamontować zamiennie, nawet omyłkowo.
Nawet gdyby się mocno postarał.
Łożysko 6206 to wymiar - 30 x 62 x 16
Łożysko 6204 to wymiar - 20 x47 x 14
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
-
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 09, 2023
- Miejscowość: Okolice Koszalina
- Motocykl: VN 1700 Voyager
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Skoro artix tak napisał że nie posiada luzu to zaczekaj na oryginalne i dopiero stwierdzisz czy przyczyna nie jest inna. Odnośnie luzu C1 łożysk FAGa dostałem info że są do małych obrotów.JAROLPH pisze: ↑wt sty 09, 2024I teraz właśnie taka ciekawostka mi się nasuwa.
Każde łożysko kulkowe C3 będzie miało wyczuwalny minimalny luz, który przełoży się na długim promieniu koła Pulley na 2-3 mm luz promieniowy. Chyba że! Po osadzeniu go w piaście zostanie skasowany, w moim przypadku tak się nie stało, zostaje mi poczekać na oryginalne łożysko, to może wtedy luz się skasuje, bo niechce mi się wierzyć że to łożysko będzie sztywne promieniowo jak drut.
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Tak, tutaj nic nie wymyślę, trzeba założyć oryginał.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Tex66, czyżby magiczne oznaczenia łożysk 04 i 06 dotyczyły ich wymiaru wewnętrznego?
Krtus, nawet silne szarpnięcia za koło pasowe nie generują żadnego luzu, także jako stary praktyk i prosty człowiek powiadam Wam, nie oszczędzajmy tam gdzie nie powinniśmy, a życie stanie się prostsze
Krtus, nawet silne szarpnięcia za koło pasowe nie generują żadnego luzu, także jako stary praktyk i prosty człowiek powiadam Wam, nie oszczędzajmy tam gdzie nie powinniśmy, a życie stanie się prostsze
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Dziś przyszło łożysko z Holandii, dwa i pół dnia, osadziłem łożysko na swoim miejscu, poskładałem wszystko, iiii
No kurde nie rozumiem już nic z tego, i chyba już nawet nie będę wnikał w to dlaczego, dwa takie same łożyska o tych samych parametrach, a całkiem inaczej się zachowują, ja rozumiem że to gówno jest słabej jakości, i się rozsypie po 10 kilometrach, ale nie, ono już jest zj bane po wyjściu z produkcji.
Luzów brak, koło Pulley jest sztywne.
artix miałeś rację.
No kurde nie rozumiem już nic z tego, i chyba już nawet nie będę wnikał w to dlaczego, dwa takie same łożyska o tych samych parametrach, a całkiem inaczej się zachowują, ja rozumiem że to gówno jest słabej jakości, i się rozsypie po 10 kilometrach, ale nie, ono już jest zj bane po wyjściu z produkcji.
Luzów brak, koło Pulley jest sztywne.
artix miałeś rację.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Poniżej zaznaczone łożysko oryginalne,
Stare szlifowanie do wbicia, niebieskie że śmiesznego kompletu, czarne za 25 zł dla porównania
Ładnie skręcone
I na koniec żeby rozwiać wątpliwości czym różni się łożysko 04 od 06
Dziękuję koledzy za pomoc wszystkie rady były dla mnie bardzo pomocne.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Najważniejsze, że już po problemie. Wszyscy czegoś się nauczyliśmy i o to w tym wszystkim chodzi, oby więcej takich postów i dyskusji
-
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sty 09, 2023
- Miejscowość: Okolice Koszalina
- Motocykl: VN 1700 Voyager
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Teraz zostaje przetestować na trasie .
Artix masz może jakąś wiedze o pasku napędowym CONTINENTAL ? Łożysko też zmienię na oryginał ale gdzieś w USA po żmudnym tłumaczeniu padło stwierdzenie że oryginalne paski kawasaki są kiepskie (z czasem robią się twarde) i tam zakładają taki sam rozmiar ale dedykowane do HD .
Artix masz może jakąś wiedze o pasku napędowym CONTINENTAL ? Łożysko też zmienię na oryginał ale gdzieś w USA po żmudnym tłumaczeniu padło stwierdzenie że oryginalne paski kawasaki są kiepskie (z czasem robią się twarde) i tam zakładają taki sam rozmiar ale dedykowane do HD .
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Krtus, gdzieś już przewinął się temat pasów napędowych, faktycznie można coś dobrać zamiast oryginału. Nigdy go nie zmieniałem, także nie zagłębiałem się w temat. Oryginał jest droższy od zamiennika o 1tys zł, także sprawa warta przemyślenia.
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: Wymiana łożyska tylnego koła pasowego
Tutaj ale to do VN2k viewtopic.php?f=54&t=15224&p=303135&hilit=pas#p303135
Franek
Kto jest online
Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości